23 листопада Парламент ухвалив у другому читанні проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік». За відповідне рішення проголосувало 240 народних депутатів.
Нагадаємо, проектом передбачені доходи державного бюджету у сумі 1,26 трлн грн., з них доходи загального фонду — 928 млрд грн. та доходи спеціального фонду — 97 млрд грн. При цьому видатки державного бюджету передбачені на рівні 1,112 трлн грн., у тому числі видатки загального фонду — 1 трлн грн. та видатки спеціального фонду — 106 млрд грн. У зв’язку із цим граничний обсяг дефіциту бюджету становить 90 млрд грн.
Наступного року підвищується мінімальна заробітна плата до 4173 грн. Прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2019 р. становитиме 1853 грн., з 1 липня — 1936 грн., з 1 грудня — 2027 грн., а для основних соціальних і демографічних груп населення:
- дітей віком до 6 років: з 1 січня 2019 р. — 1626 грн., з 1 липня — 1699 грн., з 1 грудня — 1779 грн.;
- дітей віком 6–18 років: з 1 січня 2019 р. — 2027 грн., з 1 липня — 2118 грн., з 1 грудня — 2218 грн.;
- працездатних осіб: з 1 січня 2019 р. — 1921 грн., з 1 липня — 2007 грн., з 1 грудня — 2102 грн.;
- осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2019 р. — 1497 грн., з 1 липня — 1564 грн., з 1 грудня — 1638 грн.
На систему охорони здоров’я виділено 98 млрд грн., зокрема з них на централізовану закупівлю ліків — 6,575 млрд грн., що на 626 млн грн. більше, ніж у 2018 р.
19,2 млрд грн. передбачено на фінансування Національної служби здоров’я України (НСЗУ), з них на надання первинної медичної допомоги виділено 15,2 млрд грн.
На програму «Доступні ліки» виділено 1 млрд грн., з яких 250 млн грн. — субвенція місцевим бюджетам, а 750 млн грн. — видатки НСЗУ на адміністрування цієї програми з 1 квітня 2019 р.
Раніше наше видання вже повідомляло, що в лютому 2019 р. розпочнеться кампанія з укладання договорів між НСЗУ та аптечними закладами для реалізації програми «Доступні ліки». Також починаючи з 1 травня наступного року відпуск ліків, включених у цю програму, відбуватиметься виключно за електронними рецептами. Відповідне програмне забезпечення МОЗ почне розробляти з листопада 2018 р.
Зауважимо, бюджетом на 2019 р. на систему охорони здоров’я виділено 3,8% ВВП, хоча Законом України від 19.10.2017 р. № 2168 «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» визначено, що на реалізацію програми медичних гарантій необхідно виділяти з бюджету частку ВВП у розмірі не менше ніж 5%.
Уряд намагався обійти дану норму шляхом внесення змін до Бюджетного кодексу України (законопроект за реєстраційним № 9084). Пропонувалося, що вищезазначене положення закону № 2168 застосовується у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Теж саме стосувалося й положення закону № 2168, яким передбачається, що при розрахунку тарифів та коригувальних коефіцієнтів базою для визначення компонента оплати праці медичних працівників є величина, що є не меншою за 250% середньої заробітної плати в Україні за липень року, що передує року, в якому будуть застосовуватися такі тарифи та коригувальні коефіцієнти.
Однак під час розгляду законопроекту № 9084 парламентарі виключили норму, яка встановлювала обмеження для вищезгаданих положень закону № 2168. Проте це не вплинуло на суму, ухвалену в проекті бюджету на 2019 р., яка була виділена на систему охорону здоров’я.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим