Парламент розглядає законопроекти щодо фармацевтичного сектору

Парламент прийняв за основу 2 законопроекти

5 червня 2012 р. у Верховній Раді було зареєстровано 4 законопроекти: «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо встановлення обмежень під час провадження керівниками та працівниками лікувально-профілактичних і фармацевтичних (аптечних) закладів професійної діяльності» (№ 10560), «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за фальсифікацію або обіг фальсифікованих лікарських засобів» (№ 10561), «Про внесення змін до деяких законів України щодо ліцензування імпорту лікарських засобів та стосовно визначення терміна «активний фармацевтичний інгредієнт»» (№ 10562), «Про внесення змін до деяких законів України щодо заборони реклами лікарських засобів» (№ 10563) (див. с. 20–21).

8 червня 2012 р. парламент прийняв за основу законопроекти № 10560 та № 10562 за скороченою процедурою голосування. Проектом № 10560 передбачено заборону одержувати керівникам та працівникам лікувально-профілактичних і фармацевтичних (аптечних) закладів від суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво та/або реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення, їх представників винагороду в будь-якій формі, зразки продукції; рекламувати її, у тому числі виписувати лікарські засоби на бланках (рецептурних), що містять інформацію рекламного характеру; зазначати під час призначення лікарських засобів, виробів медичного призначення найменування, торговельні марки; надавати недостовірну чи не в повному обсязі інформацію про наявність лікарських засобів, що мають однакову міжнародну непатентовану назву.

Законопроектом № 10562 пропонується запровадити механізм державного регулювання діяльності з імпорту лікарських засобів. Згідно з проектом «на територію України можуть ввозитися лікарські засоби, зареєстровані в Україні, за наявності сертифіката якості серії, що видається виробником, та ліцензії на імпорт лікарських засобів, отриманої виробником у порядку, встановленому законом. Термін придатності лікарських засобів, що ввозяться на територію України, має становити не менше ніж половину терміну, визначеного виробником, за умови, якщо виробник визначив термін менше 1 року, або не менше 6 міс за умови, якщо виробник визначив термін більше 1 року».

7 червня 2012 р. законопроект № 10561 прийнято парламентом у першому читанні. Розробники обґрунтовують необхідність прийняття документа тим, що проблема полягає, зокрема, у низькому рівні юридичної відповідальності за фальсифікацію лікарських засобів, їх незаконний обіг. Так, запропоновано передбачити адміністративну відповідальність за порушення обмежень, встановлених для працівників лікувально-профілактичних, фармацевтичних (аптечних) закладів та їх керівників при здійсненні професійної діяльності; кримінальну відповідальність за порушення встановленого порядку доклінічного вивчення, клінічних випробувань і державної реєстрації лікарських засобів і фальсифікацію їх результатів, що має стимулювати виробництво та обіг більш якісних лікарських засобів на території України; посилити відповідальність за контрабанду наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів або фальсифікованих лікарських засобів шляхом збільшення строків позбавлення волі за вчинення цього злочину.

Законопроектом № 10563 пропонується повністю заборонити рекламу лікарських засобів, окрім тієї, що розміщується у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також яка розповсюджується на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики. Дозволяється реклама медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації, що в установленому порядку дозволені спеціально упов­новаженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я до застосування в Україні, використання яких не потребує спеціальних знань та підготовки. Проектом також пропонується надати МОЗ повноваження з контролю за дотриманням законодавства України щодо реклами вищенаведеної продукції. У пояснювальній записці до проекту йдеться про те, що «недостатньо інформовані і, як правило, неосвічені в медичних питаннях споживачі, довіряючи рекламі, займаються самолікуванням, а також лікують своїх дітей без попередніх консультацій та порад фахівців».

За матеріалами www.rada.gov.ua

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті