Олександр Квіташвілі закликає народних депутатів сісти за стіл переговорів

Чому Парламент повинен якнайшвидше підтримати закони про реформування медичних закладів? Це питання стало темою брифінгу, який відбувся 21 липня в Українському кризовому медіа-центрі за участі Олександра Квіташвілі, міністра охорони здоров’я, Костянтина Яриніча, народного депутата України, члена Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, Зоряни Черненко, головного експерта Реанімаційного пакету реформ, В’ячеслава Полясного, начальника Управління охорони здоров’я Одеської обласної державної адміністрації, Максима Іонова, голови Громадської ради при МОЗ.

Нагадаємо, що питання урядових законопроектів щодо медичної реформи стало однією з «гарячих» тем минулого тижня. 16 липня профільний парламентський комітет не знайшов часу на розгляд законопроектів «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я» (реєстраційний № 2309а), «Про внесення зміни до підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я» (реєстраційний № 2310а), «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення законодавства України з питань охорони здоров’я» (реєстраційний № 2311а).

Через це законопроекти не було винесено на розгляд Верховної Ради в останній сесійний день 17 липня. За словами голови Комітету Ольги Богомолець, їх розгляд можливий тільки після внесення альтернативних законопроектів (які вже наступного дня було подано народним депутатом Олегом Мусієм). Це проекти законів «Про засади державної політики охорони здоров’я» (№ 2409а), «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» (№ 2309а-1), «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення законодавства України з питань фінансування закладів охорони здоров’я» (№ 2311а‑1).

Як зазначив під час брифінгу Олександр Квіташвілі, він мав змогу ознайомитися із змістом вищезазначених проектів авторства Олега Мусія. Ніякої альтернативи вони не містять — на 95% в їх основі лежать подані до Парламенту ініціативи МОЗ, внесено тільки незначні зміни. «Я хочу попросити народного депутата, що зареєстрував закон, сісти за стіл переговорів з командою Міністерства та попрацювати разом, щоб не втрачати часу. Впевнений, ми зможемо знайти консенсус та вийти з одним законом», — підкреслив міністр.

Основні зміни, запропоновані О. Мусієм: зауваження до визначення форми власності лікувальних закладів (зокрема, заборона створення приватних підприємств), впровадження норми, відповідно до якої рахунки лікарень можуть відкриватися лише в державних банках. Але ці нововведення не впливають безпосередньо на сам процес реформування. О. Квіташвілі запропонував народним депутатам повернутися до робочого конструктивного русла, відкинути політичні фактори та разом попрацювати над одним документом.

«На жаль, ми не змогли винести законопроекти в зал в п’ятницю, і через це втрачаємо час. Нині вже треба планувати фінансування на наступний рік. Крім того, змінити всю систему за 2 міс не вдасться — на це потрібно близько року. Якби були прийняті закони, то система запрацювала б уже в середині 2016 р. Крім того, Міністерство планувало розпочати роботу над соціальними страховими схемами», — зауважив він.

У свою чергу, Костянтин Яриніч наголосив, що сьогодні, коли нарешті Україна підійшла до порогу реформування медичної галузі, спостерігається супротив цьому процесу з боку деяких народних обранців. Не можна критикувати законопроект, який навіть не було розглянуто на засіданні Комітету. Що стосується альтернативного законопроекту, то потрібно було не розробляти та реєструвати його, втрачаючи час, а внести зміни та поправки в уже існуючий просто під час обговорення в профільному комітеті. На думку народного депутата, немає сенсу виносити в залу 2 практично однакові законопроекти, адже це може заплутати народних депутатів, тому він підтримав ініціативу міністра щодо пошуку консенсусу та розробки лише одного документа. «Я хочу прибрати всі ці особистісні розбіжності, адже це тупикова гілка розвитку будь-якої ідеї і нам потрібно виходити з неї якнайшвидше. І якщо народні депутати зберуться на позачергову сесію, я буду ініціювати засідання Комітету для розгляду законопроектів, та включення їх до порядку денного як першочергових. Адже багато медиків очікує на їх прийняття, щоб якнайшвидше почати відпрацьовувати складні та болючі моменти.  Скажу відверто: для мене, як практикуючого лікаря, немає значення, чий підпис стоятиме під пакетом реформаторських законопроектів. Для мене найголовніше, щоб громадяни нашої держави — медичні працівники та пацієнти — відчули позитивні зміни в системі охорони здоров’я! Враховуючи, що скоро вже новий бюджетний рік, відтерміновувати реформу у нас часу більше немає. Саме тому законодавчі ініціативи, які запропонував міністр зі своєю командою та які підтримує громадськість, мають стати законами», — підсумував народний депутат.

За словами Зоряни Черненко, у світлі майбутньої реформи викликають занепокоєння та настороженість з боку суспільства питання визначення гарантованого обсягу медичної допомоги, визначення вартості медичних послуг. Запропоновані ініціативи не є новими для України, у деяких регіонах уже проводилися подібні експерименти. Однак місцева влада не використовувала ці можливості. Як підкреслила доповідач, за більшість проблем в охороні здоров’я відповідальна саме місцева влада, а не МОЗ. Доступність та якість медичної допомоги забезпечує саме вона.

Місцева громада — власник лікувальних закладів. Вона визначає, яка форма господарювання буде існувати, у яких банках буде розміщено рахунки, як буде це все організовано. Народні депутати не мають обмежувати можливості власника, а створити належні умови для роботи та стимулювання місцевої влади.

З. Черненко також підкреслила, що Україна має великий потенціал у галузі в’їзного медичного туризму, який сьогодні практично реалізується тільки в сфері стоматологічних послуг. Але існує багато інших напрямків, і це прекрасний спосіб заробляння грошей. Крім того, поки що не використано потенціал медичного страхування. І всі ці питання вирішаться у разі прийняття законопроектів.

В’ячеслав Полясний зазначив, що рівень готовності медичної спільноти та суспільства до змін надзвичайно високий. Медики хочуть працювати і заробляти гроші чесно. Крім того, у світлі децентралізації та адміністративної реформи неприйняття законів призведе до неможливості громадянину вільно обирати лікувальний заклад та реалізації принципу «гроші йдуть за пацієнтом», що відкине країну на десятки років назад. І якщо не змінити охорону здоров’я якнайшвидше, ця галузь буде катастрофічно відставати від територіальної реформи і в кінці кінців повністю зруйнується.

Максим Іонов повідомив, що до нього надходять численні звернення від громадян та громадських організацій на підтримку дій МОЗ щодо реформування галузі. Громадська рада може стати тією платформою, яка об’єднає професіоналів у цій сфері для обговорення реформування та пошуку спільних рішень спільно з МОЗ.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи