Індикатори якості допомагають визначити ймовірні або існуючі проблеми, можливості для підвищення якості обслуговування пацієнтів або безпосереднього процесу лікування. Індикатори не відповідають на складні запитання, чому пацієнти обирають лікарів в іншій амбулаторії. Натомість ці індикатори привертають увагу керівника до певних ділянок, повідомляють, де саме потрібно вжити певних заходів для покращання якості надання медичної послуги. Про це розповідається на сторінці Національної служби здоров’я України (НСЗУ) у Facebook.
Як і будь-яким іншим інструментом, індикаторами якості слід користуватися належним чином, розуміючи принципи їх роботи, сферу застосування та ступінь достовірності. Останній фактор залежить від достовірності отриманих даних.
В усьому світі індикатори якості ґрунтуються на первинних даних, які містяться в медичній документації та/або електронних медичних записах. Обробка електронних медичних даних є значно продуктивнішою, ніж паперових. Завдяки е-даним можна отримувати достовірнішу медичну інформацію. Для прикладу, Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) використовує для індикаторів якості охорони здоров’я наступні типи даних:
первинної допомоги;
госпіталізованих пацієнтів;
спеціалізованих реєстрів;
призначень лікарських засобів;
смертності;
досліджень досвіду пацієнтів та ін.
У багатьох країнах при розробці індикаторів якості зважають на модель «Donabedian model», у якій якість медичної допомоги оцінюється крізь призму трьох її компонентів:
структури — організація допомоги, людські та матеріально-технічні ресурси, що використовуються для надання медичної послуги;
процесу — безпосередньо медична допомога, проведення лікувально-діагностичних процедур відповідно до клінічних настанов, протоколів і стандартів;
результату — те, що відбувається з пацієнтом після надання допомоги (наприклад розвиток ускладнень, летальність і тривалість перебування на ліжку, задоволеність лікуванням, якість життя).
Варто звернути увагу і на світові ресурси стосовно індикаторів якості:
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим