Новий проект Закону потребує змін, або особливості податкового та митного контролю у Криму на тимчасово окупованій території України

25 Червня 2014 10:28 Поділитися

Новий проект Закону потребує змін, або особливості податкового та митного контролю у Криму на тимчасово окупованій території України19 червня 2014 р. Верховна Рада України прийняла постанову «Про прийняття за основу проекту Закону України про податковий та митний контроль у вільній економічній зоні Криму та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України». Згідно з його метою цей документ покликаний забезпечити «надання соціально-економічних стимулів для зростання інвестиційної активності, упередження скорочення трудової зайнятості громадян України та падіння їхніх доходів».

Однак, проаналізувавши цей законопроект, експерти компаній — членів Європейської Бізнес Асоціації (далі — ЄБА) дійшли висновку, що його зміст не зовсім відповідає вищевказаній меті, оскільки її виконання безпосередньо залежить від збереження та розвит­ку економічних відносин України з її окупованою територією — Автономною Республікою Крим та м. Севастополь. Запропонований режим оподаткування діяльності та переміщення товарів, на думку бізнес-спільноти, є неефективним і фактично унеможливлює економічні відносини України з її окупованою територією.

Саме тому, ЄБА звернулася з відкритим листом до Петра Порошенка, Президента України, Арсенія Яценюка, Прем’єр-міністра України, а також до Олександра Турчинова, Голови Верховної Ради України, щоб акцентувати їх увагу на цьому законопроекті та вжити відповідних заходів задля його вдосконалення.

Так, на думку представників бізнесу, для досягнення задекларованої у проекті мети, а також для захисту інтересів всієї бізнес-спільноти України, найманих працівників та держави, цей проект потребує суттєвого доопрацювання.

Зокрема, представники ЄБА наполягають на тому, що українські бізнесмени зацікавлені в якнайшвидшому налагодженні партнерських відносин зі своїми кримськими колегами та сподіваються на відновлення ефективної господарської діяльності на території Криму та в Севастополі найближчим часом, проте для цього необхідне відповідне сприяння з боку держави.

Саме тому, на думку експертів ЄБА, після доопрацювання проект повинен містити:

  • порядок захисту та гарантування майнових та немайнових прав кримського бізнесу під українською юрисдикцією відповідно до норм українського та міжнародного права;
  • порядок державної реєстрації та обліку суб’єктів підприємницької діяльності на тимчасово окупованій території, вчинення інших реєстраційних дій відповідно до українського законодавства;
  • механізм захисту майнових та немайнових прав зареєстрованого на тимчасово окупованій території українського бізнесу, у тому числі шляхом звернення до іноземних судів;
  • забезпечення стягнення боргів та виконання рішень судів;
  • переглянутий порядок використання іноземної валюти для розрахунків з контрагентами та персоналом на тимчасово окупованій території;
  • доопрацьовані правила перетину митного кордону та відповідний режим оподаткування операцій з переміщення товарів між тимчасово окупованою територією та іншою територією Україною;
  • порядок надання товарам, що виготовлені українськими підприємствами на тимчасово окупованій території, статусу товарів українського походження для їх безмитного ввезення на територію України;
  • порядок сертифікації вироблених в АР Крим та м. Севастополь товарів для їх доступу на зовнішні ринки як товарів українського походження;
  • порядок застосування Податкового кодексу України для оподаткування українського ведення господарської діяльності на тимчасово окупованій території, який забезпечить усунення подвійного оподаткування юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців тощо.

Крім того, представники компаній — членів ЄБА вважають за доцільне вилучити із тексту проекту норми, які не мають перспектив практичного застосування, зокрема норми про «Керуючу компанію» та положення, які безпосередньо не стосуються врегулювання особливостей здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території. Наприклад, норми щодо складу валютних резервів, лотерей чи грального бізнесу.

За матеріалами, наданими прес-службою ЄБА

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті