Бізнес-омбудсмен: кожна друга скарга — з податкової тематики

09 Вересня 2019 12:23 Поділитися

На веб-ресурсі бізнес-омбудсмена, діяльність якого пов’язана з розглядом скарг підприємців на порушення їх законних інтересів внаслідок дій або бездіяльності з боку органів державної влади та місцевого самоврядування, з’явилася інформація щодо найпопулярніших предметів звернення до Ради бізнес-омбудсмена (далі — Рада).

Загалом з початку роботи у травні 2015 р. до Ради надійшло майже 6 тис. скарг. Всі вони, відповідно до профілю діяльності Ради, стосуються неправомірних дій державних органів. Найчастіше скарги подавалися з проб­лемними питаннями на податкову тематику — 56% загальної кількості скарг, або ж кожна друга. Із 3364 скарг майже третина (1313) стосувалася блокування податкових накладних. Друге місце в податковій сфері за популярністю (772) займають скарги на інспекційні перевірки податківців. Іншими частими проблемними питаннями виявилися кримінальні справи проти бізнесу (236), щодо електронного адміністрування податку на додану вартість та затримки з його поверненням (209).

Інша тематика скарг — це дії правоохоронних органів, частка скарг на які становила 13% загальної кількості, тобто 746. У них бізнес найбільше скаржився на дії органів Націо­нальної поліції (323 скарги) та прокуратури (293 скарги). Дещо меншу кількість (110) становлять скарги на дії Служби безпеки України та суттєво меншу кількість — на Міністерство внутрішніх справ (20).

Не обійшлося й без скарг на дії державних регуляторів. Зазначається, що з моменту заснування до Ради надійшло 1500 скарг на ті чи інші регуляторні державні органи. Найбільш розповсюдженими за даною тематикою стали скарги на Державну архітектурно-будівельну інспекцію (44) та Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру (44). Меншу кількість (28) становили скарги на Антимонопольний комітет України та Національну комісію, що здійс­нює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Четвертими за кількістю стали скарги на дії органів місцевого самоврядування — 280 скарг, або ж 5% загальної кількості. Найпроблемнішими визначено питання виділення землі, рішення та розпорядження місцевих органів влади та комерційні супе­речки. Аналіз Радою вказаних звернень показав, що справи проти органів місцевого самоврядування не надто успішні для скаржників — лише 50% з них вирішується на користь бізнесу проти 67% звернень з інших тематик.

Останнє місце за кількістю посіли скарги щодо митних питань, яких надійшло лише 240. У цій сфері розповсюдженими виявилися скарги щодо затримки чи відмови в митному оформленні (84 скарги), щодо оцінки митної вартості (73 скарги) та повернення митних платежів (21 скарга).

За матеріалами boi.org.ua

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті