«Щотижневик АПТЕКА» — моє улюб­лене видання

Охоплюючи поглядом останні дві декади, Валентин Черних, ректор Національного фармацевтичного університету, академік НАН України, виокремлює та аналізує 6 складових, що сформували характерні риси сучасної фармацевтичної галузі: освіту, науку, виробництво, контроль якості, аптечну мережу та інформаційне поле.
354
Валентин Черних,
ректор НФаУ, академік НАН України

Шановні співробітники
«Щотижневика АПТЕКА»!

Від імені колективу студентів та викладачів Національного фармацевтичного університету (НФАУ), від себе особисто вітаю з ювілеєм вашого видання!

Фармація — важлива сфера діяльності людини, що безпосередньо пов’язана із суспільно-економічними змінами, які відбуваються у державі. Тому всі значущі події галузі — певна проекція суспільних перетворень. А шпальти «Щотижневика АПТЕКА» від дня заснування стали їх віддзеркаленням, не оминаючи увагою жодну подію. Нехай вона була болючою, нехай щасливою, — ваш щотижневик зарекомендував себе як видання, що завжди відверте зі своїм читачем.

За період незалежності України зазнали змін всі складові фармації: від освіти до виробництва. Це поява нових фармацевтичних спеціальностей, недержавних форм власності аптек та заводів, нових виробничих технологій тощо. Напередодні 20-річного ювілею головного фармацевтичного рупору хочу відзначити, що вітчизняна фармація за цей час пройшла великий і величний шлях, зробила вагомий внесок у розвиток нашої держави.

У Радянському Союзі було лише 5 тис. лікарських засобів, з яких 80% — зарубіжного виробництва, разом із тим дуже популярними були рецептурні відділи, виготовлення ліків в умовах аптеки. У той час суспільство, наука, освіта, промисловість були ізольованими, ми не знали, що відбувається на Заході. Сьогодні завіса відкрита, і ми черпаємо потрібний досвід, який спроектувавши на власні надбання, можемо застосовувати у себе. Добре, що у нас це виходить, ми пишаємося створенням значної кількості віт­чизняних лікарських засобів, входженням зарубіжних препаратів.

На мій погляд, характерні риси сучасної фармацевтичної галузі сформували її 6 складових, які були визначені на одному із стратегічно важливих всеукраїнських форумів — V Національному з’їзді фармацевтичних працівників у 1999 р. Націо­нальні зібрання — це традиційні заходи, в рамках яких відбувалася координація зусиль учених та практиків фармації для розвитку галузі. Підкреслю, що п’ять із семи з’їздів фармацевтичних працівників пройшли в Харкові — фармацевтичній столиці України, на базі НФаУ. Сьогодні ми готуємося до проведення VІІI форуму.

Саме делегати V З’їзду виділили центральну частину, «серцевину» галузі. Вона включає всі сегменти — освіту, науку, виробництво, конт­роль якості, аптечну мережу, інформаційне поле. Ці складові — наша галузь, яка об’єднує близько півмільйона фахівців.

54Освіта на першому місці. Чому? Через призму освіти з’являються нові спеціальності, формуються фахівці, які й рухають вперед галузь.
Далі наука. І це є обґрунтованим, адже науковці народжуються у стінах навчального закладу, так є в усьому світі, і наука охоплює увагою всі галузеві складові.

Виробництво. Наша країна завжди позиціонувалася як фармацевтична, ми маємо прекрасні виробничі потужності — близько 140 підприємств, що виготовляють лікарські засоби. Звичайно, це переважно генерики. Існують полярно протилежні погляди на цю групу препаратів, однак до них треба ставитися із великою повагою. Генерики пройшли довгий шлях, як мінімум 20 років, після дії патенту. Це випробувані часом ліки, фармакологічна дія яких дуже ретельно вивчена. Новому лікарському засобу треба багато, щоб він міг «прописатися» у системі охорони здоров’я.

Виробництво не може існувати без контролю якості, як вхідного, так і вихідного. Наша галузь його має.

Наступний елемент «серцевини» галузі — аптечна мережа. Вона повинна адресувати пацієнту ліки, народжені галузевою наукою, випущені вітчизняним виробником, перевірені вітчизняним контролем якості, де працюють фахівці з дипломами галузевого університету. В аптеці — особливі спеціалісти, «першостольники». Це лікознавці, психологи, менеджери. Зустрічаючи пацієнта посмішкою, зі знаннями, вони уособ­люють одужання.

І нарешті, надзвичайно важлива з точки зору формування громадської думки складова — інформаційне поле. У той час як до 90-х років минулого століття українських галузевих періодичних видань налічувалося одиниці, за часів незалежності в Україні з медицини, фармації, хімії — тобто у сфері охорони здоров’я — з’явилося більше 200 найменувань періодики.

Так, їх багато, вони різні, але мені особливо імпонує «Щотижневик АПТЕКА» — моє улюб­лене видання. За 20 років його існування редакційним колективом відточений формат видання, вивірений вектор руху, завойовано довіру і повагу галузевої спільноти. Здобути, а головне, утримати авторитет — складна справа, що під силу тільки тому, хто навчився долати труднощі та напружено працювати.

Ваш щотижневик вміє виділяти головне, захоплювати, розставляти акценти. Його люблять і чекають у кожній аптеці, на кожному виробництві, тому що у фокусі його уваги — фармація в усіх її проявах. На сторінках щотижневика ми прочитуємо не просто новини, іміджеві публікації, аналітичні статті, експертні коментарі — ми проживаємо разом будні і свята.

Як в будь-якій організації, якщо є стрижневий лідер, котрий здатен розвивати улюблену справу, то все буде добре. Ваш щотижневик має такого лідера. Мені хочеться особливо підкреслити, що Ігор Володимирович Крячок — це, насамперед, інтелігент, аналітик, метр інформаційного простору, фахівець, котрий розуміється на справі, за яку взявся. Завдяки його організаційним здібностям ім’я щотижневика вже вписано золотими буквами в історію фармації України.

Шановні колеги, безсумнівно, наступний етап життя вашого видання виявиться ще успішнішим, щедрим на здобутки і добрі справи. Ми, ваші постійні читачі та партнери, щиро бажаємо всьому колективу «Щотижневика АПТЕКА» цікавих планів, творчих успіхів, нових перемог, енергії та натхнення, задоволення від роботи.

Нехай знайомства будуть приємними, справи — вдалими, ідеї — креативними, а новини — тільки добрими.

Читайте также: Александр Бойко об изменениях на фармацевтическом рынке за последние 20 лет

Украинский фармрынок имеет огромный потенциал для роста и развития — Cтанислав Дьяченко

«Щотижневик АПТЕКА» — поводир фармацевтичного ринку

Дмитрий Спицын: правила работы на фармацевтическом рынке за последние 20 лет существенно изменились

АПАУ вітає колектив «Щотижневика АПТЕКА» з 20-річним ювілеєм

Олег Клімов: екскурс у історію фармації

20 лет истории фармрынка на страницах «Еженедельника АПТЕКА»

«Еженедельник АПТЕКА» — 20 лет только актуальная информация!

20-летняя трансформация фармрынка: воспоминания Раджива Гупты

Фармацевтичний ринок і «Щотижневик АПТЕКА»: 20 років разом

Украинский рынок лекарств эпохи перемен

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Інші статті розділу


Останні новини та статті