Після суттєвого спаду в квітні 2020 р. (–18%) внаслідок запровадження карантинних заходів ринок поступово виходить із занепаду. Вже з середини липня ринок демонструє позитивні показники розвитку. В цілому за підсумками липня ринок сягнув показників продажу минулого року в грошовому вираженні. У сфері промоції відзначається активний розвиток digital-каналів. У даній публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) в липні 2020 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*
Рис. 1
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками липня 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками липня 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками липня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2020 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2016–2020 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2016–2020 рр.
Рис. 7
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками липня 2019–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1 | Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2018–2020 рр. |
Липень, рік | Лікарські засоби | Медичні вироби | Дієтичні добавки | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2018 | 5610,2 | 23,1 | 83,1 | 532,4 | 22,3 | 7,9 | 266,6 | 18,6 | 4,0 | 339,5 | 39,4 | 5,0 | 6748,7 | 23,5 |
2019 | 6390,3 | 13,9 | 82,7 | 603,3 | 13,3 | 7,8 | 295,1 | 10,7 | 3,8 | 443,0 | 30,5 | 5,7 | 7731,7 | 14,6 |
2020 | 6278,4 | –1,8 | 81,3 | 681,2 | 12,9 | 8,8 | 293,4 | –0,6 | 3,8 | 473,8 | 7,0 | 6,1 | 7726,9 | –0,1 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2018 | 88,8 | 2,6 | 63,8 | 41,2 | 1,8 | 29,6 | 4,0 | 1,0 | 2,9 | 5,2 | 10,9 | 3,7 | 139,2 | 2,6 |
2019 | 84,1 | –5,3 | 64,5 | 36,7 | -10,9 | 28,1 | 3,9 | –2,8 | 3,0 | 5,7 | 9,0 | 4,4 | 130,4 | –6,3 |
2020 | 72,5 | –13,8 | 58,3 | 42,9 | 16,8 | 34,5 | 3,6 | –7,2 | 2,9 | 5,4 | -5,5 | 4,3 | 124,3 | –4,6 |
Таблиця 2 | Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками липня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2018–2019 рр. |
Маркетуюча організація | 2020 | 2019 | 2018 |
---|---|---|---|
Фармак (Україна) | 1 | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 2 | 2 |
Teva (Израїль) | 3 | 4 | 3 |
Sanofi (Франція) | 4 | 5 | 5 |
Корпорація Артеріум (Україна) | 5 | 3 | 4 |
Acino (Швейцарія) | 6 | 6 | 7 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 7 | 7 | 6 |
KRKA (Словенія) | 8 | 8 | 11 |
Юрія-Фарм (Україна) | 9 | 9 | 8 |
Кусум Фарм (Україна) | 10 | 11 | 12 |
Таблиця 3 | Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками липня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр. |
Бренд | 2020 | 2019 | 2018 |
---|---|---|---|
КСАРЕЛТО | 1 | 1 | 10 |
ДЕТРАЛЕКС | 2 | 3 | 8 |
СПАЗМАЛГОН | 3 | 2 | 1 |
НІМЕСИЛ | 4 | 4 | 3 |
ЦИТРАМОН | 5 | 6 | 5 |
РЕОСОРБІЛАКТ | 6 | 8 | 6 |
НУРОФЄН | 7 | 5 | 2 |
НО-ШПА | 8 | 9 | 4 |
ТІВОРТИН | 9 | 11 | 11 |
НАТРІЮ ХЛОРИД | 10 | 7 | 9 |
ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****
Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції*** товарів «аптечного кошика» за підсумками липня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками липня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
ДИСТРИБУЦІЯ*
Таблиця 4 | Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками липня 2020 р. із зазначенням їх позицій у рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр. |
Дистриб’ютор | 2020 | 2019 | 2018 |
БаДМ (Україна) | 1 | 1 | 1 |
Оптіма-Фарм (Україна) | 2 | 2 | 2 |
Вента (Україна) | 3 | 3 | 3 |
Медичний центр М.Т.К. (Україна) | 4 | 4 | 6 |
Аметрін (Україна) | 5 | 5 | 5 |
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється в 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться, починаючи з 2016 р., а з липня 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З липня 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з ТБ на всій території України).
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим