Антимонопольний комітет надав висновок щодо доопрацьованого законопроекту № 8591

ГС «Аптечна професійна асоціація України (АПАУ)» надіслала запит на отримання публічної інформації до Антимонопольного комітету України (АМКУ) з метою отримання від регуляторного органу висновків щодо опрацювання законопроекту від 12.07.2018 р. № 8591 «Про внесення змін до Закону України «Про лікарські засоби» щодо забезпечення економічної конкуренції та захисту прав пацієнтів при здійсненні роздрібної торгівлі лікарськими засобами».

АМКУ підготував висновок щодо вище­згаданого законопроекту та направив його до Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я (далі — Комітет) листом від 26.03.2019 р. № 126-29/04-4107.

Принагідно повідомляємо, що на 9 квітня поточного року заплановане чергове засідання Комітету, на якому має розглядатися питання про звернення народних депутатів України — членів Комітету Т. Бахтеєвої, С. Мельничука, О. Біловола, І. Шурми стосовно скасування результатів голосування за проект закону про внесення змін до Закону України «Про лікарські засоби» щодо забезпечення економічної конкуренції та захисту прав пацієнтів при здійсненні роздрібної торгівлі лікарськими засобами (реєстр. № 8591, доопрацьований), забезпечення його повторного розгляду з дотриманням вимог Регламенту Верховної Ради України та з урахуванням висновку Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України щодо відповідності його оформлення та реєстрації альтернативних до нього законопроектів. Нагадаємо, що це питання мало розглядатися Комітетом 19 березня поточного року, але внаслідок відсутності кворуму засідання не відбулося.

У висновках АМКУ серед іншого вбачає, що введення обмежень стосовно відстані від аптеки до аптеки, у першу чергу в короткій перспективі, призведе до створення географічних бар’єрів для вступу на ринок роздрібної торгівлі лікарськими засобами для нових суб’єктів господарювання та посилить становище вже існуючих аптек саме в невеликих населених пунктах, де кількість учасників ринку суттєво відрізняється від великих міст, а споживачі мають меншу альтернативну пропозицію аптеки, ніж у великих містах. Відповідно, створюється більше мотивів для зловживань своїм монопольним становищем саме лідерами регіональних ринків роздрібної торгівлі лікарськими засобами, що може призводити до ущемлення інтересів кінцевих споживачів.

Також, на думку АМКУ, реалізація запропонованої проектом закону норми щодо провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами на території України через структурні підрозділи аптек (аптечні пункти) без їх обмеження в межах адміністративно-територіальної одиниці розташування однієї з аптек є досить спірним питанням.

Положення проекту закону, відповідно до якого «для здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами юридична особа має, зокрема, не бути учасником об’єднань підприємств, учасниками яких є суб’єкти господарювання, що здійснюють господарську діяльність з роздрібної або оптової торгівлі лікарськими засобами», суперечить Господарському кодексу України. А підходи, запропоновані у статтях 192 та 193 щодо організаційно-правових та кваліфікаційних вимог до здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами фізичними особами — підприємцями та юридичними особами, створюють різні вимоги до суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю лікарськими засобами в залежності від статусу їх засновників та акціонерів, створює умови для вчинення антиконкурентних узгоджених дій органами місцевого самоврядування, що не є сприятливим для конкуренції на регіональних ринках роздрібної торгівлі ліками.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Интересная информация для Вас:

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи