Депутати хочуть спростити взаємодію між підприємцями та податковою

06 Грудня 2019 7:01 Поділитися

4 грудня 2019 р. на розгляд Верховної Ради України внесено законопроєкт № 2524 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб — підприємців». Даний проєкт спрямований на спрощення та покращання взаємодії платників податків та податкового органу в частині реалізації функцій Електрон­ного кабінету платника податку та реалізації своїх прав і обов’язків онлайн.

Зокрема, Державна податкова служба України надає через Електронний кабінет платника податків, який функціонує з 2016 р., близько 70 послуг і сервісів онлайн, однак залишається низка нереалізованих функцій, що ускладнює взаємодію підприємців і контролюючих органів та супе­речить Програмі діяльності Кабінету Мініст­рів України, затвердженій постановою від 04.10.2019 р. № 188-IX.

З метою виправлення ситуації та спрощення роботи фізичних осіб — підприємців законодавці пропонують даним законопроєктом:

  • ввести норму щодо відображення в елект­ронному вигляді копій податкових повідомлень-рішень та інших документів;
  • зобов’язати контролюючий орган вести онлайн-листування через Електронний кабінет із платниками податків, які подали відповідну заяву;
  • скасувати вимогу щодо необхідності подання платником податків заяви на приєднання до договору про визнання елект­ронних документів після реєстрації або оновлення ключів кваліфікованого елект­ронного підпису;
  • передбачити автоматичну реєстрацію в Електронному кабінеті документів, отриманих від платника;
  • скасувати необхідність підтвердження технічним адміністратором та/або методологом факту технічного збою, методологічних або технічних помилок для спрощення механізму доведення платником податків відсутності вини через помилки або технічні збої в роботі Елект­ронного кабінету;
  • скасувати вимогу обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та книгу обліку доходів та витрат;
  • виключити функції Електронного кабінету, які пов’язані з діяльністю Державної митної служби, через поділ Державної фіскальної служби України на окремі податкову та митну;
  • скасувати обов’язок ведення книги обліку доходів для фізичних осіб — підприємців І та ІІ групи спрощеної системи оподаткування та ІІІ групи, які не є платниками ПДВ.

Стосовно останнього пункту повідом­ляється, що для платника податків передбачена можливість вести книгу обліку доходів у паперовому або електронному вигляді за бажанням. Однак у разі прийняття законопроєкту № 2524 відповідальність у вигляді штрафів за неведення або помилки у книзі доходів передбачена тільки в разі, якщо платник повідомив про бажання вести книгу обліку доходів.

Нагадаємо, що для всіх громадян Уряд планує в майбутньому реалізувати можливість спілкування з державними органами через месенджери у смартфоні. Крім того, Міністерство цифрової трансформації України незабаром запустить Єдиний державний вебпортал електронних послуг «Дія».

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті