Бриф-аналіз фармринку: підсумки лютого 2023 р.

Як і в січні, у лютому 2023 р. роздрібний ринок лікарських засобів демонструє від’ємну динаміку. У грошовому вираженні темпи зниження становлять 15%. Це пов’язано з високим базисом порівняння, адже в перші місяці 2022 р. ринок демонстрував значне зростання, зокрема в лютому 2022 р. темпи зростання становили 43%. Також у лютому 2023 р. фіксується значне зменшення обсягів продажу протизастудних засобів та антибіотиків порівняно із лютим 2022 р., коли в Україні тривала чергова хвиля захворюваності на COVID-19 та респіраторні хвороби. У цій публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському уряду) у лютому 2023* р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також в доларовому еквіваленті за підсумками лютого 2022–2023 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками лютого 2023 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2023 р. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2023 р. у розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2022–2023 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2022–2023 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками лютого 2022–2023 рр. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2021–2023 рр.
Лютий, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок в цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2021 8195,2 –5,3 80,8 843,9 16,5 8,3 755,7 –9,4 7,5 349,8 –3,6 3,4 10 144,6 –4,1
2022 11 899,0 45,2 81,8 1243,4 47,3 8,6 1023,2 35,4 7,0 377,8 8,0 2,6 14 543,4 43,4
2023 9920,3 –16,6 79,9 1250,4 0,6 10,1 783,7 –23,4 6,3 462,7 22,5 3,7 12 417,1 –14,6
Натуральне вираження, млн упаковок
2021 82,3 –20,5 60,9 8,7 8,6 6,4 40,2 –20,1 29,8 3,9 –13,2 2,9 135,1 –18,8
2022 109,0 32,5 66,3 10,8 23,8 6,5 40,6 1,0 24,7 4,1 5,8 2,5 164,5 21,8
2023 67,4 –38,1 67,4 7,5 –30,8 7,5 21,7 –46,6 21,7 3,4 –16,5 3,4 100,0 –39,2

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками лютого 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2022 р.
Маркетуюча організація 2022 2023 Збільшення/зменшення, %
Фармак (Україна) 1 1 –18,3
Дарниця (Україна) 2 2 1,0
Teva (Ізраїль) 3 3 –16,7
Acino (Швейцарія) 4 4 –16,6
Київський вітамінний завод (Україна) 8 5 –8,3
Корпорація Артеріум (Україна) 6 6 –15,3
Berlin-Chemie (Німеччина) 9 7 –7,3
KRKA (Словенія) 7 8 –22,0
Sanofi (Франція) 5 9 –30,0
Кусум Фарм (Україна) 10 10 –11,5
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками лютого 2023 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2022 р.
Бренд 2022 2023 Збільшення/зменшення, %
НІМЕСИЛ 4 1 –6,7
НУРОФЄН 2 2 –35,2
КСАРЕЛТО 1 3 –48,0
СПАЗМАЛГОН 7 4 –10,9
СИНУПРЕТ 8 5 –17,7
ТРИПЛІКСАМ 9 6 –15,0
ЕВКАЗОЛІН 15 7 –2,2
ФЕРВЕКС 14 8 –3,8
ЦИТРАМОН 10 9 –21,5
ГІДАЗЕПАМ 25 10 5,5

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4 Топ-3 дистриб’ютори за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками лютого 2023 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у лютому 2021–2023 рр.
Дистриб’ютор 2023 2022 2021
Оптіма-Фарм (Київ) 43,3 42,2 35,9
БаДМ (Дніпро) 36,7 39,2 38,0
Вента (Дніпро) 4,9 5,8 11,9
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстан­дарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті