Бриф-аналіз фармринку: підсумки серпня 2021 р.

У серпні 2021 р. роздрібний фармринок України демонструє двозначні темпи приросту у грошовому вираженні. Драйверами зростання серед товарів «аптечного кошика» є лікарські засоби та косметика. У сегменті дистрибуції точиться гостра конкурентна боротьба між двома найбільшими компаніями. У даній публікації наведено ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у серпні 2021 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1
 Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками серпня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками серпня 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками серпня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками серпня 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками серпня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками серпня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2021 р. в розрізі категорій товарів
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2021 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2017–2021 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2017–2021 рр.
Рис. 7
 Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками серпня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду їх реалізації порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками серпня 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду їх реалізації порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Таблиця 1 Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2019–2021 рр.
Серпень, рік Лікарські засоби Медичні вироби Косметика Дієтичні добавки Ринок в цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2019 6637,7 13,3 82,4 632,9 12,7 7,9 478,7 30,3 5,9 302,3 13,4 3,8 8051,6 14,1
2020 7191,1 8,3 81,8 746,6 18,0 8,5 544,3 13,7 6,2 309,0 2,2 3,5 8790,9 9,2
2021 8340,5 16,0 81,0 775,8 3,9 7,5 796,9 46,4 7,8 382,4 23,8 3,7 10295,4 17,1
Натуральне вираження, млн упаковок
2019 87,0 –5,1 64,9 36,8 –9,3 27,4 6,4 13,5 4,7 3,9 –3,1 2,9 134,0 –5,5
2020 81,8 –5,9 60,1 44,4 20,7 32,5 6,3 –1,6 4,6 3,8 –2,8 2,8 136,3 1,7
2021 84,5 3,2 61,0 41,4 –6,7 29,9 8,2 30,9 5,9 4,4 16,0 3,2 138,5 1,6
Таблиця 2 Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками серпня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр.
Маркетуюча організація 2021 2020 2019
Фармак (Україна) 1 1 1
Дарниця (Україна) 2 3 4
Sanofi (Франція) 3 4 6
Teva (Ізраїль) 4 2 3
Acino (Швейцарія) 5 7 5
Berlin-Chemie (Німеччина) 6 6 7
Корпорація Артеріум (Україна) 7 5 2
KRKA d.d. Novo Mesto (Словенія) 8 8 8
Київський вітамінний завод (Україна) 9 10 10
Кусум Фарм (Україна) 10 9 9
Таблиця 3 Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками серпня 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр.
Бренд 2021 2020 2019
КСАРЕЛТО 1 4 1
НУРОФЄН 2 6 4
НІМЕСИЛ 3 1 3
ДЕТРАЛЕКС 4 3 5
СПАЗМАЛГОН 5 2 2
ЦИТРАМОН 6 5 7
НО-ШПА 7 8 9
РЕОСОРБІЛАКТ 8 7 6
ГЕПТРАЛ 9 21 25
МАГНЕ-B6 10 10 20

ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****

Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції товарів «аптечного кошика» за підсумками серпня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції товарів «аптечного кошика» за підсумками серпня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками серпня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками серпня 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4 Топ-3 дистриб’ютори за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» (лікарських засобів, медичних виробів, дієтичних добавок, косметики) в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками серпня 2019–2021 рр. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок
Дистриб’ютор 2021 2020 2019
БаДМ (Дніпро) 40,8 35,6 36,0
Оптіма-Фарм (Київ) 37,3 36,9 31,9
Вента (Дніпро) 7,9 12,3 15,7
Катерина Дмитрик
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research». До складу «аптечного кошика» входять лікарські засоби, медичні вироби, дієтичні добавки та косметика.
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється у 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. З лютого 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті, а в жовтні 2020 р. — в аудиторії фармацевтів. З червня 2021 р. додано такий вид промоції, як реклама на радіо. До складу «аптечного кошика» входять лікарські засоби, медичні вироби, дієтичні добавки, косметика та дитяче харчування.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з телебаченням на всій території України).

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті