МОЗ надало роз’яснення щодо повернення ліків неналежної якості

1 січня 2019 р. набуває чинності Закон України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». Серед іншого, ним вносяться зміни до вимог споживача щодо лікарських засобів та медичних виробів.

У зв’язку із цим на сайті МОЗ України оприлюднено роз’яснення щодо права споживача повертати до аптек лікарські засоби та медичні вироби неналежної якості. У Міністерстві наголошують, що повертати можна лише лікарські засоби та медичні вироби неналежної якості. Для цього необхідно пред’явити розрахунковий документ на їхнє придбання. В такому випадку споживач має право просити повернути сплачені за ліки гроші або замінити препарат на аналогічний. В такому разі споживач має право просити повернення сплачених коштів або заміни на аналогічні ліки та медичні вироби, але вже належної якості.

Факт неналежної якості підтверджується такими документами:

  • висновок щодо якості лікарських засобів, виданий підпорядкованою лабораторією територіального органу Державної служби України з лікарських засобів та контро­лю за наркотиками (Держлікслужба) та/або уповноваженою лабораторією;
  • розпорядження Держлікслужби щодо заборони обігу лікарського засобу.

Також у Міністерстві підкреслюють, що на вимогу покупця аптеки повинні надати документи, які підтверджують належну якість продукції, зокрема сертифікат якості виробника.

За матеріалами moz.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Людила 28.12.2018 8:34
А за какой период клиент может настаивать на возврате, через месяц, в течении 14 дней или как? А если сегодня купил, а завтра вышло предписание Гослекслужбы?
Ирина 29.12.2018 12:22
В любом случае такой товар надо принять - брак... Причем это актуально в пределах всего срока годности препарата. Другой вопрос - есть такое понятие как "Поместить серию в карантин" (не утилизация или возврат поставщику)... Считается ли это достаточным основанием для обмена-возврата??? и еще - не прописана процедура обмена... Это есть проблема,т.к. мы продаем по-партийно. Т.е. данная партия списывается с остатка при продаже... А как вместо нее выдать другую? (на обмен)... И последнее - как быть если аптека по месту приобретения (согласно чеку РРО) закрылась.. КОМУ нести брак на возврат-обмен???
Ирина 29.12.2018 12:24
И что делать с дробными упаковками???? Если они отпиты, то они не перестали быть браком?
Сергій, фармацевт 29.12.2018 1:58
Ирина, алаверды: а "если они отпиты, то они" в любом случае стали "быть браком" ;) -> :( .
Сергій, фармацевт 29.12.2018 2:50
Народ, а что поменялось-то? Любые товары ненадлежащего качества (в т.ч. и л.с.) всегда подлежали, подлежат и будут подлежать возврату/обмену. Как по мне, законодатели просто в очередной раз пиарятся перед бабушками-дедушками и др. пересичнымы громадянамы. Дескать, смотрите, как мы про вас дбаемо... За мои/наши деньги... Я им такую услугу (сотворение нового закона путем копирования старого, с дальнейшей шумихой "ай какие мы молодцы") не заказывал.
Марина 30.12.2018 2:07
Государство не хочет нести ответственность за любой брак производителя и возлагает это на покупателя. ...Аптека не заморачиваеться сегодня карантинными зонами или изъятием бракованного товара и возлагает это на потребителя...сегодня потребителю предлагается в магазинах проверять сроки годности,перед покупкой и в аптеках-качество медикаментов,перед покупкой. ..может быть,всё-таки,этими вопросами уместнее заниматься соответствующим государственным органом и ответственным за качество сотрудником аптек,и нести за это ответственность,а клиенту -просто приобретать товары и медикаменты,заведомо подтверждённого качества?
Павло 30.12.2018 9:30
А що робити з препаратами, зберігання яких потребує особливих умов? Термолабільних насамперед, світлочутливих? Як споживачу довести, а провізору переконатися, що зберігання здійснювалося належним чином та не було причиною браку?

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті