4 грудня 2019 р. на розгляд Верховної Ради України внесено законопроєкт № 2524 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб — підприємців». Даний проєкт спрямований на спрощення та покращання взаємодії платників податків та податкового органу в частині реалізації функцій Електронного кабінету платника податку та реалізації своїх прав і обов’язків онлайн.
Зокрема, Державна податкова служба України надає через Електронний кабінет платника податків, який функціонує з 2016 р., близько 70 послуг і сервісів онлайн, однак залишається низка нереалізованих функцій, що ускладнює взаємодію підприємців і контролюючих органів та суперечить Програмі діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженій постановою від 04.10.2019 р. № 188-IX.
З метою виправлення ситуації та спрощення роботи фізичних осіб — підприємців законодавці пропонують даним законопроєктом:
- ввести норму щодо відображення в електронному вигляді копій податкових повідомлень-рішень та інших документів;
- зобов’язати контролюючий орган вести онлайн-листування через Електронний кабінет із платниками податків, які подали відповідну заяву;
- скасувати вимогу щодо необхідності подання платником податків заяви на приєднання до договору про визнання електронних документів після реєстрації або оновлення ключів кваліфікованого електронного підпису;
- передбачити автоматичну реєстрацію в Електронному кабінеті документів, отриманих від платника;
- скасувати необхідність підтвердження технічним адміністратором та/або методологом факту технічного збою, методологічних або технічних помилок для спрощення механізму доведення платником податків відсутності вини через помилки або технічні збої в роботі Електронного кабінету;
- скасувати вимогу обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та книгу обліку доходів та витрат;
- виключити функції Електронного кабінету, які пов’язані з діяльністю Державної митної служби, через поділ Державної фіскальної служби України на окремі податкову та митну;
- скасувати обов’язок ведення книги обліку доходів для фізичних осіб — підприємців І та ІІ групи спрощеної системи оподаткування та ІІІ групи, які не є платниками ПДВ.
Стосовно останнього пункту повідомляється, що для платника податків передбачена можливість вести книгу обліку доходів у паперовому або електронному вигляді за бажанням. Однак у разі прийняття законопроєкту № 2524 відповідальність у вигляді штрафів за неведення або помилки у книзі доходів передбачена тільки в разі, якщо платник повідомив про бажання вести книгу обліку доходів.
Нагадаємо, що для всіх громадян Уряд планує в майбутньому реалізувати можливість спілкування з державними органами через месенджери у смартфоні. Крім того, Міністерство цифрової трансформації України незабаром запустить Єдиний державний вебпортал електронних послуг «Дія».
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим