Бриф-аналіз фармринку: підсумки січня 2024 р.

2024 р. ринок розпочав доволі впевнено, продемонструвавши зростання обсягів роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому вираженні на 25% порівняно із січнем 2023 р. У натуральному вираженні обсяги аптечного продажу збільшилися на 10%. Зростання ринку відбувається переважно за рахунок підвищення споживання в упаковках та перерозподілу споживання у бік більш дорогих препаратів. Серед АТС-груп 2-го рівня найбільше зростання продемонстрували антибіотики. У розрізі категорій товарів «атечного кошика», сегмент дієтичних добавок зростає більш активно. У січні 2024 р. частка дієтичних добавок у загальній структурі фармринку сягнула 11,4% у гривневому вираженні, а темпи зростання становлять майже 51% порівняно із січнем 2023 р. У натуральному вираженні частка дієтичних добавок сягнула майже 9,1%. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у січні 2024 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками січня 2023–2024 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у грошовому вираженні за підсумками січня 2024 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2024 р. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2024 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2023–2024 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш* у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2023–2024 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками січня 2023–2024 рр.
Таблиця 1 Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2022–2024 рр.
Січень,рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2022 10 943,6 30,8 80,7 1 231,2 44,5 9,1 1 006,4 29,8 7,4 380,8 13,8 2,8 13 562,1 31,3
2023 10 221,1 –6,6 80,7 1 201,8 –2,4 9,5 813,3 –19,2 6,4 434,0 14,0 3,4 12 670,2 –6,6
2024 12 481,8 22,1 78,7 1 810,7 50,7 11,4 995,1 22,3 6,3 580,2 33,7 3,6 15 867,7 25,2
Натуральне вираження, млн упаковок
2022 99,5 16,4 65,4 10,5 16,3 6,9 38,1 –6,9 25,0 4,2 6,4 2,7 152,3 9,3
2023 70,0 –29,6 67,8 7,4 –29,2 7,2 22,4 –41,1 21,7 3,3 –20,1 3,3 103,2 –32,2
2024 74,6 6,5 65,9 10,3 38,9 9,1 24,4 8,9 21,6 3,9 16,0 3,4 113,2 9,7

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2 Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками січня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у січні 2023 р.
Маркетуюча організація 2023 2024
Фармак (Україна) 1 1
Дарниця (Україна) 2 2
Корпорація Артеріум (Україна) 6 3
Teva (Ізраїль) 3 4
Київський вітамінний завод (Україна) 5 5
Acino (Швейцарія) 4 6
KRKA (Словенія) 8 7
Berlin-Chemie (Німеччина) 7 8
Sanofi (Франція) 9 9
Дельта Медікел (Україна) 10 10
Таблиця 3 Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками січня 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у січні 2023 р.
Бренд 2023 2024
НУРОФЄН 2 1
НІМЕСИЛ 1 2
КСАРЕЛТО 3 3
НАЛБУФІН 16 4
ТРИПЛІКСАМ 7 5
СПАЗМАЛГОН 4 6
СИНУПРЕТ 6 7
ЦИТРАМОН 9 8
ПУЛЬМІКОРТ 19 9
ЕВКАЗОЛІН 8 10
Таблиця 4 Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками січня 2024 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у січні 2022–2023 рр.
Дистриб’ютор 2024 2023 2022
БаДМ (Дніпро) 44,0 40,3 37,0
Оптіма-Фарм (Київ) 41,8 39,4 42,1
Вента (Дніпро) 2,7 6,1 7,8
Delta Medical Promotions (Швейцарія) 1,8 1,4 1,9
Медичний центр М.Т.К. (Київ) 1,4 1,5 1,7
Денис Кірсанов
*Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті