Мінімальний асортимент для аптек та граничні надбавки

Як раніше повідомлялося на сторінках нашого видання протягом останнього місяця у МОЗ розглядалися можливі механізми цінового регулювання в сегменті лікарських засобів, які увійшли в Обов’язковий мінімальний асортимент (соціально орієнтованих) лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних установ (далі – мінімальний асортимент), затверджений наказом МОЗ України від 29.12.2011 р. № 1000.

Це питання обговорювалося в ході нарад, за участю представників громадських організацій, які представляють інтереси вітчизняних виробників, а також деяких аптечних асоціацій. В результаті обговорень було вирішено поширити норми постанови КМУ від 17 жовтня 2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» на препарати, що увійшли в мінімальний асортимент.

Результатом нормотворчої роботи МОЗ у зазначеному напрямку став  проект постанови КМУ «Про внесення зміни до пункту 1 постанови КМУ від 17 жовтня 2008 р. № 955», винесений на публічне обговорення 17 червня поточного року. Документом передбачається встановлення граничних постачальницько-збутових та торговельних (роздрібних) надбавок на Обов’язковий мінімальний асортимент (соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення, затверджений наказом МОЗ України від 29.12.2011 р. № 1000. Таким чином, регулюватися будуть ціни на препарати не тільки з Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення (далі – Національний перелік) (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів), а й з мінімального асортименту.

Нагадаємо, що відповідно до постанови КМУ від 17 жовтня 2008 р. № 955 на лікарські засоби і вироби медичного призначення, включені до Національного переліку (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів), встановлені граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 12% оптово-відпускної ціни та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 25% закупівельної ціни. Таким чином проектом постанови пропонується поширити таке цінове регулювання на препарати, що підпадають під дію Наказу МОЗ від 29.12.2011 р. № 1000.

Слід звернути увагу на те, що Національний перелік містить міжнародні непатентовані або загальноприйняті назви діючих речовин та визначає їх приналежність до фармакотерапевтичних груп, згідно з кодом анатомо-терапевтично-хімічним (АТХ). У свою чергу мінімальний асортимент містить лише міжнародні непатентовані назви діючих речовин та не визначає їх коди АТХ.

Не слід забувати і про те, що Держаний реєстр лікарських засобів, яким користуються контролюючі органі під час здійснення заходів щодо контролю цін, також містить коди АТХ. Отже у разі запровадження цінового регулювання на мінімальний асортимент без зазначення кодів АТХ виникнуть умови для неоднозначного розуміння підходів до ціноутворення на препарати, що входять до мінімального асортименту, адже, як відомо, діюча речовина може мати різний код АТХ залежно від сфери застосування. Наприклад, до мінімального асортименту включено дексаметазон. Ця діюча речовина може використовуватися як протизапальний засіб та мати код АТХ S01B, або як кортикостероїд для системного застосування, та мати код АТХ H02A.

Очевидно, що запровадження цінового регулювання потребує чіткості положень нормативних актів для однозначного розуміння підходів до ціноутворення з боку контролюючих органів та суб’єктів господарювання. Оскільки нині пропонується встановити цінове регулювання у сегменті лікарських засобів, що увійшли до мінімального асортименту, наказ МОЗ № 1000 потребує змін, зокрема щодо визначення приналежності діючих речовин до фармакотерапевтичних груп, згідно з кодом АТХ.

На необхідність такого уточнення звертає увагу Полтавська обласна громадська організація «Асоціація працівників фармацевтичної галузі», у пропозиціях, наданих в рамках громадського обговорення проекту постанови КМУ «Про внесення зміни до пункту 1 постанови КМУ від 17 жовтня 2008 р. № 955». Пропонуємо їх до уваги наших читачів.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

ПОГО «Асоціація працівників фармацевтичної галузі»

Міністерство охорони здоров’я
Державна служба України з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва

Пропозиції до проекту постанови КМУ «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955»

На публічне обговорення винесено проект постанови КМУ «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955». Документом передбачається встановлення граничних постачальницько-збутових та торговельних (роздрібних) надбавок на Обов’язковий мінімальний асортимент (соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення, затверджений наказом МОЗ України від 29.12.2011 р. № 1000. Таким чином, регулюватися будуть ціни на препарати не тільки з Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів), а й з Обов’язкового мінімального асортименту (соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення.

Як зазначається у пояснювальній записці до проекту нормативного акта, метою його прийняття є удосконалення державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які реалізуються через аптечну мережу та включені до Обов’язкового мінімального асортименту (соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів шляхом встановлення на них граничних постачальницько-збутових та граничних торговельних (роздрібних) надбавок.

Проте увагу привертає той момент, що Обов’язковий мінімальний асортимент (соціально орієнтованих) лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів, затверджений наказом МОЗ України від 29.12.2011 р. № 1000 містить лише міжнародні непатентовані назви без зазначення анатомо-терапевтично-хімічного коду (код АТХ).

Одночасно Національний перелік основних лікарських засобів і виробів медичного призначення, затверджений постановою КМУ від 25.03.2009 р. № 333, ціни на які регулюються постановою КМУ від 17 жовтня 2008 р. № 955, містить фармакотерапевтичну групу, до якої входить діюча речовина (речовини), згідно з кодом АТХ.

Отже, з метою удосконалення державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення повною мірою (відповідна оцінка регуляторного впливу зазначена у пояснювальній записці до проекту), необхідно привести у відповідність нормативні акти.

Таким чином, для уникнення прогалин у законодавстві, непорозумінь між усіма учасниками фармацевтичного ринку, а також для однозначного тлумачення та застосування положень пропонованих регуляторними органами змін до постанови КМУ № 955, пропонуємо внести відповідні зміни до діючого наказу МОЗ № 1000 шляхом доповнення Обов’язкового мінімального асортименту (соціально орієнтованих) лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів додатковою колонкою із зазначенням фармакотерапевтичної групи, до якої входить діюча речовина (речовини), згідно з кодом АТХ.

Ю.В. Ульшин, перший заступник голови правління
ПОГО «Асоціація працівників фармацевтичної галузі»

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Інші статті розділу


Останні новини та статті