Якщо споживач вирішив повернути ліки в аптеку

Ухвалення Закону України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» викликало справжній резонанс в українських ЗМІ. У мережі Інтернет активно шириться новина про те, що з 1 січня 2019 р. до аптечних закладів можна буде повертати лікарські засоби. Що ж насправді передбачають зміни до закону про захист прав споживачів у контексті повернення товару до аптек?

Повернення неякісних ліків — жодних новел, лише уточнення

Насправді норма, внесена до Закону України «Про захист прав споживачів» фактично нічого не змінює при поверненні товару. Вона є уточнювальною і стосується документів, на основі яких передбачено повернення товару неналежної якості для лікарських засобів та медичних виробів. Зокрема, відповідно до Закону України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII друге речення абзацу першого частини 11 ст. 8 Закону «Про захист прав споживачів» викладено в такій редакції: «Вимоги споживача щодо лікарських засобів та виробів медичного призначення розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а щодо технічно складних побутових товарів — після пред’явлення розрахункового документа, передбаченого Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу».

Зауважимо, що придбання ліків фактично є договором роздрібної купівлі-продажу (ст. 698 Цивільного кодексу України (далі — ЦК України)). Відтак, у зв’язку з його укладенням покупцем — фізичною особою, крім норм Цивільного кодексу, діють усі гарантії, передбачені законодавством про захист прав споживачів, і такий покупець вважається споживачем.

Ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» посилається на перелік товарів, що не підлягають обміну/поверненню, який затверджується КМУ. Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затверджений Постановою КМУ від 19.03.1994 р. № 172. Відповідно до цього документа не підлягають обміну (поверненню), зокрема, продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни та ряд непродовольчих товарів.

Відтак щодо лікарських засобів належної якості діє норма наказу МОЗ від 19 липня 2005 р. № 360, а саме: «Лікарські засоби та вироби медичного призначення належної якості, відпущені з аптек та їх структурних підрозділів, поверненню не підлягають, про що розмістити оголошення в залі обслуговування».

Що ж таке належна якість продукції? Відповідно до визначення, наведеного у законі про захист прав споживачів, належна якість товару — властивість продукції, яка відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції у нормативно-правових актах і нормативних документах, та умовам договору із споживачем.

Якщо ж мова йде про неякісний препарат, то відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості продавець зобов’язаний замінити їх на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним гроші, якщо недоліки виявлено у межах терміну придатності. Терміном придатності є термін, визначений нормативно-правовими актами, нормативними документами, умовами договору, протягом якого у разі додержання відповідних умов зберігання та/або експлуатації чи споживання продукції її якісні показники і показники безпеки повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів, нормативних документів та умовам договору (п. 24 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів»).

Отже, у разі придбання ліків неналежної якості, якщо недоліки виявлено у межах терміну придатності, покупець має право вимагати або заміни їх на ліки належної якості, або повернення сплачених ним коштів, причому покупець сам обирає варіант поведінки в такій ситуації, а продавець на підставі закону лише зобов’язаний діяти відповідно до вимог покупця, за винятком хіба що випадку, коли у продавця немає відповідних ліків належної якості, щоб надати їх замість ліків неналежної якості. Ця законодавча вимога не є новелою, вона передбачена з моменту ухвалення Закону України «Про захист прав споживачів».

Як довести, що лікарський засіб неякісний

Ст. 8. Закону України «Про захист прав споживачів» визначає права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості. Ця стаття серед іншого визначає наступне: «У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності виснов­ком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; 2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар».

Як відомо в Україні діє багаторівнева система контролю якості лікарських засобів. Їх якість контролює виробник, а державний контроль якості здійснюється при ввезенні препаратів в Україну, також діє система контролю під час оптової та роздрібної торгівлі. Підтвердженням якості лікарського засобу є такі документи: сертифікат якості виробника, висновок щодо якості ввезеного лікарського засобу, висновок вхідного контролю.

Для того щоб повернути неякісний лікарський засіб до аптеки, споживач має надати не лише фіскальний чек, отриманий ним під час купівлі саме цього товару в аптеці, а й доказ того, що лікарський засіб неякісний, тобто не відповідає вимогам, встановленим виробником.

Компетентним органом у сфері контролю якості лікарських засобів є Державна служба України з лікарських засобів на контролю за наркотиками (Держлікслужба). Як відомо, саме ця служба регулярно встановлює заборону на обіг лікарських засобів на підставі висновків щодо якості, наданих лабораторіями з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції Держлікслужби. Тобто якщо споживач має сумніви щодо якості товару, то він має перевірити, чи встановлювала служба заборону на придбану ним серію товару. Якщо ні, то споживач має звернутися до відповідальних осіб з питань якості лікарських засобів Держлікслужби відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян». Крім того, споживач може надати рекламацію/повідомлення стосовно якості/підозри щодо фальсифікації лікарського засобу. Для цього він має заповнити електронну форму, розміщену на сайті служби, у якій зазначити назву лікарського засобу, форму випуску, дозування, номер серії, виробника, дату та місце придбання (вказати назву та адресу місцезнаходження аптеки), а також зазначити тип невідповідності та описати її. Крім того, слід вказати власні дані — прізвище, ім’я, по батькові, контакт­ний телефон, адресу проживання та листування. Після надання такої рекламації служба перевірить якість лікарського засобу й у разі виявлення невідповідності видасть заборону на обіг. І тоді у споживача з’являться підстави повернути товар продавцю.

Повернення медичних виробів

Стосовно повернення медичних виробів ще у квітні 2018 р. Головне управління Держ­продспоживслужби у Хмельницькій обл. надавало публічне роз’яснення. У ньому зазначено, що стосовно медичних виробів, які є непродовольчим товаром, діють правила про обмін товару належної якості, але лише у тому разі, коли така медична техніка призначається для особистого, домашнього або іншого використання, не пов’язаного з підприємницькою діяльністю. Наприклад, якщо особа купує механічний пристрій для вимірювання артеріального тиску з метою власного використання у домашніх умовах, то вона має право протягом 14 днів з моменту отримання товару обміняти цей пристрій на аналогічний, якщо перший не підійшов їй за розміром, кольором тощо чи з інших причин не може бути використаний за призначенням. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару у продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару у продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» обмін товару належної якості здійснюється, якщо він не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром. На це слід звертати увагу, адже за відсутності зазначених умов чи розрахункового документа продавець має право відмовити покупцю у проведенні обміну товару. Варто зазначити, що у разі придбання медичної техніки певним медичним закладом, установою, тобто юридичною особою, законодавство про захист прав споживачів свою дію на ці види взаємовідносин не поширює.

Більше того, якщо така медична техніка була придбана з метою її використання у підприємницькій діяльності, то в такому разі не діятимуть і положення ЦК України щодо обміну товару належної якості, оскільки такий договір не є договором роздрібної купівлі-продажу.

Якщо сторонами такого договору будуть суб’єкти господарської діяльності, то такий договір називатиметься договором поставки і регулюватиметься положеннями Господарського кодексу України. Щодо таких договорів законодавче регулювання стосується лише продажу товару неналежної якості. Згідно зі ст. 678 ЦК України покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за вибором: 1) пропорційного зниження вартості товару; 2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний термін; 3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов’язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з’явилися знову після їх усунення) покупець має право за вибором: 1) відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми; 2) вимагати заміни товару.

Якщо ж покупцем медичної техніки виступає фізична особа, і ця техніка не призначена для використання у підприємницькій діяльності, тобто має місце договір роздрібної купівлі-продажу, то права такого покупця у зв’язку з неналежною якістю цієї медтехніки визначаються нормами ст. 708 ЦК, які є спеціальними щодо загальних норм ст. 678 ЦК України. Згідно з ч. 1 ст. 708 ЦК у разі виявлення покупцем протягом гарантійного або інших термінів, встановлених обов’язковими для сторін правилами чи договором, недоліків, не застережених продавцем, або фальсифікації товару покупець має право за вибором: 1) вимагати від продавця або виробника безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат, здійснених покупцем чи третьою особою, на їх виправлення; 2) вимагати від продавця або виробника заміни товару на аналогічний товар належної якості або на такий самий товар іншої моделі з відповідним перерахунком різниці у вартості товару; 3) вимагати від продавця або виробника відповідного зниження вартості товару; 4) відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми.

Отже, у питаннях придбання медичної техніки слід звертати увагу на суб’єктний склад, адже, наприклад, Закон України «Про захист прав споживачів» поширюється лише на покупців — фізичних осіб, а також на те, який саме договір укладається, бо лише за договором роздрібної купівлі-продажу законодавчо виписані умови і порядок обміну (повернення) товару належної якості. Зрештою, чітке з’ясування виду і природи договору впливає на визначення не лише норм закону, які підлягають застосуванню до нього, а й самого закону.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Читайте також: 
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Рядовая аптека. 26.12.2018 8:39
Попробуй тепер пояснити пересічному покупцю,що по суті нічого не міняється. Подивимось дії ЗМІ, телебачення .
Зав.аптекою 26.12.2018 10:29
Для первостійноків додадуться тільки невдоволені покупці. Мовляв : " Казали що можна повертати! А ви чому не хочете?! "
Виктория 28.12.2018 11:11
Возник вопрос, в силу пункта 16 наказу МОЗ від 19 липня 2005 р. № 360:" Лікарські засоби та вироби медичного призначення належної якості, відпущені з аптек та їх структурних підрозділів, поверненню не підлягають, про що розмістити оголошення в залі обслуговування". Т.е. не предполагается обмен мед. изделий надлежащего качества, однако в данной статье, в силу того, что медицинские изделия являются непродовольственными товарами, указывается, что для них действуют правила об обмене товара надлежащего качества, т.е. предполагает обмен в течении 14 дней, в пределах гарантийного срока. Хотелось бы услышать мнения по этому поводу.
Елена Приходько 28.12.2018 1:07
Приказ 360 действительно содержит норму, которая предусматривает что «Лікарські засоби та вироби медичного призначення належної якості, відпущені з аптек та їх структурних підрозділів, поверненню не підлягають, про що розмістити оголошення в залі обслуговування». При этом перечень товаров надлежащего качества, которые не подлежат обмену (постановление КМУ від 19 березня 1994 р. № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів») включает ряд непродовльственных товаров, которые не подлежат обмену. К ним среди прочих относятся парфюмерно-косметичні вироби, розчіски, гребенці та щітки масажні, рукавички, товари в аерозольній упаковці, товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо). Закон «Про захист прав споживачів», ст. 9. Права споживача при придбанні товару належної якості определяет, что «Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням». Таким образом те непродовлльственные товары, которые входят в соответствующий список действительно обмену не подлежат, но все остальные согласно Закону подлежит обмену.
Виктория 28.12.2018 3:53
Елена Приходько, спасибо Вам за ответ.
Ирина 28.12.2018 5:06
А как же норма наказа МОЗ від 19 липня 2005 р. № 360, а саме: «Лікарські засоби та !!!!!вироби медичного призначення!!!!!! належної якості, відпущені з аптек та їх структурних підрозділів, поверненню НЕ підлягають, про що розмістити оголошення в залі обслуговування», касательно томометров и прочих изделий мед назначения???? Согласно приказу 360 - это изделия мед назначения, которые НЕ подлежат возврату и обмену??? А согласно Закону про права потребителей - подлежат... Или КАК???????????????? Я уже молчу про ингаляторы компрессионные (вдруг были дома у больного активной формой туберкулеза и он возвращает его в товарном виде? Тоже про термометры электронные (потовые выделения и прочее, что не видно вооруженным глазом...) Что говорить покупателю??? Сплошная неразбериха в законодательной базе...
Евгений 02.01.2019 1:53
Норма приказа 360 в части "вироби медичного призначення" вообще не имеет никакой силы, т.к. в Законе, который имеет высшую силу, сказано, что перечень устанавливается КМУ, т.е. постановлением №172, в котором о "выробах" ничего не сказано. МОЗ в своём приказе без надлежащих на то полномочий расширило перечень товаров. Но в случае спора всёравно будет вертикаль Закон-Постанова КМУ и ВСЁ, т.к. ни в законе ни в постанове МОЗу не наданы полномочия устанавливать такой перечень, а тем более расширять уже установленный.
Роман 16.02.2019 12:28
підскажіть будь-ласка!був придбаний тонометр ,чи можна його повернути у термін 14днів і як це зробити,якщо можна, коли аптека відмовляється це робити.Куди звернутися?
Ирина Бондарчук 18.02.2019 3:07
Романе, ви маєте право повернути товар, якщо він знаходиться в належному станы. У разі виникнення конфліктних ситуацій радимо звертатися до Держпродспроживчслужби http://www.consumer.gov.ua/
Катя 21.02.2019 1:56
Доброго дня!!! Підскажіть, якщо придбали еластичний бинт в аптеці, но не підійшов по метражу . Він не пошкоджений , в нормальному стані, чек є. Чи можна обміняти на інший з меншим метражом ? Якщо так, на що зсилатися. Дякую за відповідь.
Татьяна 23.02.2019 2:25
Я трохи неуважна - нІколи вчитува ись - а спринцівку також можна поміняти, бо не підійшла по кольору, протягом 14 днів?
Оксана 01.03.2019 10:03
Доброго вечора, підкажіть, будь ласка. Купила спрей для горла, при ангінах (на перспективу, бо знаю, що ціни мають рости). Термін придатності саме цього препарату має бути 2роки, але коли мені фармацевт дала спрей (після оплати), то я побачила, що до закінчення терміну придатності залишилося лише 6м!!! Я просто фізично не встигну використати таку кількість спрею в цей термін ( це ж не нежить, який буває регулярно!!!). Попросила провізора обміняти на "свіжіжу" баночку, на що отримала відмову!!! Питання - чи маю я таки законне право отримати ліки з коректним терміном придатності (тобто 2роки) або повернути і отримати свої кошти назад??? Дякую
Олена Приходько 02.03.2019 12:19
Пані Оксана, вітаємо Вас! Нажаь, якщо препарат якісний й термін придатності не сплив, Ви не зможете повернути його в аптеку. У законодавстві не існує поняття "коректний термін придатності".Якщо термін придатності препарату сплив, аптека вилучає його з продажу, якщо ж до кінця терміну придатності - 6 місяців з 2 років, то очевидно, що з точки зору законодавства - це препарат якісний й у працівника аптеки немає законнних підстав прийняти препарат та повернути покупцеві гроші, тим більше, що інформація про цю покупку після її оплати одразу передається у Державну фіскальну службу через кассовий аппарат. Якщо б препарат був неякісний то аптека могла б оформити повернення на законних підставах й у ДФС тоді не було б питань до цієї аптеки при перевірці. Але як пояснити працівнику ДФС повернення якісного товару? Ніяк, й за це аптека може отримати санкції від фіскального органу. Тому наступного разу памятайте, що термін придатності потрібно перевіряти до проведення кассової операції
Оксана 12.06.2019 3:42
Доброго дня!Підкажіть будь-ласка купила в аптеці антибіотик без рецепта,в дома додивилася що це не той,хотіла обміняти,пройшло 1,5 години від покупки,фармацевт не поміняла
Юрист 13.06.2019 2:35
Відповідно до постанови КМУ від 19.03.1994 р. № 172 лікарські засоби належної якості не підлягають обміну (поверненню). Таким чином фармацевт мала право Вам відмовити.
Наталія 13.07.2019 4:31
Доброго дня всім! Може, хто підкаже, як мені діяти. Лікар виписав нам ліки на курс 5 днів. Я відразу все купила. Але через два дні вийшов з відпустки інший лікар, що замінив попереднього, і відмінив його призначення, призначив інші ліки. В аптеці вімовляються обміняти ліки на новопризначені, не зважаючи на те, що в мене є чек і ліки не розпаковані.Чи є шанси повернути або обміняти ліки?
Юрист 19.07.2019 4:12
Добрий день, лікарські засоби належної якості не підлягають обміну (поверненню), відповідно до постанови КМУ від 19.03.1994 р. № 172. Тому Вам і було відмовлено.
Тетяна 30.07.2019 2:35
Доброго дня,чи можна повернути або обміняти памперси ,не підходять для дитини,куплені один день назад.
Юрист 31.07.2019 2:16
Добрий день, відповідно до постанови № 172 підгузки входять в перелік непродовольчих товарів, які не підлягають поверненню (обміну).
Виталий 31.07.2019 8:08
Добрый день. Мне в аптеке продали препараты не соответствующие списку врача, могу ли я вернуть препараты деньги при наличии платёжного документа, и как это сделать? Спасибо
Юрист 05.08.2019 12:02
Ні, відповідно до постанови КМУ від 19.03.1994 р. № 172 лікарські засоби належної якості не підлягають обміну (поверненню). Навіть, якщо Ви їх купите і відразу, не відходячи від каси захочете їх повернути, Вам в цьому відмовлять.
Анатолий 17.08.2019 2:43
Д.день. Купил сегодня препарат вундехил 15г не отходя от касы хотел поменять на вундехил 30 г.мне отказали сказали чек уже выбит.Прошу разяснить не нарушили они закон.Спасибо.
Юрист 21.08.2019 10:45
Добрый день. Качественные лекарства возврату/обмену не подлежат согласно законодательства. То есть, если Вы купили препарат и у Вас возникли сомнения в его качестве, например, при приеме обезбаливающего никаких изменений в плане исчезнование боли не происходит, то тогда можно обратится в Гослекслужбу, что они провели анализ этого препарата. Если он покажет, что препарат некачесвтенный, то Вы получив соответствуючий вывод Гослекслужбы идете и меняете.
Марія 09.12.2020 11:34
Доброго дня! Чи можна поміняти або ж повернути ртутний термометр, якшо він не показує підвищення температури, тобто позначка ртуті не піднімається? Або навпаки погано збивається
Надія 09.12.2020 11:53
Добрий вечір замовила по інтернету на нову пошту таблетки де писала акція упаковка за 1 гривню. Виявилось що акції ніякої немає бо в аптеці ціна нижча. Чи можу я не забирати таблетки, а відмовитись від них. Тому що це якесь шахрайство на розвід грошей. Дзвонять до мене з різних номерів. Помилку відправляла приватна особа.
Евгений 17.12.2020 11:32
Добрий день: 1) до середини січня Інтернет торгівля ліками взагалі заборонена; 2) якщо Ви не оплатили ліки й не отримали чек, то можете не забирати. У випадку, якщо ліки вже куплені і є чек, то повернути їх й отримати наазад гроші за їх придбання - не вдасться.
Евгений 17.12.2020 11:38
Добрий день. Поверненню підлягає лише продукція не належної якості. У разі виникнення підозри щодо цього, слід звернутися до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками https://www.dls.gov.ua/%d0%b4%d0%bb%d1%8f-%d0%b3%d1%80%d0%be%d0%bc%d0%b0%d0%b4%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%be%d1%81%d1%82%d1%96/%d1%84%d0%be%d1%80%d0%bc%d0%b0-%d0%b4%d0%bb%d1%8f-%d0%b7%d0%b2%d0%b5%d1%80%d0%bd%d0%b5%d0%bd%d1%8c-%d0%b3%d1%80%d0%be%d0%bc%d0%b0%d0%b4%d1%8f%d0%bd/ і повідомити про виявленні можливі порушення роботи медичного виробу і вони проведуть аналіз Вашого термометра і в разі підтвердження невідповідності заявленим характеристикам буде видано документ, який це підтверджено і Ви з цим документом і чеком на придбання термометру зможете звернутися в аптеку для повернення коштів, сплачених за термометр.
Іра 16.01.2021 2:16
Доброго дня я розумію що лікаоство поверненню не підлягає, але якщо лікарства залишилося багато то значить потрібно викидати в мусорник чи йти до лікарів які приписали стільки лікарств і їм віддати так, що робити в такому випадку???
Анатолий 05.02.2021 11:28
Так хтось може відповісти стосовно еластичного бинта . Купила бинт він не знадобився, не розраховувався. Є чек ,пройшло всього 2 дні можу я його повернути в аптеку ? Якщо ні, чому?
Дмитрий 06.02.2021 11:15
Купил, пульсоксиметр в аптеке АНЦ за 678грн, но когда пришёл домой и зашёл в интернет увидел цену этого пульсоксиметра в 2 раза дешевле. Могу я требовать в АНЦ, чтобы мне вернули деньги? спасибо за ответы)
Евгений 09.02.2021 12:54
Добрий день. Даний товар Ви повернути не зможете згідно постанови КМУ від 19.03.1994 р. № 172, оскільки з огляду на те, що поверненню підлягають непродовольчі медичні вироби, але Ваш бинт відноситься до корсетних товарів, які даною постановою прямо заборонені до поверння.
Евгений 09.02.2021 1:15
Добрий день. На сьогодні законодавчо не врегульовано питання, як споживачу утилізувати лікарські засоби. Утилізацією медичних відходів займаються суб’єкти господарювання, які мають відповідні ліцензії на провадження господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами, перелік яких Ви можете знайти в інтеренеті прописавши "утилізація медичних відходів". Проблема полягає в тому, що згідно законодавства вони приймають протерміновані ліки лише з апетчних мереж, дистриб'юторів та закладів охорони здоров'я (лікарні), але Ви можете спробувати звернутися безпосередньо до них. Хоча не всі вони готові приймати ліки саме від споживачів, бо законодавсвто їх не зобов'язує це робити. Також Ви можете звернутися до лікарні з проханням передати протерміновані ліки на утилізацію. Однак через те, що ці заклади згідно законодавства теж не зобов'язані приймати від споживачів медичні відходи і через те, що заклади сплачують кошти за утилізацію медичних відходів, лікарні не завжди готові їх приймати.
Любов 24.02.2021 9:15
Добрий вечір! Замовили чоловіку ліки через інтернет ,але лікар призначив інші. Чи маємо ми право відмовитися отримати посилку з ліками на Новій пошті?
Віталій 26.02.2021 11:29
Добрий вечір. Замовив по телефону через інтернет на нову пошту ліки для суглобів. Виявилось що ціна більша ніж в аптеці. Чи можу я не забирати з пошти і відправити назад посилку?
Віталій 03.03.2021 8:16
А якщо помилка була не від покупця ліків. Відав рецепт замість ампул дали гель і куди мені скаржитись прихожу до дому відкриваю пакунок а там гель із шприцами ,приніс до аптеки прошу поміняйте сказали такім-то законом України ідіть на х...й нічого вам не поміняєм Дуже Дякую Вам М.З. затещо переживаєте за людей і за здоров'я наше .
Любов 27.03.2021 4:15
Добрий день. Після смерті чоловіка залишилися запечатані ліки на велику суму. Чи можна їх повернути в аптеку?Чеки є. Ще не пройшло 14 днів.
Лілія 20.04.2021 3:24
Дуже хочеться отримати відповідь від спеціаліста на останній коментар.
Оксана 06.05.2021 10:32
Доброго вечора. Підкажіть будь ласка, купили в аптеці бандаж для гомілковостопного суглобу, аптекар непопередила, що вони є різних розмірів. Коли прийшли додому і поміряли виявилось, що бандаж великий і ніякої лікувальної дії неможе принести. Чи можна його обміняти на меньший розмір?
Евгений 13.05.2021 10:52
Якщо в інструкції чи на упаковці цього бандажу вказано, що він належить до корсетних товарів, значить не можна. Якщо ж такої помітки немає, то можна. З повним переліком товарів належної якості, що не підлягають обміну можна ознайомитися за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/172-94-%D0%BF#Text
Евгений 13.05.2021 10:52
Ліки належної якості поверненню не підлягають
Евгений 13.05.2021 10:55
законодавством не встановлена заборона на поверення посилок
Евгений 13.05.2021 10:55
законодавством не встановлена заборона на поверення посилок
Євстахій 21.06.2022 10:13
Доброго дня! В аптеці мені продали лікарство 16 мг замість 8 мг у зв'язку з відсутністю потрібних, про що продавець не попередив, лікар категорично заборонив їх приймати. Обмінювати не має на що і гроші повертати не хочуть. Роз'ясніть будь-ласка хто правий.
Екатерина Горбунова 21.06.2022 3:43
Доброго дня. Відповідно до Переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. № 172, лікарські засоби НЕ підлягають обміну (поверненню).
Михайло 28.09.2022 3:02
Добрий день підскажіть будь ласка якщо я купив мазь і потім виявилося що вона мені непотрібна бо не та яку треба було маю я право повернути її вона запакована і невідкривалась. Скористатися законом Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» обмін товару належної якості здійснюється, якщо він не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром Бо товар запакований не відкривався Так як він запакований
Оксана 19.11.2022 8:19
Добрий день.Якщо замовили ліки мазь через інтернет наложним платижем чи маю я право їх не заберати а відправити назад.
Олена 13.07.2023 2:56
Замовлений крем Варікозет компанія Produkt sale через інтернет - рекламу наложний платіж чи маю я право не заберати. Дякую! ( До відправлення телефонувала про скасування замовлення, повідомляла на сайті, мені не відповідали). Посилку прислали і в телефонному режимі змушують забрати.)
Віта 14.08.2023 2:31
Замовлені в інтернет магазині таблетки і мазь від варикозу, наложеним пл. , відмовилась від посилки на в додатку новії пошти, але її змушуть забрати на пілставі записаної розмови при замовленні, та керуючись постановою КМУ №172 від 07.12 2005. P.S. Я в праві відмовитись від цього замовлення по закону?
Юлія 25.08.2023 7:47
Чи Забов'язаний фармацевт повідомити про закінчення терміну придатності препарату ?

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті