Як Держлікслужба встановлює факт неналежної якості ліків

З 1 січня набуває чинності Закон України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». Ним внесені зміни до Закону України «Про захист прав споживачів» (далі — Закон), зокрема статті 8 «Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості».

Змінами передбачено, що вимоги споживача щодо лікарських засобів та медичних виробів неналежної якості розглядаються після пред’явлення споживачем (пацієнтом) розрахункового документа.

Факт неналежної якості лікарського засобу підтверджують такі документи:

  • висновок щодо якості лікарських засобів, виданий підпорядкованою лабораторією територіального органу Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (Держлікслужба) та/або уповноваженою лабораторією (за результатами лабораторного аналізу, проведеного відповідно до методів контролю якості, що затверджені під час державної реєстрації);
  • розпорядження Держлікслужби щодо заборони обігу лікарського засобу.

Наразі чинним законодавством передбачено, що аптечний заклад зобов’язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також на його вимогу надати документи, які підтверджують належну якість продукції (ст. 6 Закону). Реалізація лікарських засобів здійснюється лише за наявності сертифіката якості, що видається виробником, при цьому забороняється реалізація (відпуск) громадянам неякісних лікарських засобів або таких, термін придатності яких минув або на які відсутній сертифікат якості, що видається виробником (ст. 20–21 Закону України «Про лікарські засоби»).

Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» лікарські засоби віднесені до Переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню). Крім того, відповідно до Порядку відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19 липня 2005 р. № 360 (далі — Наказ № 360), лікарські засоби та медичні вироби належної якості, відпущені з аптек та їх структурних підрозділів, поверненню не підлягають, про що розміщується оголошення в залі обслуговування.

У разі сумніву щодо якості лікарського засобу, споживач має право:

  • вимагати в аптечному закладі сертифікат якості на лікарський засіб, що видається виробником, який згідно з Наказом № 360 має бути наданий у термін не більше ніж одна доба;
  • звернутися до територіального органу Держлікслужби, контактні дані якого наявні в аптечних закладах, та на офіційному веб-сайті Держлікслужби.

Раніше МОЗ України надало роз’яснення щодо можливості повернення ліків до аптек з 1 січня 2019 р.

За матеріалами, наданими Держлікслужбою

Интересная информация для Вас:

Комментарии

Зіновій 28.12.2018 5:59
Як поступати у випадку, коли препарат проданий раніше дати прирису про заборону реалізації? На момент продажу товар був належної якості а в покупця перетворився на не належної?
провизор 29.12.2018 9:03
сравнить дату продажи на чеке и дату выхода приписа.
Ирина 29.12.2018 12:20
Провизор - в любом случае такой товар надо принять - брак... Причем это актуально в пределах всего срока годности препарата. Другой вопрос - есть такое понятие как "Поместить серию в карантин" (не утилизация или возврат поставщику)... Считается ли это достаточным основанием для обмена-возврата??? и еще - не прописана процедура обмена... Это есть проблема,т.к. мы продаем по-партийно. Т.е. данная партия списывается с остатка при продаже... А как вместо нее выдать другую? (на обмен)... И последнее - как быть если аптека по месту приобретения (согласно чеку РРО) закрылась.. КОМУ нести брак на возврат-обмен???
Ирина 29.12.2018 12:25
И что делать с дробными упаковками???? Если они отпиты, то они не перестали быть браком?
Сергій, фармацевт 29.12.2018 2:54
Ирина, алаверды: а "если они отпиты, то они" в любом случае стали "быть браком" ;) -> :( .
Сергій, фармацевт 29.12.2018 2:55
Народ, а что поменялось-то? Любые товары ненадлежащего качества (в т.ч. и л.с.) всегда подлежали, подлежат и будут подлежать возврату/обмену. Как по мне, законодатели просто в очередной раз пиарятся перед бабушками-дедушками и др. пересичнымы громадянамы. Дескать, смотрите, как мы про вас дбаемо... За мои/наши деньги... Я им такую услугу (сотворение "нового" закона путем копирования старого, с дальнейшей шумихой "ай какие мы молодцы") не заказывал.
Евгений 02.01.2019 2:57
Подлежали, с 1991 года, согласно закона. Но сейчас во всех новостных заголовках указано "Тепер ліки можна буде повертати в аптеки". Простой покупатель это воспринимает как "купил, не понравились - вернул. Некоторые понимают как возврат в течении 14 дней". Это из личного опыта общения с людьми. Только после объяснения понимают, что это возврат ЛС ненадлежащего качества.

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*