Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо надання допомоги застрахованим особам та підтримки бізнесу на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів»

13 Квітня 2021 10:44 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку права законодавчої ініціативи вносимо на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо надання допомоги застрахованим особам та підтримки бізнесу на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів».

Доповідати під час розгляду законопроекту на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Железняк Я. І.

Народні депутати України:

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо надання допомоги застрахованим особам та підтримки бізнесу на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів»

  1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

Зменшення ділової активності викликане поширенням пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі – COVID-19) та посилення карантинних заходів зумовлює особливу необхідність від держави вжиття заходів підтримки платників податків.

Такі заходи вже частково вживалися. Зокрема, було прийнято Закони України:

– Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19);

– Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19);

– Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19);

– Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Втім, критичне збільшення темпів поширення пандемії мало наслідком посилення карантинних обмежень аж до заборони прийому відвідувачів у закладах громадського харчування, ТРЦ, закладах торгівлі і побутового обслуговування населення, закладах культури, спортивних залах та значного обмеження руху громадського транспорту.

Значна кількість підприємців вимушена була закритися, що призводить до значних збитків, та вимушеному звільненню чи оформленню відпустки без збереження робочої плати для працівників.

Тому в терміновому порядку держава повинна надати посильну допомогу бізнесу для пом’якшення наслідків посилених карантинних заходів.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» вже продовжено до закінчення карантину дію багатьох норм, якими надаються заходи державної підтримки бізнесу та населенню. Тому є необхідність дати можливість органам місцевого самоврядування зменшувати у 2021 році ставки місцевих податків, як це було зроблено і на 2020 рік.

Законом України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» передбачено надання одноразової допомоги застрахованим особам у розмірі восьми тисяч гривень. Проте, така допомога надаватиметься тільки фізичним особам підприємцям та тим працівникам, які працюють роботодавців, лише основний КВЕД яких буде віднесено до переліку КВЕДів стосовно яких здійснюються додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), що призводять до тимчасової зупинки роботи суб’єктів господарювання.

Втім, суб’єкти господарювання реєструють часто здійснюють діяльність не ту, яка була визначена основною при реєстрації. Тому є необхідним розширити право на отримання допомоги за першими п’ятьма КВЕДами зазначеними у відповідному реєстрі.

Також, є необхідним:

– звільнити від сплати єдиного соціально внеску за ФОПів та тих працівників, робота яких була зупинена через впровадження карантинних обмежень;

– поновити мораторій на проведення перевірок;

– впровадити податок на виведений капітал на заміну податку на прибуток підприємств.

Впровадження таких заходів з однієї сторони є необхідною та реальною допомогою бізнесу та працівникам, а з іншої сторони економічно посильними для держави.

  1. Мета та завдання прийняття законопроекту

Законопроект розроблено з метою надання державою посильної допомоги бізнесу та населенню для пом’якшення наслідків запровадження посилених карантинних заходів.

  1. Загальна характеристика і основні положення проекту акта

Законопроектом пропонується:

1) встановити, що на мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок не поширюється дія положень передбачених пунктом 4 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік»« № 909-ІХ від 17 вересня 2020 року.

2) надати органам місцевого самоврядування у 2021 році право прийняти рішення про внесення змін до прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок єдиного податку, та/або плати за землю, та/або податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

3) встановити без виключень заборону на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

4) звільнити від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску роботодавців, фізичних осіб підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди під час яких вони не менше 7 днів перебували в Переліку страхувальників, робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

5) зобов’язати Кабінет Міністрів України протягом 2 місяців з дня опублікування цього Закону розробити та подати до Верховної Ради України проект Закону України про запровадження податку на виведений капітал.

  1. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Нормативно-правову базу у даній сфері правового регулювання становлять Податковий кодекс України, Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», Закон України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та інші нормативно-правові акти.

  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття цього Закону не потребує збільшення видатків Державного бюджету України.

  1. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроекту

Прийняття цього законопроекту дозволить пом’якшити для бізнесу та населення негативні наслідки від запровадження посилених карантинних заходів.

Народні депутати України                                                                         

Проект

зареєстровано в Парламенті

07.04.2021 р. за № 5346

ЗАКОН УКРАЇНИ

«Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо надання допомоги застрахованим особам та підтримки бізнесу на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів»

Верховна Рада України постановляє:

І. Внести до підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № № 13 – 17, ст. 112) такі зміни:

  1. Пункт 52-2 доповнити новим абзацом такого змісту:

«На мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок встановлений цим пунктом не поширюється дія положень передбачених пунктом 4 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік»« № 909-ІХ від 17 вересня 2020 року».

  1. В пункті 52-6 слова та цифри «у 2020 році» замінити словами та цифрами «у 2020 та 2021 роках».
  2. В пункті 52-7 слова та цифри «у 2020 році» замінити словами та цифрами «у 2020 та 2021 роках».

ІІ. Прикінцеві положення.

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.2. Внести зміни до таких Законів України:1) пункт 3 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2020, № 17, ст.106) викласти в такій редакції:

«3. Тимчасово, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

2) пункт 9-10 розділу VIII Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, № 2-3, ст.11) доповнити новим підпунктом такого змісту:

9-10.2 Тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску особи, зазначені у пунктах 1, 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди під час яких вони не менше 7 днів перебували в Переліку страхувальників, робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19). При цьому положення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 7 цього Закону щодо таких періодів для таких осіб не застосовуються.

Перелік страхувальників, робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) формується в порядку передбаченому Законом України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за відповідні в розмірах та порядку, визначених цим Законом. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб цим Законом».

3) у Законі України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» № 1358-ІХ від 30.05.2021 р.:

у частині другій статті 1 слово «основних» виключити;

у статті 2:

в абзаці п’ятому частини першої в обох місцях слова «вид економічної діяльності якого заявлений першим» замінити словами «та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності якого заявлені»;

у частині другій:

в абзаці сьомому пункту 1 слово «вид» замінити словами «та/або будь-який із перших п’яти видів» та слово «відносився» замінити словом «відносилися»;

в абзаці четвертому пункту другого слова «вид економічної діяльності яких, заявлений першим» замінити словами «та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності яких заявлені» та слово «відносився» замінити словом «відносилися».

  1. Кабінету Міністрів України:

1) протягом десяти днів з дня опублікування цього Закону:

прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;

2) протягом 2 місяців з дня опублікування цього Закону розробити та подати до Верховної Ради України проект Закону України про запровадження податку на виведений капітал.

Голова Верховної Ради України

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо надання допомоги застрахованим особам та підтримки бізнесу на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів»

Зміст положення (норми) чинного акта законодавства Зміст відповідного положення (норми) проекту акта
Податковий кодекс України
РОЗДІЛ XX. ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ

Підрозділ 10. Інші перехідні положення

52-2. Установити мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім:

Камеральна перевірка податкової декларації (крім податкової декларації з податку на додану вартість) за звітні (податкові) періоди березень – травень 2020 року, або уточнюючих розрахунків (крім уточнюючих розрахунків з податку на додану вартість), що були подані платниками податків протягом березня – травня 2020 року, може бути проведена лише протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, – за днем їх фактичного подання.

52-2. Установити мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім:

Камеральна перевірка податкової декларації (крім податкової декларації з податку на додану вартість) за звітні (податкові) періоди березень – травень 2020 року, або уточнюючих розрахунків (крім уточнюючих розрахунків з податку на додану вартість), що були подані платниками податків протягом березня – травня 2020 року, може бути проведена лише протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, – за днем їх фактичного подання.

Відсутній На мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок встановлений цим пунктом не поширюється дія положень передбачених пунктом 4 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік»« № 909-ІХ від 17 вересня 2020 року.
52-6. Надати органам місцевого самоврядування у 2020 році право прийняти рішення про внесення змін до прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок єдиного податку, та/або плати за землю, та/або податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

52-7. Встановити, що у 2020 році на проекти рішень, рішення сільських, селищних, міських рад, рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, про внесення змін до прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок єдиного податку, та/або плати за землю, та/або податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, прийняті відповідно до пункту 52-6 підрозділу 10 розділу XX цього Кодексу, не поширюється підпункт 4.1.9 пункту 4.1 та пункт 4.5 статті 4, підпункт 12.3.4 пункту 12.3, підпункт 12.4.3 пункту 12.4 (у частині строку прийняття та набрання чинності рішень) та пункт 12.5 (у частині строку набрання чинності рішеннями) статті 12 Податкового кодексу України, Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», частина третя статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закон України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».

52-6. Надати органам місцевого самоврядування у 2020 та 2021 роках право прийняти рішення про внесення змін до прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок єдиного податку, та/або плати за землю, та/або податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

52-7. Встановити, що у 2020 та 2021 роках на проекти рішень, рішення сільських, селищних, міських рад, рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, про внесення змін до прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок єдиного податку, та/або плати за землю, та/або податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, прийняті відповідно до пункту 52-6 підрозділу 10 розділу XX цього Кодексу, не поширюється підпункт 4.1.9 пункту 4.1 та пункт 4.5 статті 4, підпункт 12.3.4 пункту 12.3, підпункт 12.4.3 пункту 12.4 (у частині строку прийняття та набрання чинності рішень) та пункт 12.5 (у частині строку набрання чинності рішеннями) статті 12 Податкового кодексу України, Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», частина третя статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закон України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».

Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2020, № 17, ст.106)
3. Тимчасово, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), але не раніше 30 червня 2020 року, забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, крім державного нагляду (контролю): 3. Тимчасово, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
за діяльністю суб’єктів господарювання, які відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику; Виключити

 

у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Виключити

Виключити

Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»
Розділ VIII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Розділ VIII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
9-10. Тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску особи, зазначені у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2020 року за себе. При цьому положення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 7 цього Закону щодо таких періодів для таких осіб не застосовуються.

Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за періоди з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2020 року в розмірах та порядку, визначених цим Законом. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб цим Законом.

9-10. Тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску особи, зазначені у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2020 року за себе. При цьому положення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 7 цього Закону щодо таких періодів для таких осіб не застосовуються.

Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за періоди з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2020 року в розмірах та порядку, визначених цим Законом. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб цим Законом.

Відсутній 9-10.2 Тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску особи, зазначені у пунктах 1, 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди під час яких вони не менше 7 днів перебували в Переліку страхувальників, робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19). При цьому положення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 7 цього Закону щодо таких періодів для таких осіб не застосовуються.

Перелік страхувальників, робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) формується в порядку передбаченому Законом України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за відповідні в розмірах та порядку, визначених цим Законом. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб цим Законом.

Закон України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» № 1358-ІХ від 30.05.2021 р.
Стаття 1. Допомога застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, з Державного бюджету України та місцевих бюджетів Стаття 1. Допомога застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, з Державного бюджету України та місцевих бюджетів

2. Перелік основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), що призводять до тимчасової зупинки роботи суб’єктів господарювання, в яких працюють застраховані особи, та фізичних осіб – підприємців (далі – Перелік видів економічної діяльності) визначається Кабінетом Міністрів України.

2. Перелік видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), що призводять до тимчасової зупинки роботи суб’єктів господарювання, в яких працюють застраховані особи, та фізичних осіб – підприємців (далі – Перелік видів економічної діяльності) визначається Кабінетом Міністрів України.

Стаття 2. Умови надання допомоги застрахованим особам та її розмір Стаття 2. Умови надання допомоги застрахованим особам та її розмір
1. Застрахована особа має право на отримання допомоги на підставі самостійного звернення такої фізичної особи.

Допомога застрахованим особам надається:

за рахунок коштів Державного бюджету України – у розмірі вісім тисяч гривень;

за рахунок коштів місцевого бюджету – у розмірі, визначеному рішенням органу місцевого самоврядування.

Застрахована особа, яка має право на отримання допомоги, передбаченої цим Законом, має бути найманим працівником суб’єкта господарювання, основний вид економічної діяльності якого заявлений першим у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності, або фізичною особою – підприємцем, основний вид економічної діяльності якого заявлений першим у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності.

1. Застрахована особа має право на отримання допомоги на підставі самостійного звернення такої фізичної особи.

Допомога застрахованим особам надається:

за рахунок коштів Державного бюджету України – у розмірі вісім тисяч гривень;

за рахунок коштів місцевого бюджету – у розмірі, визначеному рішенням органу місцевого самоврядування.

Застрахована особа, яка має право на отримання допомоги, передбаченої цим Законом, має бути найманим працівником суб’єкта господарювання, основний та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності якого заявлені у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності, або фізичною особою – підприємцем, основний та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності якого заявлені у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності.

2. Допомога застрахованим особам не надається:

1) найманим працівникам:

які працюють у суб’єкта господарювання, основний вид економічної діяльності якого на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносився до Переліку видів економічної діяльності;

2. Допомога застрахованим особам не надається:

1) найманим працівникам:

які працюють у суб’єкта господарювання, основний та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності якого на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносилися до Переліку видів економічної діяльності;

2) фізичним особам – підприємцям, які є застрахованими особами:

основний вид економічної діяльності яких, заявлений першим у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносився до Переліку видів економічної діяльності;

2) фізичним особам – підприємцям, які є застрахованими особами:

основний та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності яких заявлені у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносилися до Переліку видів економічної діяльності;

Народні депутати України

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті