МОЗ розпочато роботу над оптимізацією реєстрів системи охорони здоров’я

17 Жовтня 2022 11:05 Поділитися

У процесі трансформації системи охорони здоров’я та переходу на електронний документообіг поступово збільшувалася кількість реєстрів у медичній сфері. За ініціативи окремих громадських організацій, медичних закладів та органів місцевого самоврядування було створено низку вузькопрофільних реєстрів та їх моделей.

Міністерство охорони здоров’я повідомляє, що за технічної підтримки експертів проєкту Агентства США з міжнародного розвитку (United States Agency for International Development — USAID) «Підтримка реформи охорони здоров’я» було проведено інвентаризацію наявних реєстрів сфери охорони здоров’я. Результати перевірки стали основою для формування детальної дорожньої карти з кроками для систематизації процесу ведення електронних реєстрів та поліпшення їх функціонування.

Зокрема, під час інвентаризації було виявлено, що порядок функціонування деяких реєстрів не регулюється жодним нормативно-правовим актом. Для наявних реєстрів спостерігається часткова відсутність чіткого закріплення ролей власника, розпорядника та адміністратора, відсутні уніфіковані вимоги і принципи ведення записів. «Це призводить до того, що частина реєстрів функціонують неузгоджено, дані дублюються в різних реєстрах. Ці питання потребують концептуального та послідовного підходу до формування, затвердження та реалізації цільової моделі реєстрів сфери охорони здоров’я», — зазначили в Міністерстві.

Окрім того, у відомстві наголошують, що першим і надзвичайно важливим кроком до побудови якісної та ефективної системи взаємодії реєстрів у сфері охорони здоров’я є створення цільової моделі реєстрів. Інформують також, що за результатами інвентаризації сформовано актуалізований поточний перелік унікальних реєстрів. До пріоритетного переліку увійшли 46 унікальних реєстрів, для кожного з яких було сформовано рекомендації та кроки для вирішення юридичних, інфраструктурних питань та питань забезпечення безпеки даних, ідентифікованих під час інвентаризації. Це, у свою чергу, допомогло систематизувати та сформувати пріоритезований перелік реєстрів, а також визначити:

  • реєстри, що не потребують змін на нинішньому етапі;
  • ті, які потребують додаткового аналізу та відповідних змін;
  • перелік реєстрів, які рекомендують вивести з експлуатації, оскільки вони є застарілими.

Крім того, визначено перелік реєстрів, які на етапі проведення інвентаризації не були ідентифіковані жодною з організацій сфери охорони здоров’я, що брали участь в опитуванні. Ці 10 реєстрів також потребують детального вивчення щодо можливості бути частиною цільової моделі реєстрів.

«Формування таких переліків є лише першим кроком на шляху Міністерства до створення цілісної, стандартизованої та уніфікованої системи реєстрів охорони здоров’я. Ця модель потребуватиме уточнень та доповнень, у тому числі за рахунок проведення детального аудиту ключових реєстрів.

Одним з наступних важливих завдань є формування уніфікованих правил та принципів створення, ведення, адміністрування, реєстрації, підтримки, взаємодії та ліквідації реєстрів, включно з вимогами до інфраструктури, безпеки та відкритості даних», — йдеться в повідомленні.

Заступник міністра охорони здоров’я з питань цифрового розвитку Марія Карчевич також наголосила на тому, що потрібно не лише упорядковувати наявні реєстри, а й визначити список реєстрів, що потребують проєктування, виходячи з потреб сфери охорони здоров’я, уніфікувати підхід до роботи з ними.

За матеріалами moz.gov.ua

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті