АМКУ: вартість маркетингових послуг має бути економічно обґрунтованою, що не виключає можливості отримання прибутку від цієї діяльності

АМКУ: вартість маркетингових послуг повинна бути економічно обґрунтованою, що не виключає можливості отримання прибутку від цієї діяльності7 жовтня та 5 листопада 2015 р. в Антимонопольному комітеті України відбулись засідання робочої групи представників фармацевтичної галузі. Про це повідомляється на сайті відомства.

Метою засідань було, зокрема, напрацювання спільних підходів для недопущення можливого негативного впливу маркетингових послуг на конкуренцію на фармацевтичних ринках.

За результатами роботи робочої групи Антимонопольний комітет інформує, що надані представникам фармринку рекомендації спрямовані на попередження антиконкурентного ефекту, який є наслідком зловживання ринковою владою, зокрема, створення перешкод для доступу на ринок чи усунення з ринку інших суб’єктів господарювання, або встановлення цін, які були б неможливими за існування значної конкуренції на ринку.

Під вимогою абзацу третього пункту 1 резолютивної частини рекомендацій Комітету щодо встановлення обґрунтованої вартості маркетингових послуг на рівні фактично понесених витрат слід розуміти, що вартість цих послуг повинна бути економічно обґрунтованою, що не виключає можливості отримання прибутку від цієї діяльності.

За результатами аналізу положень маркетингових договорів, при наданні Рекомендацій учасникам ринку, Комітет виходив, перш за все, з можливого впливу маркетингових договорів на конкуренцію, а по-друге, їх можливого впливу на вартість лікарських засобів для кінцевого споживача. Комітет вважає, що окремі положення договорів про надання маркетингових послуг, за умови наявності у сторін таких договорів значної ринкової влади, можуть мати негативні наслідки для конкуренції.

До таких положень, зокрема, відноситься фінансове стимулювання аптечних закладів у відсотках, в залежності від обсягів реалізації узгодженої сторонами продукції, яка закуповується за договорами з дистриб’юторами та/або виробниками/імпортерами/іншими гравцями ринку, якщо умови такого фінансового стимулювання призвели або можуть призвести до створення перешкод доступу на ринок чи усунення з ринку інших суб’єктів господарювання; або застосування різних умов до рівнозначних угод з іншими суб’єктами господарювання, що ставить останніх у невигідне становище в конкуренції; або встановлення цін для споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції.

Звертаємо увагу, що це відображає підходи до оцінки можливого антиконкурентного ефекту зазначених договірних положень на основі останньої правозастосовчої практики Комітету (включаючи ту, що була сформована після прийняття Рекомендацій), досвіду ЄС та окремих країн членів ЄС.

За матеріалами www.amc.gov.ua

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті