Порядком визначено механізм дій уповноважених працівників у сфері охорони здоров’я (далі — уповноважений працівник) щодо призначення медичних виробів, у тому числі таких, що підлягають реімбурсації, а також допоміжних засобів реабілітації. Документ описує особливості формування та оформлення запитів на ці вироби й засоби, а також порядок їх подальшого відпуску з аптек.
У документі надано визначення термінів «медичний виріб, що підлягає реімбурсації» та «медичний документ про призначення медичних виробів / допоміжних засобів реабілітації». Зокрема, таким документом є запит на медичний виріб або допоміжний засіб реабілітації, який уповноважений працівник формує в Реєстрі медичних записів, записів про направлення та рецептів (далі — Реєстр) через електронну систему охорони здоров’я (ЕСОЗ). Такий запит може бути створений у вигляді електронного документа (електронного запиту) або виписаний уповноваженим працівником у паперовому вигляді за формою, наведеною в додатку 1 цього Порядку (далі — паперовий запит).
Перед тим як призначити пацієнту медичні вироби або допоміжні засоби реабілітації та створити відповідний запит, уповноважений працівник має ознайомитися з:
- наявною медичною документацією;
- індивідуальним планом реабілітації чи програмою терапії;
- індивідуальною програмою реабілітації особи або дитини з інвалідністю, зокрема електронними медичними записами (у разі надання доступу пацієнтом (його законним представником) щодо попередніх призначень медичних виробів / допоміжних засобів реабілітації та забезпечення / відпуску таких виробів.
Згідно з Порядком медичні вироби призначаються лікарями на підставі медичного запису про медичний огляд, надання консультації або лікування, у тому числі за результатами надання первинної медичної допомоги, внесеного до Реєстру. Призначення медичних виробів здійснюється з використанням Національного класифікатора України НК 031:2024 «Національна номенклатура медичних виробів» (далі — Класифікатор медичних виробів), затвердженого наказом Міністерства економіки України від 24 вересня 2024 р. № 23992.
Формування запитів на медичні вироби, що підлягають реімбурсації, здійснюється лікарями за спеціальностями «Ендокринологія» та «Дитяча ендокринологія» (лікарі-ендокринологи), а також лікарями загальної практики — сімейної медицини, педіатрами і терапевтами, які надають первинну медичну допомогу.
ЕЛЕКТРОННІ ЗАПИТИ
Електронний запит формується виключно на підставі призначення медичного виробу, зазначеного в плані лікування, який створено лікарем-ендокринологом, а також відповідного медичного запису, внесеного до Реєстру.
Новий електронний запит на медичний виріб, який підлягає реімбурсації, з однаковим кодом медичного виробу відповідно до Класифікатора медичних виробів може бути сформований не раніше ніж:
- за 7 календарних днів до закінчення строку, на який було сформовано попередній електронний запит, якщо такий строк становить або перевищує 21 календарний день;
- за 3 календарні дні до закінчення строку, на який було сформовано попередній електронний запит, якщо такий строк є меншим за 21 календарний день.
Строк дії електронного запиту на медичний виріб, який підлягає реімбурсації, становить 30 календарних днів з дати його формування. Водночас строк дії електронного запиту на медичний виріб / допоміжний засіб реабілітації (окрім медичних виробів, які підлягають реімбурсації) визначається уповноваженим працівником, який сформував такий запит. Електронний запит дійсний протягом строку його дії (якщо такий строк був визначений) або до моменту погашення всього обсягу призначеного медичного виробу / допоміжного засобу реабілітації, скасування або відкликання такого електронного запиту.
Електронні запити формуються на кожне найменування медичного виробу або допоміжного засобу реабілітації окремо. Електронні запити на допоміжні засоби реабілітації можуть формуватися із переліку згідно з додатком 2 Порядку. Кількість медичних виробів або допоміжних засобів реабілітації в електронному запиті визначається уповноваженим працівником.
У разі виявлення технічної неточності уповноважений працівник може внести зміни до електронного запиту. Так, він має право скасувати або відкликати електронний запит у разі відсутності показань для призначення та/або подальшого застосування пацієнтом такого медичного виробу або допоміжного засобу реабілітації.
Датою формування електронного запиту є дата накладення уповноваженим працівником на електронний запит в ЕСОЗ кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису.
Після формування електронного запиту пацієнту (його представнику) надається інформація про його номер з врахуванням обраного методу автентифікації, зазначеного в записі про пацієнта в Реєстрі пацієнтів ЕСОЗ.
На прохання пацієнта (його представника) йому може надаватися інформаційна довідка в паперовій формі, яка сформована в ЕСОЗ та містить відомості про номер та дату формування електронного запиту, а також інформацію про призначений медичний виріб або допоміжний засіб реабілітації та його характеристики (далі — інформаційна довідка). У разі формування електронного запиту на медичний виріб, який підлягає реімбурсації, інформаційна довідка додатково може містити код підтвердження для відпуску медичного виробу з аптечного закладу. Інформаційна довідка не вважається запитом та має інформаційний характер.
ПАПЕРОВІ ЗАПИТИ
Наказом № 1598 передбачено, що на період дії воєнного стану на територіях активних бойових дій або тимчасово окупованих рф, які включені до переліку відповідних територій, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.02.2025 р. № 376, на медичні вироби, які підлягають реімбурсації, у разі відсутності технічної можливості формування електронного запиту призначення таких медичних виробів може здійснюватися шляхом виписування паперового запиту.
Паперовий запит має заповнюватися чітко і розбірливо від руки кульковою ручкою або за допомогою друкарських пристроїв з обов’язковим внесенням інформації, передбаченої формою паперового запиту згідно з додатком 1 до Порядку.
Виправлення в паперовому запиті не дозволяються.
У паперовому запиті зазначаються, зокрема:
- найменування закладу охорони здоров’я або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи — підприємця;
- номер паперового запиту;
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та вік пацієнта, якому виписується паперовий запит;
- джерело фінансування;
- найменування медичного виробу / допоміжного засобу реабілітації, код (для медичних виробів — за Класифікатором медичних виробів; для допоміжних засобів реабілітації — за Довідником допоміжних засобів реабілітації), кількість та характеристики виробу;
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та підпис уповноваженого працівника, який виписує паперовий запит. Паперовий запит, що виписується лікарем, засвідчується особистою печаткою лікаря, який виписав паперовий запит (за наявності);
- число, місяць та рік виписування паперового запиту та ін.
У разі призначення медичного виробу, який підлягає реімбурсації, паперовий запит виписується на кожний медичний виріб окремо.
ВІДПУСК МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ ТА ДОПОМІЖНИХ ЗАСОБІВ РЕАБІЛІТАЦІЇ
Інформація про відпуск медичних виробів / допоміжних засобів реабілітації за електронним запитом:
- із аптечних закладів вноситься фармацевтом або асистентом фармацевта;
- із закладів охорони здоров’я — уповноваженим працівником шляхом створення медичного запису про погашення запиту на медичний виріб / допоміжний засіб реабілітації в Реєстрі.
Забороняється відпуск споживачам з аптечних закладів медичних виробів, які підлягають реімбурсації, без надання пацієнтом (його представником) інформації про номер електронного запиту, внесеного до Реєстру, та коду підтвердження або надання паперового запиту.
Паперові запити, за якими в повному обсязі здійснено відпуск медичних виробів, які підлягають реімбурсації, залишаються і зберігаються в аптечних закладах протягом 3 років (не враховуючи поточного року).
Електронний запит, за яким здійснено відпуск медичного виробу / допоміжного засобу реабілітації, вважається погашеним з моменту внесення в ЕСОЗ медичного запису про його погашення в повному обсязі.
Якщо в електронному запиті не вказано кількість медичних виробів / допоміжних засобів реабілітації, їх відпуск за таким електронним запитом здійснюється до закінчення терміну дії запиту.
Якщо в електронному запиті не вказано дату закінчення періоду використання медичного виробу / допоміжного засобу реабілітації та їх кількість, відпуск проводиться за таким електронним запитом до його скасування чи відкликання.
У разі здійснення відпуску частини медичних виробів / допоміжних засобів реабілітації в обсязі, меншому за кількість, зазначену в електронному запиті, має формуватися запис про погашення відповідної кількості таких медичних виробів / допоміжних засобів реабілітації. Таке погашення вважається частковим. Після відпуску повної кількості медичних виробів / допоміжних засобів реабілітації, призначених за відповідним електронним запитом, зазначений запит вважається погашеним повністю.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим