Референтне ціноутворення на рецептурні лікарські засоби: проект документа доступний для громадського обговорення

28 Квітня 2014 7:20 Поділитися

040310_144828 квітня 2014 р. МОЗ винесено на громадське обговорення проекти постанов КМУ «Про декларування зміни оптово-відпускних цін на вироби медичного призначення, які закуповуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів» та «Питання референтного ціноутворення на лікарські засоби».

Нагадаємо, що з метою стабілізації ситуації на фармацевтичному ринку проекти відповідних постанов КМУ планувалося ухвалити минулого тижня без дотримання встановлених процедур і експертних заходів, а також їх громадського обговорення. Крім того, до зазначених проектів документів висунуто значну кількість абсолютно принципових зауважень з боку посадовців інших міністерств.

24 квітня після засідання Урядового комітету гуманітарного розвитку у профільному міністерстві відбулася зустріч робочої групи у складі представників МОЗ України та професійних асоціацій щодо опрацювання проектів постанов КМУ «Про декларування зміни оптово-відпускних цін на вироби медичного призначення, які закуповуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів» та «Питання референтного ціноутворення на лікарські засоби». В ході опрацювання даних проектів документів робочою групою було розроблено альтернативний проект постанови КМУ «Питання референтного ціноутворення на лікарські засоби», дія якого поширюється на ліки, включені до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення та які закуповуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

Оприлюднений МОЗ України 28 квітня проект постанови КМУ «Питання референтного ціноутворення на лікарські засоби» передбачає запровадити декларування змін оптово-відпускних цін на зареєстровані в Україні лікарські засоби, що відпускаються за рецептом лікаря, та включені до Державного реєстру лікарських засобів України із застосування референтного ціноутворення. Розробники проекту документа проігнорували зауваження представників фарміндустрії і залишили запропоновану МОЗ України умову щодо обігу, в тому числі закупівлі лікарських засобів лише після декларування зміни оптово-відпускної ціни на них, за цінами, які не перевищують рівень задекларованих оптово-відпускних цін. Це у свою чергу суперечить Закону України «Про лікарські засоби», яким передбачено, що умовою для допуску лікарського засобу на ринок України є наявність його реєстрації. Відповідне положення міститься у ст. 20 зазначеного закону. Будь-які обмеження щодо реалізації лікарських засобів встановлюються виключно законами, а не підзаконними нормативно-правовими актами.

З приводу розробленого МОЗ України проекту постанови КМУ свою позицію висловила редакція «Щотижневика АПТЕКА». Як ми вже зазначали, у країнах ЄС питанням ціноутворення приділяється багато уваги, адже в системі національного страхування держава бере на себе значну частку витрат на лікарські засоби. В Україні більшість витрат на препарати покривається за рахунок пацієнта. У той же час регулювання ціноутворення лікарських засобів, запропоноване МОЗ України, передбачає розрахунок граничних цін на основі зовнішнього референтного ціноутворення. Введення референтного ціноутворення для усіх рецептурних лікарських засобів (7445 торгових найменувань за підсумками 2013 р.) потребує залучення значних ресурсів для забезпечення порівняння цін на препарати в країнах, включених до «кошика референтних країн»). Виникає питання: чи розуміє Міністерство — експертна установа, на яку покладається обов’язок щодо погодження референтних цін, яку велику ношу бере на себе?

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*