ТБ
Як свідчать дані незалежної рейтингової агенції Big Data UA, за підсумками 2022 р. загальний телеперегляд (TVR%) порівняно з попереднім роком скоротився на 17%. Середнє охоплення за днем лишилося майже незмінним, а от середній час телеперегляду зменшився майже на 50 хв. Для групи новинних каналів найвищий показник відмічався в березні 2022 р., проте вже з квітня він почав демонструвати скорочення. Інтерес глядацької аудиторії змістився на інший, невоєнний контент.
Відповідно до даних аналізу ВРК, анулювання телевізійної ліцензії компанії «Медіа Група Україна», одного з найбільших медіахолдингів, у липні 2022 р., а також участь інших великих телеканалів у трансляції «Єдиного марафону новин» значно зменшило пропозицію. Спонсорство пережило не кращі часи, оскільки канали скоротили кількість прем’єр, а саме вони й приваблювали партнерів.
За оцінками сейлз-хаусу Ocean Media Plus, загальний обсяг прямої телевізійної реклами у 2022 р. зменшився на 70% порівняно з попереднім роком. Інвестиції в рекламу фармбрендів на ТБ скоротилися до 2,2 млрд грн (реальні витрати без урахування податків), що становить половину від суми попереднього року (рис. 1). Оскільки не всі рекламодавці з інших категорій поспішають повертатися на телеекрани, частка фармацевтичних брендів на ринку телевізійної реклами загалом зросла з 37% у 2021 р. до 61,2% у 2022 р.
Фармкатегорія однією з перших повернулася до реклами на ТБ (рис. 2), зокрема такі бренди як Спазмалгон, Судокрем, Алмагель. З кожним наступним місяцем кількість фармбрендів, що рекламувалися, збільшувалася. За підсумками 2022 р. лідерами за обсягами EqGRP** є Цитрамон, Дафен та Спазмалгон (табл. 1). Рейтинг рекламодавців за показником EqGRP очолюють вітчизняні фармкомпанії Фармак та Дарниця. Топ-5 доповнюють Acino, Кусум Фарм і Teva.
№ з/п |
Бренд | EqGRP, % | Помісячна динаміка |
1 | ЦИТРАМОН | 8495 | |
2 | ДАРФЕН | 8414 | |
3 | СПАЗМАЛГОН | 8394 | |
4 | КАРДІОМАГНІЛ | 7277 | |
5 | БІФРЕН | 6946 | |
6 | КОРВАЛТАБ | 6629 | |
7 | АМІЗОН | 5223 | |
8 | АСК | 4846 | |
9 | СЕПТЕФРИЛ | 4555 | |
10 | МЕФЕНАМІНКА | 4399 |
Рейтинг телеканалів за обсягами закупівель рейтингів EqGRP фармбрендів у 2022 р. зазнав суттєвих змін (рис. 3). Значно збільшилася частка Нового каналу, СТБ, 2+2, які сформували новий топ-3. Натомість частка телеканалів, які є учасниками телемарафону, знизилася.
Інтернет
Активність фармкомпаній у сегменті інтернет-реклами очікувано просіла в березні, проте швидко наверстала втрачені обсяги до кінця року (рис. 4). Помітним трендом є збільшення кількості показів відеореклами в інтернеті.
Серед фармбрендів лідерами за кількістю показів в інтернеті в досліджуваний період є Нурофєн, Урохолум, Пікосен, Бруфен, Люгс (табл. 2). Основними рекламодавцями виступають Житомирська фармацевтична фабрика, Reckitt Benckiser та Sanofi.
№ з/п |
Бренд | Кількість показів, млн |
Помісячна динаміка |
1 | НУРОФЄН | 60,2 | |
2 | УРОХОЛУМ | 37,4 | |
3 | ПІКОСЕН | 35,5 | |
4 | БРУФЕН | 30,0 | |
5 | ЛЮГС | 29,8 | |
6 | ЛЕСИЛ | 25,9 | |
7 | МЕНОВАЗАН | 25,3 | |
8 | ДІЛАТІЛ | 20,6 | |
9 | СПАЗМАЛГОН | 19,0 | |
10 | НО-ШПА | 18,5 |
Підсумки
Телевізійна реклама повільно, але повертається в ефір загальнонаціональних каналів. Потужним драйвером цього процесу виступають фармацевтичні бренди. Ряд каналів продовжує транслювати телемарафон, тож, структура телеканалів, які показують рекламу фармбрендів, зазнала суттєвих змін порівняно з попереднім роком.
Рекламна активність фармкатегорії в інтернеті помітно підвищилася наприкінці року, зокрема, за рахунок збільшення показів відеореклами.
Те, як розвиватимуться події на ринку медіареклами у 2023 р., значною мірою залежить від успіхів на полях битв, а також повернення рекламодавців.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим