Франчайзинг з «Аптека D.S.»: підсумки 2017 року

У вересні 2016 р. у м. Винники відкрилася перша франчайзингова аптека під торговою маркою «D.S.». Тепер у мережі «D.S.» налічується 20 аптек-франчайзі: 2 — у Львові, 4 — у Київській обл. та 14 — у Хмельницькій, у яких уже здійснено понад 500 тис. покупок. Проект впевнено розвивається і набирає обертів.

Франчайзинг є ефективним способом розвитку у ритейлі, який має великий потенціал. Співпраця з відомим брендом у рамках франчайзингу допомагає невеликим мережам чи дрібним підприємцям покращувати керованість бізнесу та його фінансові результати, зробити свої заклади добре впізнаваними, забезпечити їм позитивний імідж і стійку конкурентну позицію. Важливо, аби партнери-франчайзі поділяли цінності, були готові виконувати домовленості й дотримуватися стандартів.

— За рік, що минув, нашими партнерами стали декілька серйозних і відповідальних компаній, — підсумовує керівник відділу франчайзингу мережі «D.S.» Олена Комарянська. — Надаючи франчайзі (підприємцю чи іншій компанії) дозвіл використовувати нашу торгову марку та дієві процеси, напрацьовані багаторічним досвідом нашої мережі, ми передаємо готову модель успішного бізнесу. Це реальна вигода для обох сторін: франчайзер здобуває нові території і клієнтів, отримує доходи (разовий вступний платіж та щомісячний фіксований відсоток з обігу аптек-франчайзі), а наші партнери — можливість не лише стабілізувати свій бізнес, але й значно поліпшити його ефективність і прибутковість. Ми передаємо франчайзі цінну інтелектуальну власність: наш бренд, гнучку асортиментну й цінову політику, сучасні ІТ-рішення, дієву програму лояльності, а голов­не — цінності, культуру й філософію бізнесу. У результаті підвищуємо свою конкурентоспроможність, займаємо більшу частку на ринку й отримуємо новий вид доходу. Розширяємо таким чином і нашу клієнтську базу — в аптеках-франчайзі картку постійного клієнта «D.S.» отримали понад 7,5 тис. осіб. Наступного року плануємо відкриття 26 франчайзингових закладів. Кілька договорів уже на етапі підписання. Процес триває. Сподіваємося реалізувати заплановане й здобути нових партнерів, близьких нам по духу.

— Глобалізація у всьому — реалія сьогодення, — зазначає генеральний директор, співвласник мережі аптек «D.S.» (ГК «Маркет Універсал») Олег Никулишин. — Вона впливає і на український фармринок: сьогодні перша трійка дистриб’юторів володіє понад 85% цього простору. Тенденція не оминає і роздрібні аптечні мережі: маємо десяток великих гравців, проте, цілком імовірно, невдовзі їх буде вдвічі менше, і саме тут зосереджуватимуться основні ресурси. Дрібним підприємцям і невеликим мережам у регіонах стає дедалі важче залишатися конкурентними. Утім, франчайзинг — це не поглинання, а стратегічна співпраця, партнерство на основі корисності одне одному. Саме на таких засадах ми взаємодіємо з тими, хто виявив бажання працювати під нашим брендом. При цьому вони зберігають свою самостійність і фінансову незалежність. Франчайзинг передбачає близькі стосунки між нами і власником того бізнесу. Ось чому так важливо, аби цінності були однаковими. Перед­усім намагаємося зрозуміти мету партнера, адже від цього й залежать результати подальшої співпраці. Наголошу, що вибір франчайзингового партнера не пов’язаний з локацією. Звісно, нам було б вигідно співпрацювати з новими франчайзі у Львові, адже це близько. Утім, можна знайти хороших партнерів і за 500 км, якщо розумієш: ці люди люблять свою роботу і хочуть бути успішними.

Своїми відгуками про результати партнерства з мережею аптек «D.S.» поділилися компанії-франчайзі.

— Я зважився на це рішення, коли відчув, що мій заклад не може вистояти в умовах жорст­кої конкуренції, — коментує директор ТзОВ «7 Ясен» (Львів) Андрій Заяць. — Бракувало навичок управління, асортимент аптеки був занадто малий, а ціни — зависокі. Тому й придбав франшизу мережі аптек «D.S.».

Завдяки напрацюванням компанії, зокрема сучасним ІТ-сервісам та програмі лояльності, вдалося суттєво збільшити кількість клієнтів і втричі (!) покращити свої фінансові результати. Після такого успіху я зважився на відкриття ще однієї франчайзингової аптеки під брендом «D.S.». Ми отримали більше, аніж сподівалися! Вдячні компанії за знання й підтримку на всіх етапах впровадження нової моделі бізнесу. Завдяки співпраці з мережею аптек «D.S.» мені вдалося відчутно покращити керованість свого бізнесу, мої аптечні заклади стали добре впізнаваними, зміцнили конкурентну позицію у місті. Зараз розглядаю можливість відкриття ще двох аптек — уже за відпрацьованою схемою і чітким баченням майбутнього. Варто відзначити роботу фахівців мережі аптек «D.S.», які долучаються до співпраці з франчайзі у різних напрямках, пильнують роботу провізорів на місцях, дають завдання персоналу, перевіряють виконання та своєчасно виправляють роботу першостільників.

— Уже майже рік ми пропрацювали під новою вивіскою «D.S.», і маємо тільки позитивні відгуки — і про організацію процесу, і про діяльність наших аптек після ребрендингу, — резюмує директор ПП «Верманна-Фарм» (Хмельницький) Марина Брагіна. — Часом не всі питання можна владнати негайно, проте усі їх вдається вирішити обов’язково. Мережа «D.S.» розвинена в усіх напрямках: немає такого, чого не знають або не пробували. Усе розроблено і давно продумано — тільки бери й працюй. Рекомендую таку співпрацю малим підприємцям та невеликим мережам, які починають «буксувати» в цьому бізнесі, бо не вистачає ресурсів на хороше програмне забезпечення. Договір франчайзингу з мережею «D.S.» дуже вигідний. Я ґрунтовно вивчала це питання, розглядала кілька пропозицій від інших компаній, перш ніж укласти таку угоду. На сьогодні я не знаю іншої аптечної мережі, яка мог­ла б дійсно надати те, що декларує своїм партнерам-франчайзі.

— У рамках партнерства з компанією «D.S.» ми отримали те, що не вдавалося реалізувати раніше через нечисленність нашої мережі, — ділиться керівник ТзОВ «Вета Плюс» (м. Бровари, Київська обл.) Анна Павленко. — Сьогодні наші заклади працюють з такими самими акціями і програмою лояльності, як у мережі «D.S.», а також підключені до сервісу онлайн-резервування. Наші провізори і фармацевти отримали сучасне комп’ютеризоване робоче місце і мають широкі можливості, аби задовольнити найвибагливішого клієнта. Одразу після підписання договору франчайзингу ми отримали більш вигідні умови роботи з постачальниками, а з часом запрацювали й аптечні матриці. Робота в новій системі суттєво покращила психологічну атмосферу в колективі та взаємини провізорів з клієнтами. Для зручності покупців працює і безкоштовна аптечна довідка. У підсумку увесь комплекс змін за договором франчайзингу призвів до помітного підвищення фінансових показників. Об’єктивно слід було б згадати і про певні труднощі в роботі, зумов­лені нашою специфікою, багаторічними напрацюваннями, відмінностями регіону, роботою медичних представників і побажаннями клієнтів. Утім, таких проблем не так уже й багато, і в процесі комунікації з франчайзером їх вдається поступово розв’язувати.

Але всі переваги франчайзингу можливо оцінити лише через декілька місяців, коли провізори та фармацевти, засвоївши нові знання, звикають до роботи в новій системі, коли починає працювати асортиментна та цінова матриці, коли дає результат систематична робота з товарними залишками, коли клієнти відчувають переваги програми лояльності. Хочу побажати компанії «D.S.» успіху і щоб її стиль роботи, професіоналізм, ставлення до персоналу та клієнтів поширювалися по всій Україні.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи