На веб-ресурсі бізнес-омбудсмена, діяльність якого пов’язана з розглядом скарг підприємців на порушення їх законних інтересів внаслідок дій або бездіяльності з боку органів державної влади та місцевого самоврядування, з’явилася інформація щодо найпопулярніших предметів звернення до Ради бізнес-омбудсмена (далі — Рада).
Загалом з початку роботи у травні 2015 р. до Ради надійшло майже 6 тис. скарг. Всі вони, відповідно до профілю діяльності Ради, стосуються неправомірних дій державних органів. Найчастіше скарги подавалися з проблемними питаннями на податкову тематику — 56% загальної кількості скарг, або ж кожна друга. Із 3364 скарг майже третина (1313) стосувалася блокування податкових накладних. Друге місце в податковій сфері за популярністю (772) займають скарги на інспекційні перевірки податківців. Іншими частими проблемними питаннями виявилися кримінальні справи проти бізнесу (236), щодо електронного адміністрування податку на додану вартість та затримки з його поверненням (209).
Інша тематика скарг — це дії правоохоронних органів, частка скарг на які становила 13% загальної кількості, тобто 746. У них бізнес найбільше скаржився на дії органів Національної поліції (323 скарги) та прокуратури (293 скарги). Дещо меншу кількість (110) становлять скарги на дії Служби безпеки України та суттєво меншу кількість — на Міністерство внутрішніх справ (20).
Не обійшлося й без скарг на дії державних регуляторів. Зазначається, що з моменту заснування до Ради надійшло 1500 скарг на ті чи інші регуляторні державні органи. Найбільш розповсюдженими за даною тематикою стали скарги на Державну архітектурно-будівельну інспекцію (44) та Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру (44). Меншу кількість (28) становили скарги на Антимонопольний комітет України та Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Четвертими за кількістю стали скарги на дії органів місцевого самоврядування — 280 скарг, або ж 5% загальної кількості. Найпроблемнішими визначено питання виділення землі, рішення та розпорядження місцевих органів влади та комерційні суперечки. Аналіз Радою вказаних звернень показав, що справи проти органів місцевого самоврядування не надто успішні для скаржників — лише 50% з них вирішується на користь бізнесу проти 67% звернень з інших тематик.
Останнє місце за кількістю посіли скарги щодо митних питань, яких надійшло лише 240. У цій сфері розповсюдженими виявилися скарги щодо затримки чи відмови в митному оформленні (84 скарги), щодо оцінки митної вартості (73 скарги) та повернення митних платежів (21 скарга).
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим