Трансплантація анатомічних матеріалів людині
У травні цього року Парламент прийняв Закон України № 2427-VIII «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині», який має бути введено в дію з 1 січня 2019 р.
«Положення цього закону, що в цілому відповідають законодавчим актам з питань трансплантації, фактично створювали систему трансплантації в Україні. Водночас в прийнятому акті зазначена низка підзаконних актів, що регламентують діяльність, пов’язану з трансплантацією, та які затверджуються відповідними рішеннями Кабінету Міністрів України або Міністерством охорони здоров’я», — зауважила Олена Колганова, секретар Комітету, додавши, що станом на початок грудня 2018 р. жодного підзаконного нормативно-правового акта не затверджено. Більше того, необхідні на виконання закону нормативно-правові акти не виносилися МОЗ України на громадське обговорення.
«Вищезазначене викликає занепокоєння у медичної спільноти, які зверталися до депутатів Верховної Ради України та відповідних центральних органів виконавчої влади з пропозицією відтермінувати введення в дію положень закону на 1 рік з метою забезпечення формування нормативно-правової бази з питань трансплантації та діяльності, яка з нею пов’язана», — зазначила народний депутат.
Відтак, групою парламентарів — членів Комітету зареєстровано в Парламенті законопроект «Про внесення змін до розділу VІI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про застосування трансплантації анатомічних матеріалів людині» щодо перенесення терміну введення в дію закону на 1 рік — на 1 січня 2020 р. (реєстр. № 9284).
«Провалена підготовка до запровадження розробленого нашим Комітетом та прийнятого ще в травні закону про трансплантацію. МОЗ не спромоглося розробити нормативні документи, які потрібні для того, щоб нова система запрацювала з 1 січня 2019 р. Навіть немає проектів на громадському обговоренні…», — прокоментував ситуацію член Комітету, співавтор законопроекту № 9284 Андрій Шипко.
За результатом обговорення питання більшістю голосів Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду законопроекту № 9284 у першому читанні прийняти його за основу і в цілому як закон.
Продовження терміну спрощеної процедури автономізації медичних закладів
У квітні 2017 р. Парламент прийняв Закон України № 2002-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», яким запроваджено автономізацію медичних закладів. «Цей рік став роком, коли первинна ланка медичної допомоги реорганізувалася в комунальні некомерційні підприємства, і цей процес має продовжуватися далі», — зазначила заступник голови Комітету Ірина Сисоєнко.
Народний депутат звернулася до присутніх з проханням підтримати законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо продовження терміну спрощеної процедури реорганізації державних і комунальних закладів охорони здоров’я» (реєстр. № 9075). Проектом закону пропонується для закладів охорони здоров’я вторинного та третинного рівня надання медичної допомоги державної та комунальної форми власності продовжити термін дії спрощеної процедури реорганізації шляхом перетворення в комунальні некомерційні підприємства та казенні підприємства до 31 грудня 2019 р.
«Так само провалено проведення автономізації закладів охорони здоров’я! Далеко не всі лікарні встигли змінити статус — і знову ж — ми мусимо дати їм ще рік, щоб це зробити на пільгових умовах…», — додав А. Шипко, співавтор законопроекту.
За результатами обговорення 9 голосами Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України невідкладно включити до порядку денного дев’ятої сесії законопроект № 9075 та за результатами розгляду в першому читанні прийняти його за основу та в цілому як закон.
Нова редакція закону «Про лікарські засоби»
У рамках наступного питання парламентарі перейшли до розгляду законопроекту «Про лікарські засоби» (реєстр. № 2162), авторами якого є більшість членів Комітету (12 з 14).
«Це дійсно системний законопроект, на який чекає вся фармацевтична галузь. Я думаю, що це перший поштовх, який гармонізує наше законодавство із законодавством ЄС», — наголосив співавтор законопроекту А. Шипко, додавши, що багато норм у законопроекті запозичено з Директиви 2001/83/ЕС «Про Кодекс спільноти відносно лікарських препаратів, призначених для споживання людьми».
Діючий закон «Про лікарські засоби», прийнятий ще у 1996 р., є застарілим, зазнав масу змін і не відповідає вимогам часу. Саме тому назріла необхідність розробити нову редакцію, робота над якою тривала 4 роки. Над цим працювала робоча група за участю профільних неурядових організацій, створена на базі очолюваного А. Шипком Підкомітету з питань законодавчого забезпечення розвитку фармації, здійснення фармацевтичної діяльності, доступності ліків, виробництва та обігу медичних виробів, розвитку сучасних медичних технологій Комітету. «Ми врахували низку зауважень та пропозицій від громадськості й вийшли на компромісний варіант, який можна приймати в першому читанні», — підкреслив А. Шипко.
«Над текстом даного законопроекту ми працювали тривалий час… Я вважаю, що та редакція, у якій він є зараз, найбільше адаптує імплементацію європейського законодавства. Це є комплексний і системний законопроект «Про лікарські засоби», який давно потрібен системі охорони здоров’я», — додала І. Сисоєнко, підтримуючи необхідність прийняття проекту закону № 2162 у першому читанні з подальшим опрацюванням поправок до нього і підготовкою до другого читання.
Підтримав необхідність прийняття законопроекту «Про лікарські засоби» й Олег Мусій, заступник голови Комітету, співавтор законодавчої ініціативи. «Нарешті в Україні з’явився фундаментальний законопроект, яким може пишатися Комітет», — підкреслив він, закликавши присутніх підтримати проект закону.
Комітет ухвалив рішення підтримати законопроект № 2162 та рекомендувати Парламенту прийняти його в першому читанні. За відповідне рішення проголосували 9 з 10 присутніх членів Комітету. Парламентарі також дійшли згоди, що всі зауваження та пропозиції до проекту закону можна буде вносити при підготовці між першим та другим читанням.
Загальнообов’язкове медичне страхування в Україні
Представляючи законопроект «Про фінансування охорони здоров’я та загальнообов’язкове медичне страхування в Україні (реєстр. № 9163), зареєстрований групою народних депутатів у Парламенті на початку жовтня цього року, А. Шипко наголосив на тому, що без запровадження медичного страхування не буде медичної реформи. «Якщо ми хочемо дійсно зробити реформу і захистити наше населення та дати їм чесну, прозору систему фінансування лікарень, заробітну плату лікарям і всьому медичному персоналу… без медичного страхування не буде нічого», — зазначив народний депутат, звертаючись до присутніх з проханням підтримати включення законопроекту до порядку денного дев’ятої сесії.
Підтримуючи необхідність включення законопроекту № 9163 до порядку денного дев’ятої сесії Парламенту, член Комітету Ігор Шурма зауважив, що сам по собі закон щодо медичного страхування не вирішить проблему. «До тих пір, поки не буде створена і затверджена стратегія розвитку національної системи охорони здоров’я і не буде концепції її впровадження, нічого не вийде», — підкреслив він.
5 голосами рішення про включення законопроекту № 9163 до порядку денного дев’ятої сесії Парламенту прийнято.
фото Сергія Бека
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим