Програма «Національний кешбек» і аптеки: підключення, технічні вимоги, можливості

09 Грудня 2025 12:52 Поділитися
На початку грудня 2025 р. голова правління агенції «Зроблено в Україні» Ольга Володіна провела зустріч з більш ніж 400 представниками аптечних закладів, присвячену питанням роботи та можливостей програми «Національний кешбек». Окрему увагу було приділено роботі аптек у межах програми, технічним вимогам підключення та розв’язанню типових проблем, з якими стикаються аптечні заклади в рамках програми «Національний кешбек».

Агентство «Зроблено в Україні» виступає адміністратором і координатором програми «Національний кешбек». За словами Ольги Володіної, у середині листопада стартував прийом заявок у рамках програми «Зимова підтримка», яка передбачає виплату на спеціальні картки «Національний кешбек» 1 тис. грн усім українцям — дорослим і дітям, які проживають на території України, а також 6,5 тис. грн допомоги визначеним вразливим категоріям українців.

Програма «Зимова підтримка» вже демонструє високий рівень активності: станом на кінець листопада подано понад 14 млн заявок, що майже дорівнює результату за весь період минулорічної програми.

«Національний кешбек» продовжує діяти і працюватиме у 2026 р. Гроші, зараховані на спеціальну картку, можуть бути використані до 30 червня 2026 р. Наразі в екосистемі програми вже:

  • близько 1900 виробників;
  • 900 продавців;
  • майже 400 тис. товарів, доступних для оплати кешбек-картками, з яких більше 140 тис. — лікарські засоби та медичні вироби.

З 22 листопада 2025 р. суттєво обмежили перелік товарів і послуг, на які можна витрачати гроші, отримані за програмою «Національний кешбек», — з 72 до 6. Серед них важливе місце посідають лікарські засоби, які стали другою за обсягом витрат категорією з середнім чеком 400 грн.

Кошти, накопичені на кешбек-картці, можна використати на такі категорії товарів і послуг:

  • лікарські засоби та медичні вироби;
  • харчові продукти в магазинах та супермаркетах;
  • книги та інша друкована продукція;
  • комунальні послуги;
  • поштові послуги;
  • благодійність (донати) для Збройних сил України (ЗСУ) та інші доброчинні цілі.

Ці зміни викликані потребою синхронізувати роботу програми «Національний кешбек» з державною програмою «Зимова підтримка». Частина оновлених категорій стане доступною одразу: витрачати кошти на ліки, медичні вироби, книжки та іншу друковану продукцію можна вже зараз.

Агенція фіксує значну кількість звернень від громадян, які не можуть розрахуватися карткою національного кешбеку через відсутність налаштованої системи в окремих аптеках. Лише 80% аптечних мереж наразі підключені до програми, тоді як кожна п’ята аптека все ще не працює з кешбек-картками. «Наше завдання — забезпечити можливість придбання ліків кожному громадянину, незалежно від того, в якій аптеці він знаходиться», — наголосила О. Володіна, додавши, що агенція зацікавлена у приєднанні до програми максимальної кількості аптечних мереж, включаючи регіональні невеликі мережі.

Для приєднання до програми «Національний кешбек» для категорії продавців, аптечних закладів розроблено інструкцію з покроковим алгоритмом.

Важливим аспектом є те, що приєднатися до програми «Національний кешбек» можуть лише підприємства, які працюють за загальною системою оподаткування. Тобто фізичні особи — підприємці, які працюють на спрощеній системі оподаткування, такої можливості не мають.

Крок 1-й. Приєднання до програми «Національний кешбек».

Долучитися до програми можуть підприємства, які мають код категорії продавця (Merchant Category Code — MCC) 5912 — «Аптеки. Аптечний супермаркет».

Крок 2-й. Налаштування каси.

Для участі в проєкті необхідно оновити касове програмне забезпечення для визначення картки / токена, емітованого за програмою «Національний кешбек». Інструкцію для налаштування кас можна завантажити за посиланням.

Крок 3-й. Регулярне оновлення CWL та PWL.

Card white list (CWL) та Product white list (PWL) — це переліки карток і товарів, необхідні для коректної роботи кас. Ці файли дозволяють касам визначати картки «Національний кешбек» та перелік товарів, дозволених до оплати. Важливо стежити за їхнім оновленням, щоб покупці мог­ли безперешкодно оплачувати покупки коштами з картки «Націо­нального кешбеку».

Якщо в ході реєстрації в програмі «Національний кешбек» в аптечного закладу виникають питання технічного чи іншого характеру, можна звертатися на елект­ронну поштову адресу агенції «Зроблено в Україні»: [email protected]. В агенції висловили готовність в індивідуальному порядку розв’язувати всі питання, пов’язані з підключенням та участю аптек у програмі.

Наостанок О. Володіна запросила учасників зустрічі долучитися до створеного ще минулого року спільного чату, до якого під’єднані аптечні заклади, що беруть участь у програмі «Національний кешбек». У чаті надаються відповіді на запитання, технічна підтримка та допомога з налаштуваннями. «Тому щиро прошу всіх, хто ще не долучився, приєднатися — це дозволить нам швидко інформувати вас, підтримувати у вирішенні будь-яких звернень і супроводжувати в робочих ситуаціях, з якими стикаються ваші відвідувачі», — зазначила експертка.

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Додати свій

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті