Бриф-аналіз роздрібного фармринку: підсумки січня 2023 р.

У січні 2023 р. роздрібний ринок лікарських засобів демонструє від’ємну динаміку. У грошовому вираженні темпи спаду становлять 7%. Перш за все це пов’язано з високим базисом порівняння, адже в січні 2022 р. ринок демонстрував значне зростання — на 31%. Також у січні 2023 р. фіксується значне зменшення обсягів продажу протизастудних засобів та антибіотиків порівняно із січнем 2022 р., коли в Україні розпочиналася чергова хвиля захворюваності на COVID-19 та респіраторні хвороби. У даній публікації до уваги читачів представлені ключові показники роздрібного фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у січні 2023* р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також в доларовому еквіваленті за підсумками січня 2022–2023 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом поперед­нього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками січня 2023 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2023 р. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2023 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2022–2023 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2022–2023 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками січня 2022–2023 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2021–2023 рр.
Січень, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок в цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2021 8368,1 –5,1 81,0 848,5 18,1 8,2 775,6 –3,5 7,5 334,6 –4,3 3,2 10 326,8 –3,4
2022 10 947,5 30,8 80,7 1227,0 44,6 9,1 1006,2 29,7 7,4 381,6 14,0 2,8 13 562,2 31,3
2023 10 222,2 –6,6 80,7 1198,5 –2,3 9,5 814,7 –19,0 6,4 435,0 14,0 3,4 12 670,4 –6,6
Натуральне вираження, млн упаковок
2021 85,5 –19,8 61,4 9,0 10,6 6,4 40,9 3,1 29,4 3,9 –11,9 2,8 139,3 –12,3
2022 99,5 16,4 65,4 10,5 16,3 6,9 38,1 –6,9 25,0 4,2 6,6 2,7 152,3 9,3
2023 70,0 –29,6 67,8 7,4 –29,3 7,2 22,5 –41,0 21,8 3,3 –20,1 3,2 103,3 –32,2

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками січня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2022 р.
Маркетуюча організація 2022 2023 Збільшення/зменшення, %
Фармак (Україна) 1 1 –11,0
Дарниця (Україна) 2 2 21,0
Teva (Ізраїль) 3 3 0,3
Acino (Швейцарія) 6 4 3,8
Корпорація «Артеріум» (Україна) 4 5 –3,0
Київський вітамінний завод (Україна) 7 6 –0,9
Berlin-Chemie (Німеччина) 9 7 5,5
KRKA (Словенія) 8 8 –5,6
Sanofi (Франція) 5 9 –16,5
Дельта Медікел (Україна) 10 10 –6,2
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками січня 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2022 р.
Бренд 2022 2023 Збільшення/зменшення, %
НІМЕСИЛ 5 1 6,4
НУРОФЄН 2 2 –14,7
КСАРЕЛТО 1 3 –40,9
СПАЗМАЛГОН 12 4 20,3
ФЕРВЕКС 7 5 –15,8
СИНУПРЕТ 4 6 –28,1
ТРИПЛІКСАМ 15 7 14,6
ЕВКАЗОЛІН 17 8 9,1
ЦИТРАМОН 14 9 5,0
ГІДАЗЕПАМ 36 10 52,4

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-3 дистриб’ютори за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками січня 2023 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у січні 2021–2023 рр.
Дистриб’ютор 2023 2022 2021
БаДМ (Дніпро) 40,3 36,9 37,8
Оптіма-Фарм (Київ) 39,4 42,1 33,9
Вента (Дніпро) 6,1 7,8 12,7
Денис Кірсанов
*При розрахунку річних показників використано попередні дані за січень 2022 р.
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті