Бриф-аналіз фармринку: підсумки січня 2021 р.

Фармринок розпочав 2021 р. із негативних показників. Зменшення обсягів продажу фіксується як у грошовому, так і в натуральному вираженні. У першу чергу це пов’язано із високим базисом порівняння, оскільки минулого року на кінець січня припав початок епідсезону захворюваності на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції (ГРВІ). При цьому впроваджений Урядом двотижневий локдаун несуттєво вплинув на розвиток ринку. У даній публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) в січні 2021 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1
 Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» в грошовому й натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками січня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» в грошовому й натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками січня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками січня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками січня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського й зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2021 р. в розрізі категорій товарів
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського й зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2021 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського й зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому й натуральному вираженні за підсумками січня 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського й зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому й натуральному вираженні за підсумками січня 2017–2021 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в розрізі цінових ніш** в грошовому й натуральному вираженні за підсумками січня 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в розрізі цінових ніш** в грошовому й натуральному вираженні за підсумками січня 2017–2021 рр.
Рис. 7
 Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками січня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом поперед­нього року
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками січня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом поперед­нього року

ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****

Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками січня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками січня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому й натуральному вираженні за підсумками січня 2018–2020 рр.
Січень, рік Лікарські засоби Медичні вироби Дієтичні добавки Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2019 7309,2 26,9 83,7 655,1 26,0 7,5 272,5 19,9 3,1 496,2 42,3 5,7 8733,0 27,3
2020 8817,7 20,6 82,5 805,0 22,9 7,5 347,4 27,5 3,3 716,5 44,4 6,7 10686,7 22,4
2021 8372,5 –5,0 81,1 777,6 –3,4 7,5 332,2 –4,4 3,2 844,1 17,8 8,2 10326,4 –3,4
Натуральне вираження, млн упаковок
2019 100,626 5,9 66,0 40,9 12,9 26,9 4,0 3,6 2,6 6,9 22,0 4,5 152,4 8,3
2020 106,6 5,9 67,1 39,7 –3,0 25,0 4,4 11,3 2,8 8,1 18,2 5,1 158,9 4,2
2021 85,6 –19,7 61,4 40,9 3,1 29,3 3,9 –11,6 2,8 9,0 10,6 6,5 139,4 –12,3
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками січня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2019–2020 рр.
Маркетуюча організація 2021 2020 2019
Фармак (Україна) 1 1 1
Дарниця (Україна) 2 5 4
Sanofi (Франція) 3 3 3
Teva (Ізраїль) 4 4 5
Корпорація Артеріум (Україна) 5 2 2
Acino (Швейцарія) 6 6 7
Berlin-Chemie (Німеччина) 7 8 6
KRKA (Словенія) 8 9 8
Київський вітамінний завод (Україна) 9 7 9
Кусум Фарм (Україна) 10 11 13
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів та діє­тичних добавок за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками січня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр.
Бренд 2021 2020 2019
КСАРЕЛТО 1 1 5
НІМЕСИЛ 2 4 3
СПАЗМАЛГОН 3 3 10
НУРОФЄН 4 2 1
ТІВОРТИН 5 15 15
БІФРЕН 6 20 25
КРЕОН 7 24 29
РЕОСОРБІЛАКТ 8 10 11
НО-ШПА 9 8 7
ЦИТРАМОН 10 13 17

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-3 дистриб’ютори за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками січня 2019–2021 рр. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок
Дистриб’ютор 2021 2020 2019
БаДМ (Дніпро) 37,8 38,4 35,1
Оптіма-Фарм (Київ) 33,9 33,7 30,8
Вента (Дніпро) 12,7 12,3 14,2
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з ТБ на всій території України).
****Моніторинг здійснюється у 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться починаючи з 2016 р., а з січня 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З січня 2018 р. в систему моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті