Ігнорувати ШІ неможливо прийняти
За даними консалтингової компанії McKinsey, генеративний ШІ може додавати 2,6–4,5% річного доходу фармацевтичній та медичній промисловості.
Окрім того, як професіонали охорони здоров’я, так і пацієнти дедалі частіше очікують такого ж рівня персоналізації та безперебійного досвіду, який вони отримують від споживчих брендів. Якщо деякі платформи можуть рекомендувати товари або послуги на основі вподобань користувачів, чому фармацевтичні компанії не можуть надавати інформацію, яка буде актуальною для медичних працівників та пацієнтів на основі їх вподобань?
Перехід від експериментального використання ШІ до стратегічного впровадження відбувається, коли компанії виходять за рамки пілотних проєктів і починають інтегрувати технології на корпоративному рівні. У маркетинговій агенції L7 Creative відзначають, що цей процес прискорюється, адже ШІ більше не вважають необов’язковим, а навпаки — необхідним для підтримки конкурентоспроможності.
У фармацевтичному маркетингу ШІ вже допомагає вдосконалювати процеси та підвищувати результативність.
Створення різноманітного контенту
Створення контенту у фармацевтичному маркетингу завжди було тривалим і дорогим процесом через суворі регуляторні вимоги. ШІ наразі трансформує цей процес у багатьох вимірах.
Генерація зображень є одним із ключових застосувань. ШІ дозволяє швидко створювати десятки зображень за відносно низькою ціною. Одним із прикладів такого застосування є проєкт, який висвітлює вплив симптомів мієлопроліферативних новоутворень на життя пацієнтів. За допомогою генеративного ШІ досвід та переживання пацієнтів були перетворені на образи, що ілюструють як фізичні, так і емоційні наслідки симптомів захворювання, багато з яких часто непомітні для інших.
Компанії також можуть використовувати ШІ, щоб генерувати креативні ідеї, створювати концепції, а також брифи. Технологія може аналізувати успішні минулі кампанії, конкурентні дії та поточні ринкові тенденції, щоб створювати ідеї та концепції для тестування.
Аналіз даних і гіперперсоналізація
Фармацевтична промисловість генерує величезні обсяги даних: клінічні випробування, реальні дані, маркетингові дослідження, взаємодія з аудиторією. Справжня цінність полягає в перетворенні цих даних на практичні висновки, і тут на допомогу приходить ШІ.
Здатність обробляти великі масиви даних пов’язана, зокрема, зі створенням маркетингових повідомлень, адаптованих до потреб сегментів і навіть мікросегментів цільових аудиторій на основі їх інтересів і поведінки. Така персоналізація сприяє підвищенню ефективності повідомлень та покращенню взаємодії з контентом. Наприклад, система ШІ може надсилати професіоналам охорони здоров’я персоналізовані наукові статті, а пацієнтам — рекомендації щодо правильного застосування препаратів.
Прогнозування
ШІ може аналізувати поведінку професіоналів охорони здоров’я, споживачів, а також загальні тенденції, щоб надавати точні прогнози щодо їхніх майбутніх потреб. Наприклад, аналіз взаємодії пацієнтів з контентом про здоров’я допомагає виявити поширені захворювання. ШІ також може прогнозувати сезонні тенденції захворювань, що дозволяє завчасно запускати маркетингові кампанії, що відповідають цим потребам.
Підвищення ефективності
ШІ допомагає оптимізувати маркетингові стратегії та точніше орієнтуватися на аудиторію. Системи збирають дані про вподобання, визначають найкращі канали комунікації та час для взаємодії.
Автоматизація та чат-боти
Технології автоматизації, такі як чат-боти, забезпечують постійну підтримку користувачів. Зокрема, вони можуть обробляти частину запитів медичних працівників, наприклад щодо режиму дозування або побічних ефектів, без втручання людини. Також боти можуть допомагати пацієнтам планувати час прийому ліків. Це може сприяти підвищенню задоволеності споживачів і зміцнювати їхню довіру до бренду.
ШІ все ще потрібна людська рука
Попри значні можливості використання ШІ у фармацевтичному маркетингу, деякі проблеми та занепокоєння залишаються.
Хоча за допомогою ШІ можна створювати набагато більше контенту, він все ж має підтримувати людську творчість, а не повністю замінювати її. Якщо весь контент генеруватиметься ШІ, це може похитнути довіру до бренду або компанії. Також кожен фрагмент згенерованого контенту потребує перегляду та схвалення, зокрема медичної, юридичної та регуляторної перевірки (medical, legal, and regulatory review). Це ускладнює швидке масштабування персоналізованих кампаній.
Великі мовні моделі часто спираються не лише на статті з рецензованих журналів, але й на дописи в блогах та інший неперевірений онлайн-контент, якому може бракувати наукової точності.
Підсумок
ШІ поступово перетворюється з цікавої іграшки на базовий інструмент, що активно інтегрується у продукти, сервіси та процеси. За умови етичного та стратегічного впровадження він може забезпечити значну перевагу в персоналізації, залученні та оптимізації. Старовинне правило бізнесу наголошує — перемагає спритність. А оскільки немає посібника з використання ШІ у фармацевтичному маркетингу, залишається пробувати й експериментувати, щоб з’ясувати, що дійсно працює.
за матеріалами www.fiercepharma.com,
www.mckinsey.com, www.l7creative.com,
www.pharma-mkting.com
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим