«Щотижневик АПТЕКА» — поводир фармацевтичного ринку

Філя Жебровська, генеральний директор ПАТ «Фармак», вітає «Щотижневик АПТЕКА» з ювілеєм.
Філя Жебровська,
генеральний директор ПАТ «Фармак»

Випуск тисячного номеру та 20-річний ювілей «Щотижневика АПТЕКА» — це великий шлях, особливо для нашої молодої України. За цей час газета не тільки зберегла себе, свою автентичність, — вона вдосконалилася. На початку шляху це була інформаційна газета, потім аналітична, а сьогодні вона являє собою справжню інформаційно-аналітичну платформу. Сьогодні, підводячи підсумки, ми констатуємо, що за 20 років кардинально змінився і фармацевтичний ринок. І можна сказати, що це не «Щотижневик АПТЕКА» йшов за ринком, а ринок розвивався за газетою. І ось це і є відмінна риса цього видання. Я вас з цим вітаю і бажаю завжди бути таким поводирем для всієї галузі.

Для ПАТ «Фармак» та особисто для мене цей рік також є особливим — підприємству виповнює­ться 90 років і 20 років, як я очолюю ПАТ «Фармак». Отже, ми теж аналізуємо свою діяльність і підводимо підсумки. 20 років тому я очолила фармацевтичну компанію, рейтинг якої був досить низьким. У той час ми задавалися питанням — що таке фармацевтичне виробництво? У нас не було своїх стандартів. У Радянському союзі була централізована система, і вона вимагала від нас лише чіткого виконання тих завдань, які надходять зверху. Існували регламенти, відповідно до яких підприємства просто випускали продукцію. За ці 20 років фармацевтична галузь змінилася докорінно.

Нічого не маючи 20 років тому, сьогодні у нас є європейські стандарти, відбувається гармонізація законодавства. У нас є ще що покращувати, але ж здобутки дуже серйозні. Так, в Україні є Ліцензійні умові провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами. У нас прийнято стандарти належної виробничої практики (Good manufacturing Practice — GMP). Система забезпечення якості в Україні нічим не відрізняється від європейської. Прикладом цього є те, що ПАТ «Фармак» сьогодні поставляє продукцію у 28 європейських країн. Сьогодні ЄС підтверджує, що в Україні є конкурентоспроможне фармацевтичне виробництво і видає ліцензію на поставку продукції. І в цьому також є велика інформаційна заслуга «Щотижневика АПТЕКА».

Якщо говорити про еволюції українського фармацевтичного ринку, треба також зупинитися на питанні розробки лікарських засобів. 20 років тому в Україні зовсім не було розвинутої системи науково-дослідних лабораторій, які займалися розробкою ліків. Існували лише поодинокі приклади такої діяльності. Сьогодні на провідних українських заводах створено потужні науково-дослідні комплекси, які не поступаються таким у Європі. Це говорить про грандіозний успіх нашого локального виробництва. Цей напрямок також добре реалізовано на ПАТ «Фармак».

Окрім цього, кардинальних змін зазнала сфера маркетингу та продажу лікарських засобів. У середині 1990-х років цей напрямок в Україні просто не існував. У компаніях функціонували звичайні відділи збуту, у компетенцію яких входило вести збут та облік товарів. У той час не йшла мова про просування продукції, рекламу, стандарти та вимоги до аптек, до дистриб’юторів. Те, що ми маємо сьогодні, — наша з вами спільна заслуга, яку ми здобули шляхом створення відповідної законодавчої бази, а також великих інвестицій у виробництво, дистрибуцію і роздріб.

Наразі активно обговорюється питання, чи може існувати реклама лікарських засобів. У суспільстві висловлюються протилежні погляди на це питання. Якщо ми говоримо про рекламу, ми маємо вивчати досвід розвинених країн.

Регулювання реклами ліків у розвинених країнах відбувається по-різному, але в рамках загальноприйнятих вимог. Так, у цих країнах реклама препаратів ОТС-сегменту дозволена, бо суспільство досить розвинуте. Ми разом маємо працювати в напрямку створення в Україні розвинутого суспільства, яке відповідально ставиться до свого здоров’я. Тобто нам слід переглянути свої погляди на пацієнтів, і перестати створювати тепличні умови для суспільства. Спотворене розуміння пацієнта — дуже серйозна проблема, над якою треба працювати.

34Ще один напрямок, який потрібно розвивати, — навчитися поважати вітчизняне. Якщо поглянути на зміни структури споживання ліків у цей тяжкий кризовий період, ми побачимо, що зі зниженням купівельної спроможності споживачі починають віддавати перевагу вітчизняному виробництву. Те, що люди починають споживати вітчизняний продукт тільки через те, що в них не вистачає грошей, є свідченням заангажованості населення. При цьому не можна сказати, що пацієнт гірше лікується українськими препаратами. Більш того, ні в одній країні світу хворі не отримують терапію лише оригінальними лікарськими засобами. Є баланс між захворюваннями, що лікуються оригінальними препаратами, та тими, що лікуються генериками.

І це не тільки наші проблеми, це загальносуспільні питання.

Хочеться побажати, щоб за наступні 1000 видань ми разом змогли вирішити існуючі проблеми та допомогли еволюціонувати нашому суспільству. Я вірю, що через 20 років ми досягнемо стандартів лікування, страхової медицини, зрозумілих та прозорих правил гри на фармацевтичному ринку.

Отже, за 20 років пройшла ціла еволюція у фармації, причому з революційної швидкістю. 20 років тому фармацевтична галузь займала 0,1–0,2% ВВП країни. Сьогодні цей показник знаходиться на рівні більше 2%. Деякі галузі перестали відігравати таку значну роль, а деякі — буквально народилися. Цей ріст — наша з вами робота протягом 20 років. Це великий внесок і видання «Щотижневик АПТЕКА», і нас як операторів ринку.

На останок хочеться зазначити, в Україні є багато видань, які служать чиїмось корпоративним інтересам. Натомість «Щотижневик АПТЕКА» зберіг свою ідентичність, свою лінію та своє обличчя. Коли видання має все це, воно має багато читачів, і цінність такого видання буде тільки зростати.

Читайте также: Александр Бойко об изменениях на фармацевтическом рынке за последние 20 лет

Украинский фармрынок имеет огромный потенциал для роста и развития — Cтанислав Дьяченко

Украинский рынок лекарств эпохи перемен

Дмитрий Спицын: правила работы на фармацевтическом рынке за последние 20 лет существенно изменились

АПАУ вітає колектив «Щотижневика АПТЕКА» з 20-річним ювілеєм

Олег Клімов: екскурс у історію фармації

20 лет истории фармрынка на страницах «Еженедельника АПТЕКА»

«Еженедельник АПТЕКА» — 20 лет только актуальная информация!

20-летняя трансформация фармрынка: воспоминания Раджива Гупты

Фармацевтичний ринок і «Щотижневик АПТЕКА»: 20 років разом

«Щотижневик АПТЕКА» — моє улюб­лене видання

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті