МОЗ затвердило реєстр граничних оптово-відпускних цін на ліки, вартість яких відшкодовуватиметься

25 Січня 2017 12:45 Поділитися

МОЗ затвердило реєстр граничних оптово-відпускних цін на ліки, вартість яких відшкодовуватиметься23 січня МОЗ України наказом № 53 затвердило реєстр граничних оптово-відпускних цін (далі — Реєстр) на 21 міжнародну непатентовану назву лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню згідно з постановою КМУ від 09.11.2016 р. № 863.

Реєстр містить 89 позицій лікарських засобів, призначених для лікування серцево-судинних захворювань, цукрового діабету ІІ типу та бронхіальної астми, і містить дані щодо:

  • коду АТХ;
  • одиниці лікарської форми;
  • сили дії (дозування);
  • граничної оптово-відпускної ціни (грн.).

Граничні оптово-відпускні ціни на ліки розраховано згідно з Порядком розрахунку граничних оптово-відпускних цін на лікарські засоби на основі референтних цін, затвердженим наказом МОЗ України від 29.12.2016 р. № 1423.

Розрахунок граничних оптово-відпуск­них цін здійснено на основі референтних цін, визначених з урахуванням даних про ціни на лікарські засоби, зареєстровані в Польщі, Словаччині, Чехії, Латвії та Угорщині.

Референтні ціни на ліки визначено на основі даних про зареєстровані ціни кожного препарату з переліку 21 МНН, отриманих з офіційних джерел уповноважених державних органів референтних країн.

Гранична оптово-відпускна ціна розрахована як найменша референтна ціна одиниці лікарської форми кожної сили дії значень вибірки відповідних цін у референтних країнах. Ми вже зауважували, що метод ціноутворення, який найчастіше застосовується у Європі, — визначення середнього значення серед країн, що увійшли до «кошика» референтних. Визначення ціни як найменшої референтної може спричинити ситуа­цію, коли для розрахунку застосовуватиметься ціна на препарат, який зареєстрований у референтних країнах, але фактично не продається. Внаслідок такого підходу ціна на препарат в Україні може бути необґрунтовано низькою. А це, у свою чергу, призведе до нерентабельності продажу його українським пацієнтам і виведення його з ринку.

З 89 позицій препаратів на 12 не визначено граничну оптово-відпускну ціну через відсутність даних щодо ціни на них у референтних країнах. У зв’язку з цим виникає питання, навіщо ці позиції включено до Реєст­ру та які граничні постачальницько-збутові та роздрібні націнки встановлювати на такі ліки — 5 та 15% чи 10 та 25% відповідно?

Нагадаємо, що на 21 МНН встановлюються граничні постачальницько-збутова та торговельна надбавки на рівні 5 та 15% відповідно з урахуванням податків та зборів. На лікарські засоби, які входять до Національного переліку основних лікарських засобів, але не включені до переліку МНН, вартість яких підлягає відшкодуванню та які реалізуються за власні кошти громадян, встановлюються граничні постачальницько-збутова та роздрібна націнки у розмірі 10 та 25% відповідно.

У грудні 2016 р. ДП «Державний експертний центр МОЗ України» було здійснено попередній розрахунок граничних оптово-відпускних цін на лікарські засоби за переліком МНН, вартість яких підлягатиме відшкодуванню. Наше видання також розрахувало граничні оптово-відпускні ціни на вищезазначені лікарські засоби і здійснило аналіз сегмента лікарських засобів, на які розповсюджуватиметься державне регулювання цін.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті