Утилізація ліків, отриманих як гуманітарна допомога, — роз’яснення Держлікслужби

10 Травня 2024 12:58 Поділитися

Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (Держлікслужба) у Київській обл. нагадує, що з 09.02.2024 р. набув чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України (МОЗ) від 15.01.2024 р. № 73 «Про затвердження Порядку знищення та утилізації товарів (предметів) гуманітарної допомоги юридичними особами, уповноваженими МОЗ на отримання лікарських засобів, медичних виробів, витратних матеріалів, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту та інших товарів, потрібних для належного забезпечення сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану».

Порядок поширюється на лікарські засоби, медичні вироби, витратні матеріали, медичне обладнання, засоби індивідуального захисту та інші товари, потрібні для належного забезпечення сфери охорони здоров’я в умовах воєнного стану, які надійшли як гуманітарна допомога, та не поширюється на наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори.

Для визначення неякісних або непридатних до споживання товарів, що потребують видалення, юридична особа, уповноважена на отримання товарів, утворює постійну або тимчасову робочу групу. Її склад затверджується наказом такої юридичної особи. Порядок визначає повноваження робочої групи, рішення якої оформлюються протоколами.

Для отримання згоди на списання товарів юридичною особою до МОЗ подається визначений Порядком перелік документів, зокрема:

  • копія акта відомостей про товари;
  • копія акта інвентаризації;
  • техніко-економічне обґрунтування необхідності списання товарів та ін.

МОЗ повідомлятиме юридичну особу про надання згоди на списання товарів або про відмову в наданні такої згоди шляхом надсилання відповідного листа.

У відомстві звертають увагу, що юридична особа забезпечує видалення неякісних або непридатних до споживання товарів протягом 90 календарних днів з дня отримання згоди МОЗ на списання.

Видалення товарів здійснюється суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, що мають на це відповідні дозволи, а у разі потреби — відповідні ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

Юридична особа інформує МОЗ, зокрема з використанням інформаційно-аналітичної системи «MedData» (за наявності технічної можливості), не пізніше 3 робочих днів після підписання акта виконаних робіт (наданих послуг) щодо видалених товарів.

Фінансування витрат, пов’язаних з видаленням товарів, здійснюється за рахунок джерел, не заборонених законодавством.

Наказом МОЗ України № 73 також затверджено форми актів:

  • інвентаризації товарів, що є гуманітарною допомогою, що пропонуються до списання та видалення;
  • що містить відомості про товари, що є гуманітарною допомогою та пропонуються до списання;
  • списання товарів, що є гуманітарною допомогою.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
за матеріалами www.dls.gov.ua

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті