29 серпня в Парламенті зареєстровано проєкт закону України «Про внесення зміни до Закону України «Про лікарські засоби» щодо недопущення зростання цін на лікарські засоби» (реєстр. № 13657-1). Ініціатором законопроєкту виступив народний депутат України Дмитро Костюк, голова підкомітету з питань соціальної політики агропромислового комплексу, розвитку сільських територій, науки та освіти Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики.
Цей проєкт є альтернативним до
Законопроєктом № 13657-1 пропонується виключити із закону України «Про лікарські засоби» ст. 201, якою встановлено низку обмежень при здійсненні господарської діяльності з реалізації лікарських засобів у частині:
- укладення договорів, предметом яких прямо або опосередковано є надання в місцях здійснення роздрібної торгівлі лікарськими засобами маркетингових послуг, послуг з промоції препаратів, інших послуг, пов’язаних з реалізацією лікарських засобів кінцевому споживачу;
- використання ліцензіатами практик чи методів, а також дій, що призводять до фактичного зниження закупівельних цін після переходу права власності на товари, включно з використанням механізмів відтермінованих знижок, кредитних нот, бонусів або інших форм зворотного коригування ціни, згідно з порядком, який має затвердити Уряд.
Як зазначається в супровідній документації до проєкту, запроваджене ст. 201 регулювання не є досконалим та не досягло своїх цілей. Оскільки вищезазначені обмеження порушують принципи свободи договору, закріпленого у ст. 627 Цивільного кодексу України (ЦКУ), якою встановлено, що сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦКУ, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості, а також свободи підприємницької діяльності.
При цьому чинний на сьогодні Закон України «Про рекламу», який регулює відносини у сфері реклами, зокрема реклами лікарських засобів, не містить обмежень щодо кола контрагентів або вартості рекламних послуг.
Також положення ст. 201 Закону України «Про лікарські засоби» не узгоджуються з нормами законодавства Європейського Союзу.
У зв’язку з цим законопроєктом пропонується виключити цю статтю з метою створення сприятливих умов для забезпечення доступності лікарських засобів шляхом підтримки конкурентного фармацевтичного ринку, розширення та підвищення ефективності державних програм реімбурсації та впровадження комплексної політики ціноутворення.
Нагадаємо, законопроєктом № 13657, поданим С. Кузьміних, передбачається уточнити, що укладення договорів, предметом яких прямо або опосередковано є надання в місцях здійснення роздрібної торгівлі препаратами маркетингових послуг, послуг з промоції лікарських засобів, інших послуг, пов’язаних з реалізацією лікарських засобів кінцевому споживачу, дозволяється лише в частині безрецептурних препаратів. Відповідно, укладення вищезгаданих договорів на рецептурні ліки пропонується заборонити.
Окрім цього, цим законопроєктом пропонується уповноважити Уряд встановлювати одночасно:
- граничний обсяг витрат виробників та/або імпортерів лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) (від загального обсягу реалізації відповідного ліцензіата лікарських засобів, що відпускаються без рецепта) на такі послуги;
- граничний обсяг доходу ліцензіата, який провадить господарську діяльність з роздрібної торгівлі препаратами (від загального обсягу закупівель таким ліцензіатом ліків, що відпускаються без рецепта), від надання таких послуг.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим