Забезпечення доступності ліків опрацьовується в рамках Національної політики

17 Березня 2016 2:51 Поділитися

Забезпечення доступності ліків опрацьовується в рамках Національної політикиУ рамках розробки Національної політики забезпечення лікарськими засобами (далі — Національна політика) 14 березня в офісі Асоціації виробників інноваційних ліків «АПРаД» відбулася робоча зустріч підгрупи із забезпечення доступності лікарських засобів.

В обговоренні підготовлених пропозицій до Національної політики взяли участь представники ДП «Державний експертний центр МОЗ України», асоціації «АПРаД», ГС «Всеукраїнська фармацевтична спілка «ФАРМУКРАЇНА», Асоціації представників міжнародних фармацевтичних виробників України AIPM Ukraine, ВГО «Аптечна професійна асоціація України», Науково-дослідного інституту інтелектуальної власності НАПрН України та пацієнтських організацій.

Драфт підготовленого тексту за напрямком забезпечення доступності лікарських засобів окреслює проблеми та стратегії підвищення їх доступності. Такі стратегії включають напрямок цінової політики стосовно основних лікарських засобів та інші шляхи.

Цінова політика щодо основних препаратів передбачає розробку та впровадження збалансованої ефективної моделі державного регулювання цін на ліки, що включатиме регулювання у тому числі:

1) ціни виробника основних лікарських засобів (під основними маються на увазі ліки, що будуть включені до єдиного Національного переліку основних лікарських засобів) з використанням таких механізмів:

  • зовнішнього реферування цін для одноджерельних основних препаратів іноземного виробництва;
  • за формулою ціноутворення «собівартість плюс» для одноджерельних основних лікарських засобів вітчизняного виробництва;
  • для багатоджерельних основних ліків вітчизняного та іноземного виробництва граничне зниження ціни кожного наступного зареєстрованого генеричного лікарського засобу щодо оригінального або вперше зареєстрованого генерика (generic linkage). Виникає питання, як застосовувати цей механізм на ринку, де зареєстровано десятки генериків з однією й тією ж міжнародною непатентованою назвою? МОЗ України вважає, що в даному випадку не може бути використано ретроспективний принцип. Зважаючи на те, що Національна політика матиме більш декларативний характер, учасники дискусії дійшли згоди залишити цей пункт, щоб показати необхідність запровадження такого механізму;

2) граничних оптових та роздрібних надбавок. Запропоновано визначити регресивну модель. Голова правління ГС «Всеукраїнська фармацевтична спілка «ФАРМУКРАЇНА» Тетяна Котляр нагадала, що, зважаючи на те, що диференційовані роздрібні надбавки ускладнювали операційну діяльність суб’єктів господарювання, у 2015 р. було встановлено єдиний граничний розмір роздрібної надбавки на рівні 25%. У висококонкурентному роздрібному сегменті фармацевтичного ринку розмір надбавки ефективно регулюється ринковими механізмами. За даними аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research», станом на грудень 2015 р. середня націнка на роздрібному ринку лікарських засобів становила 22%. Таким чином, у встановленні регресивної моделі регулювання граничних роздрібних надбавок немає необхідності.

Серед інших шляхів підвищення доступності ліків опрацьовано пропозиції щодо необхідності оптимізації співпраці між іноземними, вітчизняними виробниками лікарських засобів та органами влади, відповідальними за надання медичної допомоги населенню в контексті державно-приватного партнерства.

Ще одна пропозиція асоціації «АПРаД» — запровадження прогресивних схем оптимізації впливу на бюджет, а саме — угоди про розподіл ризиків між виробником і платником.

Прикладами таких угод є:

  • «Ціна — об’єм» — встановлення визначеного рівня витрат, у разі перевищення якого застосовується спеціальна знижка на вартість кожної наступної дози;
  • «Ціна/доза/час» — ліміт на вартість курсу лікування або на кількість доз, або тривалість курсу лікування. У разі перевищення зазначеного показника виробник бере на себе витрати з продовження курсу лікування

Угоди про розподіл ризиків дозволяють спрогнозувати та зменшити вплив на бюджет, а отже, подібні механізми має бути передбачено в регуляторному полі.

Як ми вже повідомляли, необхідність затвердження Національної політики забезпечення лікарськими засобами визначена Планом дій Кабінету Міністрів України на 2016 рік. МОЗ України до 30 червня слід розробити та подати Уряду відповідний проект постанови.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті