|
Заснована в 1994 р. приватна виробнича фірма (ПВФ) «Ацинус» із невеликої приватної клініки при Кіровоградській обласній лікарні перетворилась на потужну організацію, забезпечену усім необхідним для надання максимального обсягу медичних послуг.
На той час основним видом діяльності фірми було медичне обслуговування і забезпечення медикаментами жителів м. Кіровограда та Кіровоградської області. На сьогоднішній день фірма «Ацинус» не змінила прийнятого тоді напрямку розвитку, але значно розширила свою базу і активізувала діяльність на медичному та фармацевтичному ринках Кіровоградщини.
В рамках святкування було проведено конференцію, на якій керівники «Ацинуса» висвітлили окремі моменти стратегії, котру використовувала фірма впродовж 10 років. Зокрема, генеральний директор ПВФ «Ацинус» Григорій Урсол у своїй доповіді зупинився на етапах розвитку та досягненнях фірми впродовж часу її існування.
За 10 років фірма «Ацинус» створила 26 торгових підрозділів, в тому числі аптеки, аптечні кіоски, аптечні пункти на базі лікарняних установ, а також аптечний склад, призначений для оптової реалізації лікарських засобів.
Окрім того, фірмою було створено лікувально-діагностичний центр «Ацинус», в котрому лікарі 20 спеціальностей надають медичні послуги жителям Кіровограда й області.
Стаціонар повністю забезпечений інструментальною та лабораторною базою для необхідного обстеження і лікування пацієнтів. За 10 років функціонування медичним підрозділом фірми «Ацинус» надано медичну допомогу 43 214 хворим. Крім того, було створено підрозділ швидкої медичної допомоги, а також виїзну бригаду, що надає допомогу жителям районів.
Заступник генерального директора ПВФ «Ацинус» Сергій Бесєда наголосив на ключових моментах формування маркетингової стратегії фірми в ракурсі роздрібної реалізації лікарських засобів.
Через відсутність адекватного забезпечення лікарськими засобами, зазначив він, в середині 90-х рр. XX ст. активно почав розвиватися приватний фармацевтичний сектор. На початку діяльності фірма, як і всі початківці, змушена була долати «проблеми росту». Все, що закуповували, можна було продати, але заздалегідь не було відомо, яку кількість лікарських засобів і в якому асортименті необхідно купувати. Протягом певного часу такий механізм працював, проте конкуренція спонукала нас до пошуку нових форм діяльності, проведення аналізу роботи, пошуку нових партнерів. На сьогоднішній день близько 400 найменувань препаратів приносять 80% прибутку, а понад 1300 препаратів — 20%. Тобто 1/5 прибутку припадає на невелику кількість найменувань препаратів. Більшість «малорухомих» препаратів використовуються нами з метою розширення асортименту продукції та для заохочення покупців.
При формуванні «асортиментного» портфеля фірми враховувалися дві складові: як швидко продаються препарати і яку кількість прибутку вони приносять, тобто прибутковість та «обіговість» препарату.
Саме за «обіговістю» товару були визначені групи препаратів, які постійно повинні бути на складі, щоб оперативно їх доставляти в аптечні заклади. Зважаючи на це, близько 96% препаратів зберігається на складі, і лише 4% закуповується для роздрібної ланки. Наприкінці доповіді Сергій Бесєда зазначив, що з огляду на розвиток фармацевтичного сектору на Кіровоградщині перед «Ацинусом» відкриваються значні перспективи в оптово-роздрібній торгівлі лікарськими засобами.
|
Святкування проходило в дружній атмосфері. Ювілярів привітали генеральний директор представництва Phizer в Україні, доктор фармацевтичних наук, заслужений діяч науки і техніки України Владислав Страшний, директор Українського науково-дослідного центру фармації Володимир Соболевський, керівники оптових компаній, представники фармацевтичних компаній в місті Кіровограді.
До 10-річчя фірми також було приурочене відкриття першого в області комерційного оптового аптечного складу, де гості оглянули складські приміщення, призначені для зберігання та оптової реалізації лікарських засобів.
Генеральний директор Григорій Урсол люб’язно погодився відповісти на запитання кореспондента «Щотижневика АПТЕКА»:
— В чому секрет успіху фірми «Ацинус»?
— Він дуже простий: праця, праця і ще раз праця. В мене була мета, до якої я впевнено йшов. У своїй доповіді я крок за кроком зупинявся на всіх етапах розвитку фірми, але особливістю моєї стратегії стала «багатовідсіковість» фірми. Справа в тому, що оскільки Одеса — морське місто, то й нас, студентів медичного інституту, в рамках військової кафедри готували як лікарів підводного човна. Ми, як і його екіпаж, мали засвоїти поняття про «непотоплюваність» човна, яке забезпечувалось автономністю відсіків. Саме ця теорія була використана при організації «Ацинуса».
Фірма має кілька самостійних напрямків діяльності — медичний, фармацевтичний, туристичний, будівництво та автотранспортні послуги. На практиці цей принцип успішно спрацьовує, оскільки в певні роки основна частка прибутку припадала на медицину та фармацевтичний сектор, в інші — на туризм. Але перерозподіл коштів і розвиток усіх галузей незалежно від їхньої прибутковості в різний час це те, що дозволяє фірмі «Ацинус» стабільно утримувати «крейсерську швидкість» свого розвитку.n
Сергій Сахацький, фото автора
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим