Постанова КМУ від 17.03.2011 р. № 298

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 17.03.2011 р. № 298

Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я

{Установити, що використання коштів, передбачених Міністерству охорони здоров’я у державному бюджеті для поліпшення медичного обслуговування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської та інших екологічних катастроф, у складі програми «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру», здійснюється відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2011 р. № 298}

{Установити, що у 2014 році кошти, передбачені Міністерству охорони здоров’я у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, використовуються відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2011 р. № 298 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 22, ст. 917), з урахуванням того, що Міністерство охорони здоров’я може коригувати заявки на закупівлю товарів і послуг, подані структурними підрозділами з питань охорони здоров’ятериторіальними органами охорони здоров’я та підпорядкованими установами пропорційно фактичному обсягу фінансування видатків. Про результати коригування бюджетних призначень Міністерство охорони здоров’я повідомляє структурні підрозділи з питань охорони здоров’ятериторіальним органам охорони здоров’я та підпорядкованим установам.}

Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, що додається.

Прем’єр-міністр України М. Азаров

ЗАТВЕРДЖЕНО

 постановою Кабінету Міністрів України

 від 17 березня 2011 р. № 298

ПОРЯДОК

використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я

1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених МОЗ у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я (далі — бюджетні кошти).

2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем програм є МОЗ.

За напрямом використання коштів, визначеним у підпункті 2 пункту 3 цього Порядку, розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня є Клінічна лікарня «Феофанія» Державного управління справами.

3. Бюджетні кошти спрямовуються на закупівлю лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), виробів медичного призначення, медичного обладнання, інших товарів і послуг (далі — товари і послуги), а також на завершення проведення розрахунків за 2011 рік згідно із зареєстрованими в органах Казначейства зобов’язаннями щодо придбання медичного обладнання для закладів охорони здоров’я за бюджетними програмами «Централізовані заходи з трансплантації органів та тканин» і «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру».

Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня за напрямом використання коштів на закупівлю продуктів лікувального харчування дітей, хворих на фенілкетонурію, є структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі — структурні підрозділи з питань охорони здоров’я).

Розподіл видатків між розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня на закупівлю продуктів лікувального харчування дітей віком від 0 до трьох років, хворих на фенілкетонурію, визначається МОЗ згідно з методичними рекомендаціями планування та розрахунку потреби у продуктах лікувального харчування для лікування хворих на фенілкетонурію, затвердженими МОЗ.

3. Бюджетні кошти спрямовуються:

1) на закупівлю лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробіввиробів медичного призначення, медичного обладнання, інших товарів і послуг (далі — товари і послуги), а також на завершення проведення розрахунків за 2011 рік згідно із зареєстрованими в органах Казначейства зобов’язаннями щодо придбання медичного обладнання для закладів охорони здоров’я за бюджетними програмами «Централізовані заходи з трансплантації органів та тканин» і «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру»;

2) на закупівлю витратних матеріалів для проведення ПЕТ-досліджень та виробництва радіофармпрепаратів у сумі 10000 тис. гривень для Всеукраїнського центру радіохірургії Клінічної лікарні «Феофанія» Державного управління справами за бюджетною програмою «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру».

2) на закупівлю послуг з розроблення проектної документації та проведення її державної експертизи щодо підключення центрів екстреної медичної допомоги до телекомунікаційної мережі загального користування;

2) на закупівлю продуктів лікувального харчування дітей, хворих на фенілкетонурію;

3) на будівництво ліній зв’язку для зазначеного підключення;

4) на закупівлю витратних матеріалів та послуг для закладів охорони здоров’я, що надають медичну допомогу пацієнтам нефрологічного профілю, які потребують лікування методом гемодіалізу;

5) на закупівлю товарів і послуг, пов’язаних з поставками, або управлінських послуг, які надаються спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі (в тому числі доставка, страхування, резерв коштів (буфер) та інші пов’язані послуги), на підставі письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору, контракту тощо);

6) на оплату банківських послуг (закупівля коштів в іноземній валюті);

7) на оплату послуг із супроводження товарів на всій території України уповноваженими МОЗ підприємствами та у разі потреби оплату послуг з перекладу інструкції про застосування товарів відповідно до вимог Закону України «Про засади державної мовної політики».

4. Міністерство охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, заклади охорони здоров’я, що належать до сфери управління МОЗ (далі — підпорядковані установи), забезпечують подання МОЗ заявок на закупівлю товарів і послуг за бюджетні кошти у визначені ним строки, крім заявок для забезпечення продуктами лікувального харчування дітей, хворих на фенілкетонурію. МОЗ здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю та змістом поданих заявок.

Потреба в імунобіологічних препаратах (вакцинах) визначається МОЗ на національному рівні з територіальним розподілом на середньострокову перспективу та на бюджетний рік з урахуванням залишків імунобіологічних препаратів. Формування заявок на закупівлю вакцин здійснюється відповідно до порядку визначення потреби в імунобіологічних препаратах (вакцинах) та методики розрахунку потреби, які затверджуються МОЗ.

4. Міністерство охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, департаменти і головні управління (управління) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі — територіальні органи охорони здоров’я), заклади охорони здоров’я, що належать до сфери управління МОЗ (далі — підпорядковані установи), забезпечують подання МОЗ заявок на закупівлю товарів і послуг за бюджетні кошти у визначені ним строки. МОЗ здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю та змістом поданих заявок.

Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня за напрямом використання коштів для забезпечення витратними матеріалами закладів охорони здоров’я, що надають медичну допомогу пацієнтам нефрологічного профілю, які потребують лікування методом гемодіалізу, є територіальні органи охорони здоров’я.

5. МОЗ здійснює розподіл товарів і послуг, закуплених у межах бюджетних призначень, між структурними підрозділами з питань охорони здоров’ятериторіальними органами охорони здоров’я та підпорядкованими установами згідно з розрахунками, що проводяться з урахуванням потреби, зазначеної в заявках та визначеною МОЗ на національному рівні з територіальним розподілом щодо імунобіологічних препаратів (вакцин), крім продуктів лікувального харчування дітей, хворих на фенілкетонурію.

Розподіл бюджетних коштів, передбачених на 2016 рік для придбання цифрових рентгенівських мамографічних комплексів та ультразвукових діагностичних приладів вітчизняного виробництва, між адміністративно-територіальними одиницями затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

6. Заявки на закупівлю товарів і послуг складаються з урахуванням ефективності використання бюджетних коштів, обґрунтуванням потреби в таких товарах і послугах та подаються в установленому МОЗ порядку, крім продуктів лікувального харчування дітей, хворих на фенілкетонурію.

МОЗ може коригувати заявки на закупівлю товарів і послуг, подані структурними підрозділами з питань охорони здоров’ятериторіальними органами охорони здоров’я та підпорядкованими установами пропорційно фактичному обсягу фінансування видатків. Про результати коригування бюджетних призначень МОЗ повідомляє структурним підрозділам з питань охорони здоров’ятериторіальним органам охорони здоров’я та підпорядкованим установам.

Коригування заявок на закупівлю товарів і послуг структурним підрозділам з питань охорони здоров’ятериторіальним органам охорони здоров’я та підпорядкованим установам здійснюється з урахуванням залишків лікарських засобів і медичних виробіввиробів медичного призначення та результатів закупівлі в межах загальної суми бюджетних призначень, які були визначені за кожним напрямом використання коштів, а також з урахуванням потреби, визначеної МОЗ на національному рівні з територіальним розподілом щодо імунобіологічних препаратів (вакцин).

6. Заявки на закупівлю товарів і послуг складаються з урахуванням ефективності використання бюджетних коштів, обґрунтуванням потреби в таких товарах і послугах, а також залишків лікарських засобів і медичних виробів та очікуваних поставок (результатів закупівлі за кошти минулих періодів) у межах загальної суми бюджетних призначень, які були визначені за кожним напрямом використання коштів.

МОЗ може коригувати заявки на закупівлю товарів і послуг, подані структурними підрозділами з питань охорони здоров’я та підпорядкованими установами, пропорційно:

  • фактичному обсягу фінансування видатків;
  • з метою вирівнювання із врахуванням відсотка забезпеченості стовідсоткової потреби між отримувачами лікарських засобів та медичних виробів (у межах напряму лікування — за територіальним розподілом та попозиційно — рекурсивним методом).

У разі наявності фінансових ресурсів за напрямами лікування МОЗ має право спрямовувати бюджетні кошти на забезпечення підвищення рівня фінансування незабезпечених напрямів лікування, абсолютне значення дефіциту коштів за якими є найбільшим за програмою, або формувати запас лікарських засобів та медичних виробів, що не перевищує 25 відсотків річного обсягу потреби.

Про результати такого коригування МОЗ повідомляє структурним підрозділам з питань охорони здоров’я та підпорядкованим установам, у випадку ненадходження зауважень протягом п’яти робочих днів коригування вважаються здійсненими.

Заявки на закупівлю товарів і послуг подаються в установленому МОЗ порядку, крім продуктів лікувального харчування дітей, хворих на фенілкетонурію.

Потреба в імунобіологічних препаратах (вакцинах) визначається МОЗ на національному рівні з територіальним розподілом.

7. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому законом порядку.

Попередня оплата таких товарів і послуг проводиться з урахуванням положень бюджетного законодавства.

Постачання товарів, робіт і послуг здійснюється відповідно до графіка постачання та розподілу МОЗ структурними підрозділами з питань охорони здоров’ятериторіальними органами охорони здоров’я підпорядкованим установам або згідно з умовами укладених договорів про закупівлю товарів і послуг для подальшого забезпечення ними закладів охорони здоров’я.

7-1. Видатки, пов’язані з фінансуванням об’єктів капітального будівництва, здійснюються відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 (Офіційний вісник України, 2001 p., № 52, ст. 2374).

8. У договорі про закупівлю товарів, робіт і послуг з метою недопущення виникнення кредиторської заборгованості на кінець року зазначається умова щодо коригування у разі зменшення бюджетних призначень визначеної у такому договорі суми.

9. Заклади охорони здоров’я подають у строк, визначений МОЗ, звіти про використання товарів (за номенклатурою) і послуг структурним підрозділам з питань охорони здоров’ятериторіальним органам охорони здоров’я для узагальнення та подання МОЗ за встановленою ним формою.

9. Заклади охорони здоров’я подають у строк, визначений МОЗ, звіти про використання товарів (за номенклатурою) і послуг структурним підрозділам з питань охорони здоров’я для узагальнення та подання МОЗ за встановленою ним формою. Заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, що надають стаціонарну акушерсько-гінекологічну та неонатологічну допомогу та отримали імунобіологічні препарати (вакцини) для новонароджених дітей для профілактики гепатиту В для дітей та вакцини для профілактики туберкульозу, заклади охорони здоров’я приватної форми власності, а також фізичні особи — підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, та одержали імунобіологічні препарати (вакцини), подають структурним підрозділам з питань охорони здоров’я аналогічні звіти про використання імунобіологічних препаратів (вакцин).

10. МОЗ проводить моніторинг рівня забезпечення закладів охорони здоров’я товарами і послугами та перерозподіляє їх залишки у десятиденний строк згідно з фактичною потребою. З метою коригування рівня забезпечення перерозподіл товарів і послуг може здійснюватися закладами охорони здоров’я, підпорядкованими установами самостійно, за взаємним погодженням, з наданням до МОЗ та відповідного структурного підрозділу з питань охорони здоров’я протягом одного робочого дня після здійснення перерозподілу підтвердних документів про перерозподіл, або МОЗ згідно з фактичною потребою, зазначеною в заявках.

10. МОЗ проводить щокварталу моніторинг рівня забезпечення закладів охорони здоров’я товарами і послугами та перерозподіляє їх залишки у десятиденний строк згідно з фактичною потребою, зазначеною в заявках.

10. МОЗ проводить моніторинг рівня забезпечення закладів охорони здоров’я, а також закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності, що надають стаціонарну акушерсько-гінекологічну та неонатологічну допомогу та отримали імунобіологічні препарати (вакцини) для новонароджених дітей для профілактики гепатиту В для дітей та вакцини для профілактики туберкульозу, закладів охорони здоров’я приватної форми власності, а також фізичних осіб — підприємців, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг, пов’язаних з первинною медичною допомогою, договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, які одержали імунобіологічні препарати (вакцини), відповідними товарами і послугами та перерозподіляє їх залишки у десятиденний строк згідно з фактичною потребою. З метою коригування рівня забезпечення перерозподіл товарів і послуг може здійснюватися закладами охорони здоров’я, підпорядкованими установами, а також закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності, що надають стаціонарну акушерсько-гінекологічну та неонатологічну допомогу та отримали імунобіологічні препарати (вакцини) для новонароджених дітей для профілактики гепатиту В для дітей та вакцини для профілактики туберкульозу, закладами охорони здоров’я приватної форми власності, фізичними особами — підприємцями, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг, пов’язаних з первинною медичною допомогою, договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, які одержали імунобіологічні препарати (вакцини), самостійно, за взаємним погодженням з наданням до МОЗ та відповідного структурного підрозділу з питань охорони здоров’я протягом одного робочого дня після здійснення перерозподілу підтвердних документів про перерозподіл або МОЗ згідно з фактичною потребою, зазначеною в заявках та/або інших підтвердних документах.

11. МОЗ подає у визначений для квартальної фінансової звітності строк Мінфіну інформацію про виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я за встановленою ним формою і звітність про виконання паспортів програм.

12. Товари і послуги, придбані МОЗ за рахунок бюджетних коштів для здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, передаються в установленому МОЗ порядку з урахуванням обґрунтованої потреби у товарах і послугах структурним підрозділам з питань охорони здоров’я, які у строк, що не перевищує трьох робочих днів, розподіляють їх між закладами охорони здоров’я та у разі необхідності здійснюють їх перерозподіл. Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я також розподіляють у строк, що не перевищує трьох робочих днів, імунобіологічні препарати (вакцини) між закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності, що надають стаціонарну акушерсько-гінекологічну та неонатологічну допомогу та отримали імунобіологічні препарати (вакцини) для новонароджених дітей для профілактики гепатиту В для дітей та вакцини для профілактики туберкульозу, закладами охорони здоров’я приватної форми власності, а також фізичними особами — підприємцями, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, та одержали імунобіологічні препарати (вакцини), за їх обґрунтованим зверненням та у разі необхідності здійснюють їх перерозподіл. Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я подають до МОЗ підтвердні документи про розподіл та перерозподіл у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати їх здійснення.

Використання залишків лікарських засобів і медичних виробів, закуплених за рахунок бюджетних коштів у попередніх роках, може здійснюватися у поточному році для надання медичної допомоги у розрізі інших захворювань та заходів з імунопрофілактики за епідемічними показаннями (у разі виникнення несприятливої епідемічної ситуації при можливому ризику інфікування у випадку контакту особи з джерелом інфекції) в установленому МОЗ порядку.

Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, підпорядковані установи, заклади охорони здоров’я, а також заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, що надають стаціонарну акушерсько-гінекологічну та неонатологічну допомогу та отримали імунобіологічні препарати (вакцини) для новонароджених дітей для профілактики гепатиту В для дітей та вакцини для профілактики туберкульозу, заклади охорони здоров’я приватної форми власності, фізичні особи — підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг, пов’язаних з первинною медичною допомогою, договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, та одержали імунобіологічні препарати (вакцини), забезпечують першочергове використання лікарських засобів і медичних виробів з меншим строком придатності.

У разі прогнозованої неможливості використання лікарських засобів та медичних виробів структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, підпорядковані установи, заклади охорони здоров’я, а також заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, що надають стаціонарну акушерсько-гінекологічну та неонатологічну допомогу та отримали імунобіологічні препарати (вакцини) для новонароджених дітей для профілактики гепатиту В для дітей та вакцини для профілактики туберкульозу, заклади охорони здоров’я приватної форми власності, фізичні особи — підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг, пов’язаних з первинною медичною допомогою, договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, та одержали імунобіологічні препарати (вакцини), зобов’язані ініціювати до МОЗ перерозподіл не менш як за п’ять місяців до завершення строку придатності або у разі, коли строк придатності лікарських засобів та медичних виробів становить не менш як 30 відсотків загального строку придатності.

12. Товари і послуги, придбані МОЗ за рахунок бюджетних коштів для здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, передаються в установленому МОЗ порядку з урахуванням обґрунтованої потреби у товарах і послугах структурним підрозділам з питань охорони здоров’ятериторіальним органами охорони здоров’я, які розподіляють їх між закладами охорони здоров’я відповідного регіону та у разі необхідності здійснюють їх перерозподіл.

Використання залишків лікарських засобів і медичних виробіввиробів медичного призначення, закуплених за рахунок бюджетних коштів у попередніх роках, може здійснюватись у поточному році для надання медичної допомоги у розрізі інших захворювань та заходів з імунопрофілактики за епідемічними показаннями (у разі виникнення несприятливої епідемічної ситуації при можливому ризику інфікування у випадку контакту особи з джерелом інфекції), в установленому МОЗ порядку.

Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, підпорядковані установи, заклади охорони здоров’я забезпечують першочергове використання лікарських засобів і медичних виробів з меншим строком придатності.

У разі прогнозованої неможливості використання лікарських засобів та медичних виробів структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, підпорядковані установи, заклади охорони здоров’я зобов’язані ініціювати до МОЗ перерозподіл не менш як за п’ять місяців до завершення строку придатності або коли строк придатності лікарських засобів та медичних виробів становить не менш як 30 відсотків загального строку придатності.

13. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік зобов’язань в органах КазначействаДержавної казначейської служби та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються у встановленому законодавством порядкупорядку, встановленому Державною казначейською службою.

14. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи