У парламенті зареєстровано законопроекти щодо реформи фінансування охорони здоров’я

У парламенті зареєстровано законопроекти щодо реформи фінансування охорони здоров’я10 квітня в Парламенті зареєстровано проекти Закону України «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» за реєстраційним № 6327 (далі — законопроект № 6327), «Про додаткові державні фінансові гарантії надання медичних послуг і лікарських засобів особам, які захищають незалежність, суверенітет та територіальну цілісність в антитерористичній операції та забезпечують її проведення» за реєстраційним № 6328, «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» за реєстраційним № 6329 (далі — законопроект № 6329). Їх розроблено з метою виконання Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я, що затверджена розпорядженням КМУ від 30.11.2016 р. № 1013-р. Ініціатором законопроектів виступив Кабінет Міністрів України.

Нагадаємо, що 5 квітня Уряд схвалив дані проекти документів разом із законопроектом «Про внесення змін до статей 3, 8 та 35-1 Основ законодавства України про охорону здоров’я» (поки не зареєстровано в Парламенті), які після певного доопрацювання були направлені на розгляд Парламенту.

Зокрема, редакція зареєстрованого законопроекту № 6327 містить деякі відмінності від редакції, яку було оприлюднено профільним міністерством. Так, уточнено, що в ме­жах державного гарантованого пакета (далі — гарантований пакет) держава забезпечує повну оплату за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування необхідних медичних послуг та лікарських засобів, пов’язаних із наданням:

1) екстреної медичної допомоги;

2) первинної медичної допомоги;

3) паліативної допомоги.

А також співоплати послуг із надання:

1) вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги;

2) третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.

Окрім цього, законопроектом № 6327 передбачено можливість розширення обсягу гарантованого пакету в разі збільшення бюджету на державне солідарне медичне страхування, однак забороняється звужувати обсяг гарантованого пакета.

Критерії відбору медичних послуг та лікарських засобів для включення до деталізованого опису затверджуватимуться спільним наказом МОЗ України та Міністерства фінансів України.

Також уточнено вимоги до голови Національної служби здоров’я, яка буде єдиним державним замовником медичних послуг. Так передбачено, що головою даного органу та його заступниками можуть бути особи, які мають:

1) бездоганну ділову репутацію та не мають судимостей;

2) повну вищу освіту;

3) досвід роботи на керівних посадах не менш як 5 років.

Окрім того, з метою забезпечення відповідності інтересам застрахованих осіб діяльності Національної служби здоров’я, утворюватиметься Рада застрахованих осіб, яка формується на засадах відкритого конкурсу. Порядок утворення та діяльності, а також персональний склад даної Ради затверджуватиметься Урядом.

Законопроектом № 6327 передбачено, що до утворення Національної служби здоров’я її функції та повноваження забезпечуватиме МОЗ України.

А в законопроект № 6329, зокрема, внесено зміни, згідно з якими капітальні видатки місцевих бюджетів розвитку спрямовуватимуться також на: будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію комунальних закладів охорони здоров’я та на оновлення матеріально-технічної бази комунальних закладів охорони здоров’я, комп’ютеризацію та інформатизацію загальноосвітніх навчальних закладів та комунальних закладів охорони здоров’я.

Щодо положень законопроекту № 6328, то звертаємо увагу, що ним доповнюється Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» ст. 142, якою затверджуються вимоги до клінічних настанов. Зокрема, зазначається, що до системи клінічних настанов входять адаптовані клінічні настанови та нові клінічні настанови. Передбачено, що адаптовані клінічні настанови розробляються підприємствами, установами, організаціями України на засадах доказової медицини на основі нових клінічних настанов та затверджуватимуться МОЗ України. При цьому дотримання адаптованих клінічних настанов буде обов’язковим. Однак лікаря можна звільнити від обов’язку дотримуватися адаптованої клінічної настанови у випадку наявності нової клінічної настанови та адаптованої клінічної настанови для одного й того ж захворювання, нова клінічна настанова може бути застосована за рішенням лікаря за умови отримання попередньої інформованої згоди пацієнта в письмовій формі.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*


Последние новости и статьи