Бриф-аналіз фармринку: підсумки липня 2022 р.

Війна суттєво вплинула на фармринок України. Так, з березня 2022 р. ринок демонструє спад обсягів продажу, а також фіксується зміщення структури споживання в бік вітчизняних препаратів. Останнє відбувається тому, що вони дешевші за зарубіжні через зниження доходів населення. Що стосується гравців ринку, то в липні 2022 р. вперше за довгий період досліджень змінився лідер. Ним стала фармацевтична фірма «Дарниця», акумулюючи 4,73% ринку роздрібної реалізації лікарських засобів та дієтичних добавок у гривневому вираженні. У сегменті дистрибуції компанії з топ-3 акумулюють 86,6% усіх поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади. Далі пропонуємо ознайомитися з цими та іншими ключовими показниками фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у липні 2022 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«Аптечний кошик»*

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками липня 2021–2022 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками липня 2022 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками липня 2022 р. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2022 р. в розрізі категорій товарів
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2020–2022 рр.
Липень, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2020 6284,3 –1,7 81,2 473,6 6,9 6,1 680,7 12,8 8,8 299,5 1,1 3,9 7738,1 0,1
2021 7897,0 25,7 80,9 731,8 54,5 7,5 732,8 7,7 7,5 404,8 35,2 4,1 9766,5 26,2
2022 6953,7 –11,9 82,0 643,1 –12,1 7,6 544,0 –25,8 6,4 336,5 –16,9 4,0 8477,3 –13,2
Натуральне вираження, млн упаковок
2020 72,3 –13,8 58,4 5,4 –5,7 4,3 42,6 16,6 34,3 3,7 –5,4 3,0 124,0 –4,7
2021 79,7 10,2 60,0 7,5 39,2 5,6 41,1 –3,4 30,9 4,7 26,0 3,5 133,0 7,3
2022 57,6 –27,7 67,9 4,5 –39,3 5,4 19,7 –52,1 23,2 2,9 –36,7 3,5 84,8 –36,2
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2021–2022 рр.

Ключові гравці

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками липня 2022 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2021 р. та темпів зростання/зниження обсягів продажу
Маркетуюча організація 2021 2022 Зростання/зниження, %
Дарниця (Україна) 2 1 10,6
Фармак (Україна) 1 2 –24,9
Acino (Швейцарія) 4 3 –3,2
Teva (Ізраїль) 3 4 –5,7
Корпорація Артеріум (Україна) 7 5 –4,1
Sanofi (Франція) 5 6 –18,8
Berlin-Chemie (Німеччина) 6 7 –16,2
KRKA (Словенія) 8 8 1,9
Київський вітамінний завод (Україна) 10 9 3,5
Кусум Фарм (Україна) 9 10 –7,5
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками липня 2022 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2021 р. та темпів зростання/зниження обсягів продажу
Бренд 2021 2022 Зростання/зниження, %
ДЕТРАЛЕКС 2 1 2,9
КСАРЕЛТО 1 2 –21,7
НІМЕСИЛ 3 3 –1,0
ЦИТРАМОН 5 4 5,4
СПАЗМАЛГОН 6 5 2,7
ТРИПЛІКСАМ 9 6 21,2
БІФРЕН 11 7 7,5
ГІДАЗЕПАМ 24 8 43,3
НУРОФЄН 4 9 –36,0
МАГНЕ B6 16 10 12,5
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками липня 2021–2022 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками липня 2021–2022 рр. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Промоція***

Рис. 8. Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції*** товарів «аптечного кошика» за підсумками липня 2022 р. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року

Дистрибуція*

Таблиця 4. Топ-3 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками липня 2022 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у липні 2020–2021 рр.
Дистриб’ютор 2022 2021 2020
Оптіма-Фарм (Київ) 43,1 38,3 34,8
БаДМ (Дніпро) 37,1 38,8 35,5
Вента (Дніпро) 6,6 8,3 13,6
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» / «Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється у 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей.

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті