Попри війну, медичні послуги та ліки за Програмою медичних гарантій мають надаватися безоплатно — МОЗ

01 Червня 2022 5:03 Поділитися

МОЗ повідомляє, що попри воєнний стан, Програма медичних гарантій (ПМГ) продовжує діяти. Держава гарантує всім пацієнтам надання безоплатно необхідної медичної допомоги та лікарських засобів, які передбачені ПМГ. Лікарні продовжують отримувати оплату від Національної служби здоров’я України (НСЗУ) за надані пацієнтам медичні послуги.

ПМГ покриває всі основні види медичної допомоги: первинну, спеціалізовану, екстрену, паліативну допомогу та медичну реабілітацію, допомогу при вагітності та пологах, допомогу новонародженим у складних неонатальних випадках, ранню діагностику онкології тощо. Тобто консультації, обстеження, аналізи, госпіталізація та операції мають бути безоплатними.

Пацієнт має право отримати медичну послугу безоплатно, якщо:

  • вона входить до переліку безоплатних послуг у межах ПМГ. Отримати детальну інформацію про те, що входить у гарантований безоплатний пакет, можна в контакт-центрі НСЗУ за номером 16-77. Наразі на офіційному сайті НСЗУ ці дані закриті з міркувань безпеки;
  • заклад уклав договір з НСЗУ на відповідну послугу. За договором з НСЗУ працює більшість комунальних медичних закладів — міські, районні та обласні лікарні, спеціалізовані медичні заклади, деякі приватні заклади та лікарі — фізичні особи — підприємці. Детальні адреси закладів також можна дізнатися в контакт-центрі НСЗУ.

Проте в МОЗ звертають увагу, що, зважаючи на війну, яка триває через агресію російської федерації, деякі лікарні можуть бути перевантажені допомогою постраждалим, у такому випадку подекуди на місцевому рівні може бути ухвалене рішення про тимчасове ненадання планової допомоги.

Натомість пацієнт має право на безоплатну медичну допомогу в будь-якому іншому медичному закладі, який може її надавати. При цьому місце реєстрації чи проживання не мають значення. Контакти найближчих закладів, які надають необхідні медичні послуги, можна дізнатися за номером 16-77.

Окрім цього, для пацієнта безоплатними є і ліки з Національного переліку лікарських засобів. Перевірити наявність у медичному закладі препаратів з Національного переліку можна на сайті eliky.in.ua та на сайтах місцевої влади в розділі охорони здоров’я або на сайті лікарні.

МОЗ наголошує, що в разі вимагання в медичному закладі грошей за послуги, що мають бути безоплатними, варто звернутися з офіційною скаргою до головного лікаря (медичного директора) закладу про неправомірні дії медичного працівника.

Якщо відмовляють на рівні керівництва лікарні, слід написати скаргу до департаменту охорони здоров’я міста чи регіону або до власника медичного закладу — відповідного органу місцевої влади. Зазвичай у назві лікарні зазначено, хто є її власником.

Якщо не вдається розв’язати проблему на місцевому рівні, слід подати скаргу в НСЗУ через контакт-центр або листом на поштову адресу: м. Київ, просп. Степана Бандери, 19, індекс 04073, або на електронну адресу [email protected].

У скарзі слід зазначити:

  • прізвище, ім’я та по батькові, дату народження (у форматі день, місяць, рік народження);
  • дату відмови в медичній послузі;
  • повну назву лікарні;
  • посаду, прізвище, ім’я та по батькові працівника, який порушує ваші права;
  • детальний опис ситуації: у чому саме відмовили (або вимагали гроші), за яких обставин, яку суму ви витратили на допомогу або яку суму від вас вимагали;
  • контакти, за якими з вами можна зв’язатися: номер телефону, електронна пошта.

У МОЗ наголошують, що небайдужа громадянська позиція дозволить не тільки об’єктивно відреагувати на окремо взяту ситуацію, а й покращити медичну систему в Україні.

За матеріалами moz.gov.ua

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті