Лист громадської організації до окремих органів державної влади щодо необхідності відтермінування введення відповідальності за неподання до органів ДПС копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО

ЗАПОРІЗЬКА РЕГІОНАЛЬНА ФАРМАЦЕВТИЧНА АСОЦІАЦІЯ

Лист

від 20.05.2013 р. вих. № 20/05/13

Президенту України

Януковичу Віктору Федоровичу

Прем’єр-міністру України

Азарову Миколі Яновичу

Міністерству фінансів України

Голові Державної служби України з питань регуляторної політики

та розвитку підприємництва

Бродському Михайлу Юрійовичу

Відносно необхідності відтермінування введення відповідальності за неподання до органів ДПС копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з реєстраторів розрахункових операцій по дротових або бездротових каналах зв’язку

Запорізька регіональна фармацевтична організація звертається до Вас з дуже наболілим для суб’єктів господарювання питанням.

З 01.07.2013 року буде встановлена досить значна відповідальність суб’єктів господарювання за неподання до органів ДПС копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з реєстраторів розрахункових операцій по дротових або бездротових каналах зв’язку.

Станеться це у зв’язку з тим, що з 01.07.2013 р. набирають чинності абзаци 13-15 пп. 9 п. 25 р. І Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України» № 2756 від 02.12.2010 р., згідно яких ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» доповнюється пунктом 9.

Згідно них за порушення вимог цього Закону до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів-державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

«9) десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – в разі неподання до органів державної податкової служби звітності, пов’язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з реєстраторів розрахункових операцій по дротових або бездротових каналах зв’язку, в разі обов’язковості її подання.

У разі допущення суб’єктом господарювання порушення вимог абзацу другого пункту 7 статті 3 цього Закону вперше протягом 2012 року – фінансові санкції не застосовуються».

П. 7 ст. 3 в свою чергу встановлює наступне:

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані:

7) подавати до органів державної податкової служби звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових кантах зв’язку.

Суб‘єктигосподарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій, щостворюють контрольну стрічку в електронній формі, або електронні контрольно-касові реєстратори, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, повинні подавати до органів, державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічні в пам’яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам’яті модемів, які до них приєднані.

Суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових  операцій,щостворюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, за виключенням електронних контрольно-касових реєстраторів, повинні надавати до органів державної податкової службипо дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в їх фіскальній пам’яті.

Порядок передачі інформації до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв’язку встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, на базі технології, розробленої Національним банком України та погодженої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Аптечні заклади Запорізької області використовують РРО в своїй діяльності, тобто вони вже їх мають наданий час.

Для того, щоб суб’єкт господарювання своєчасно виконав вимоги закону, він повинен завчасно здійснити через сервісні центри доопрацювання наявних РРО, придбати РРО та модеми, які будуть мати технічні можливості передавати дані, та здійснити їх реєстрацію в податкових органах.

Але натепер склалася така ситуація, що фактично зробити це не можливо.

На прикладі одного з суб’єктів господарювання, який є членом нашої асоціації, можна прослідкувати невирішеність труднощів, з якими стикаються аптечні заклади.

Так. ще листом № 31 від 11.03.2013 р. TOB «Аптека-Магнолія» звернулась до виробника ТОВ «Юнісістем», якій згідно Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій є виробником та розробником електронних контрольно-касових реєстраторів МІНІ-ФП та МІНІ-ФП.01,  що використовуються суб’єктом господарювання (в кількості 26 та 33 штук відповідно). В цьому листі суб’єкт просив терміново письмово повідомити, коли ці ЕККР MІНІ-ФП та МІНІ-ФП.01 будуть доопрацьовані до нових вимог ( в т.ч. коли до них будуть доопрацьоване програмне забезпечення, розроблені та випущені модеми тощо). Але відповіді так і не отримав.

Тому листом № 48 від 22.04.2013 р. повторно звернувся до виробника з наступними вимогами до 30.04.2013 р.:

1. Письмово повідомити, коли ці ЕККР MІНІ-ФП та МІНІ-ФП.01 будуть доопрацьовані до нових вимог (в т.ч, коли до них будуть доопрацьоване програмне забезпечення, розроблені та випущені модеми тощо).

2. Негайно доопрацювати ці ЕККР MІНІ-ФП та МІНІ-ФП.01, надати вже доопрацьоване програмне забезпечення, модеми тощо у необхідній кількості.

В листі зазначалось, що саме TOB «Юнісістем» с розробником та виробником цих апаратів, вони знаходяться на сервісному обслуговувані, опломбовані – крім нього ніхто не може їх доопрацювати, привести у відповідність до вимог законодавства. Тобто саме з його вини (в т.ч. бездіяльності) – суб’єкт не зможе вести господарську діяльність без порушення законодавства, чого суб’єкт не може допустити і буде змушений звертатись до відповідних органів, якщо не буде необхідних та своєчасних дій.

Відповіді також не послідувало.

Паралельно суб’єкт звернувся до сервісних центрів, а саме ПП «Сервісний центр «ТДС» та ПАТРСЦ «Славутич» з питанням, коли ці ЕККР MІНІ-ФП та МІНІ-ФП.01 будуть доопрацьовані ними до нових вимог (в т.ч. коли до них будуть доопрацьоване програмне забезпечення, розроблені та випущені модеми тощо) та вимогою негайно доопрацювати ці ЕККР MІНІ-ФП та МІНІ-ФП.01, надати вже доопрацьоване програмне забезпечення, модеми тощо у необхідній кількості, (копії листів додаються).

Сервісні центри повідомили двічі, і в березні, і наприкінці квітня, що рішення у виробника до цього часу не має!!! І що виробник рекомендує придбавати нові РРО МІНІ-ФП6 з модемом UNS-SM12.03 GSM. вартістю 5712,00 грн.

Але й навіть придбання таких нових РРО МІНІ-ФП6 за таку велику суму не вирішає цього питання. TOB «Аптека – Магнолія» придбала 4 таких РРО і на практиці постійно виникають збої в їх роботі, зависають програми, каса не працює; пропадає зв’язок; еквайрінг не приймає данні (тобто РРО намагається передати інформацію, але еквайєр не відповідає, РРО не отримує відповіді від еквайєра); в момент обміну даними з еквайєром РРО призупиняє свою роботу (не можливо пробити чек), після передачі даних апарат не повертається в робочий режим, тощо. Тобто складається неможливість проведення фіскальних операцій через РРО, а у зв’язку з цим і відпускати лікарські засоби покупцям.

Таким чином, суб’єкти господарювання становляться заручниками ситуації, коли не з їх вини вони не можуть виконати покладеного виключно на них обов’язку – подавати ДПС копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з реєстраторів розрахункових операцій по дротових або бездротових каналах зв’язку і зовсім скоро на них за це буде покладена значна фінансова відповідальність.

Згідно п. 4 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій тa/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані: 4) забезпечувати цілісність пломб реєстратора розрахункових операцій та незмінність його конструкції та програмного забезпечення. А п.8 ст. 17 цього закону передбачено накладення штрафу на суб’єкта у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій реєстратора розрахункових операцій, в конструкцію чи програмне забезпечення якого внесені зміни, не передбачені конструкторсько-технологічною та програмною документацією виробника за умови відсутності чи пошкодження пломби центру сервісного обслуговування. Згідно ст. 1 цього закону, виробник – суб’єкт господарювання, який виробляє реєстратори розрахункових операцій і є власником конструкторсько-технологічної та програмної документації або відповідної ліцензії на їх виготовлення. А тому лише виробник може доопрацювати РРО з внесенням змін у конструкторсько-технологічну та програму документацію.

У зв’язку з цим, просимо прийняти всі можливі дії (в т.ч. звернутись до всіх необхідних осіб) для перенесення строку введення відповідальності суб’єктів господарювання (а саме абз. 13-15 пп. 9 п. 25 p. I Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України» № 2756 від 02.12.2010 р.) не менш ніж на півроку, тобто до 01.01.2014 р., для того щоб виробники та розробники РРО доопрацювали РРО до нових вимог і суб’єкти господарювання змогли виконати покладений на них обов’язок по передачі, надати письмову відповідь.

З повагою та надією на порозуміння,
Голова правління Запорізької регіональної фармацевтичної асоціації
Красовська Олена Борисівна
 

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті