Відповідного висновку дійшли в Національному агентстві з питань запобігання корупції (НАЗК). За
Нагадаємо, 12 травня набув чинності наказ МОЗ України від 08.04.2023 р. № 668, яким внесено зміни до Порядку припинення дії реєстраційного посвідчення на лікарський засіб (далі — Порядок), затвердженого наказом Міністерства від 05.08.2020 р. № 1801. Зміни стосуються питання накладення санкцій шляхом заборони лікарських засобів через збройну агресію проти України.
Надані восени 2022 р. рекомендації НАЗК стосувалися внесення змін не тільки до наказу МОЗ України від 05.08.2020 р. № 1801, а й до Закону України «Про лікарські засоби» та Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів і розмірів збору за їх державну реєстрацію (перереєстрацію), затвердженого постановою КМУ від 26 травня 2005 р. № 376.
«Враховуючи зазначене, не можна виключати, що вказаний механізм в подальшому може використовуватися з порушенням принципів добросовісної економічної конкуренції, антикорупційного законодавства та мати несприятливі наслідки загалом», — зазначають в НАЗК.
В агентстві переконані, що перегляд критеріїв, відповідно до яких МОЗ ухвалює рішення про припинення дії реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, залишає можливість для зловживань з боку службових осіб. У зв’язку з цим під дію механізму заборони можуть потрапити й ті лікарські засоби, які не виробляються у рф чи білорусі. Також наразі все ще не передбачено порядку проведення оцінки соціального впливу заборони застосування лікарського засобу після припинення дії реєстраційного посвідчення.
НАЗК закликає МОЗ продовжувати роботу над мінімізацією корупційних ризиків та внести необхідні зміни до вищезазначеного закону та урядової постанови.
За матеріалами nazk.gov.ua/uk/
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим