ДІЄТИЧНІ ДОБАВКИ
АМКУ встановлено, що суб’єкти господарювання маркували дієтичні добавки із зазначенням властивостей, характерних для лікарських засобів. Це включало твердження про профілактику чи лікування хвороб, зміцнення імунітету, нормалізацію рівня глюкози в крові, покращення стану судин тощо. При цьому компанії не змогли надати підтверджувальну інформацію щодо властивостей дієтичних добавок, враховуючи особливості їх повного складу.
АМКУ встановив, що інформація, яка міститься в маркуванні дієтичних добавок, може, з огляду на спосіб її викладення, сприйматися споживачами як така, що вказує на властивості, які притаманні саме лікарському засобу, та може вплинути на їх наміри придбати ці дієтичні добавки.
До розгляду цих справ АМКУ залучав і Міністерство охорони здоров’я (МОЗ) України, яке підтвердило, що стверджувати про наявність / відсутність властивостей у дієтичних добавок та можливості їх призначення для лікування або профілактики можна лише на підставі наукових досліджень.
У рамках розгляду справ також встановлено, що профільні медичні установи не здійснювали оцінки відповідності та/або випробування вищезазначених дієтичних добавок на предмет наявності в них вказаних властивостей та не можуть надати відповідне підтвердження.
Також АМКУ проаналізовано ринок лікарських засобів щодо впливу дій таких виробників / імпортерів дієтичних добавок на конкуренцію на ринку лікарських засобів. Комітет дійшов висновку, що ці дії могли посилити конкурентне становище цих виробників / імпортерів дієтичних добавок, і вони могли отримати перед суб’єктами господарювання, які виготовляють та/або реалізовують лікарські засоби, неправомірні переваги в конкуренції не завдяки власним досягненням, а шляхом поширення неправдивих відомостей про властивості свого харчового продукту. Тому за результатами розгляду вищезгаданих справ АМКУ наклав штрафи на виробників / імпортерів дієтичних добавок, на маркуванні яких зазначалися властивості, притаманні лікарським засобам.
В АМКУ зазначили, що Комітет продовжуватиме здійснювати заходи контролю за дотриманням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції з метою виявлення та ліквідації порушень у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, у діях суб’єктів господарювання — виробників та/або реалізаторів дієтичних добавок.
КОСМЕТИЧНІ ЗАСОБИ
У 2024 р. АМКУ приділяв увагу і порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції на ринку косметичних засобів. Комітетом розглянуто кілька справ, які стосувалися поширення інформації, що вводить в оману, шляхом повідомлення неправдивих відомостей на тубах та упаковках косметичних засобів. Зокрема, вказувалася інформація про можливість їх застосування при певних патологічних станах. При цьому в межах розгляду справ виробники або замовники виробництва належних доказів на підтвердження інформації про властивості відповідних косметичних засобів Комітету не надавали.
Під час розгляду цих справ АМКУ теж залучав МОЗ України, яке повідомило, що, враховуючи вказані на цих косметичних засобах властивості, прослідковується їх фармакологічна дія. Однак вироби, які позиціонуються як продукція, що має фармакологічні, імунологічні властивості, підпадає під дію Закону України «Про лікарські засоби» і повинна бути внесена до Державного реєстру лікарських засобів України.
АМКУ теж дійшов висновку, що повідомлення виробником та замовниками виробництва косметичних засобів на тубах та упаковках інформації про їхні властивості може вплинути на наміри споживачів щодо придбання такої продукції. У зв’язку з цим такі суб’єкти господарювання могли посилити конкурентну позицію та отримати неправомірні переваги в конкуренції перед іншими суб’єктами господарювання, які виробляють косметичні засоби з аналогічним складом. Тому АМКУ ухвалено рішення про накладення штрафу на відповідних виробників та замовників виробництва таких косметичних засобів.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим