2024 р. ринок розпочав доволі впевнено, продемонструвавши зростання обсягів роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому вираженні на 25% порівняно із січнем 2023 р. У натуральному вираженні обсяги аптечного продажу збільшилися на 10%. Зростання ринку відбувається переважно за рахунок підвищення споживання в упаковках та перерозподілу споживання у бік більш дорогих препаратів. Серед АТС-груп 2-го рівня найбільше зростання продемонстрували антибіотики. У розрізі категорій товарів «атечного кошика», сегмент дієтичних добавок зростає більш активно. У січні 2024 р. частка дієтичних добавок у загальній структурі фармринку сягнула 11,4% у гривневому вираженні, а темпи зростання становлять майже 51% порівняно із січнем 2023 р. У натуральному вираженні частка дієтичних добавок сягнула майже 9,1%. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у січні 2024 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками січня 2023–2024 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у грошовому вираженні за підсумками січня 2024 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2024 р. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2024 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2023–2024 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш* у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2023–2024 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками січня 2023–2024 рр.
Таблиця 1 Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2022–2024 рр.
Січень,рік | Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2022 | 10 943,6 | 30,8 | 80,7 | 1 231,2 | 44,5 | 9,1 | 1 006,4 | 29,8 | 7,4 | 380,8 | 13,8 | 2,8 | 13 562,1 | 31,3 |
2023 | 10 221,1 | –6,6 | 80,7 | 1 201,8 | –2,4 | 9,5 | 813,3 | –19,2 | 6,4 | 434,0 | 14,0 | 3,4 | 12 670,2 | –6,6 |
2024 | 12 481,8 | 22,1 | 78,7 | 1 810,7 | 50,7 | 11,4 | 995,1 | 22,3 | 6,3 | 580,2 | 33,7 | 3,6 | 15 867,7 | 25,2 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2022 | 99,5 | 16,4 | 65,4 | 10,5 | 16,3 | 6,9 | 38,1 | –6,9 | 25,0 | 4,2 | 6,4 | 2,7 | 152,3 | 9,3 |
2023 | 70,0 | –29,6 | 67,8 | 7,4 | –29,2 | 7,2 | 22,4 | –41,1 | 21,7 | 3,3 | –20,1 | 3,3 | 103,2 | –32,2 |
2024 | 74,6 | 6,5 | 65,9 | 10,3 | 38,9 | 9,1 | 24,4 | 8,9 | 21,6 | 3,9 | 16,0 | 3,4 | 113,2 | 9,7 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2 Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками січня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у січні 2023 р.
Маркетуюча організація | 2023 | 2024 |
Фармак (Україна) | 1 | 1 |
Дарниця (Україна) | 2 | 2 |
Корпорація Артеріум (Україна) | 6 | 3 |
Teva (Ізраїль) | 3 | 4 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 5 | 5 |
Acino (Швейцарія) | 4 | 6 |
KRKA (Словенія) | 8 | 7 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 7 | 8 |
Sanofi (Франція) | 9 | 9 |
Дельта Медікел (Україна) | 10 | 10 |
Таблиця 3 Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками січня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у січні 2023 р.
Бренд | 2023 | 2024 |
НУРОФЄН | 2 | 1 |
НІМЕСИЛ | 1 | 2 |
КСАРЕЛТО | 3 | 3 |
НАЛБУФІН | 16 | 4 |
ТРИПЛІКСАМ | 7 | 5 |
СПАЗМАЛГОН | 4 | 6 |
СИНУПРЕТ | 6 | 7 |
ЦИТРАМОН | 9 | 8 |
ПУЛЬМІКОРТ | 19 | 9 |
ЕВКАЗОЛІН | 8 | 10 |
Таблиця 4 Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками січня 2024 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у січні 2022–2023 рр.
Дистриб’ютор | 2024 | 2023 | 2022 |
БаДМ (Дніпро) | 44,0 | 40,3 | 37,0 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 41,8 | 39,4 | 42,1 |
Вента (Дніпро) | 2,7 | 6,1 | 7,8 |
Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 1,8 | 1,4 | 1,9 |
Медичний центр М.Т.К. (Київ) | 1,4 | 1,5 | 1,7 |
Денис Кірсанов
*Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим