Звернення АПАУ до міністра охорони здоров’я стосовно можливих змін до Ліцензійних умов

22 Березня 2012 4:58 Поділитися

Звернення АПАУ до міністра охорони здоров’я стосовно можливих змін до Ліцензійних умовЯк уже повідомляло наше видання, 14 березня відбулося засідання Громадської ради при Державній службі України з лікарських засобів, під час якого прийнято рішення направити лист до МОЗ України стосовно можливих змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами (далі — Ліцензійні умови), зокрема, з приводу анулювання ліцензії за перевищення граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок на лікарські засоби. Пропонуємо увазі читачів листи, підготовлені Всеукраїнською громадською організацією «Аптечна професійна асоціація України» (АПАУ).

Лист щодо можливого анулювання ліцензії за порушення граничних постачальницько-збутових і торговельних надбавок

Віце-прем’єр-міністру України —

Міністру охорони здоров’я України

Богатирьовій Р.В.

Шановна Раїсо Василівно!

Всеукраїнська громадська організація «Аптечна професійна асоціація України» висловлює Вам свою повагу та звертається з наступного питання.

Наказом МОЗ від 14.02.2012 р. № 116 «Про внесення зміни до Плану діяльності Міністерства охорони здоров’я України з підготовки проектів регуляторних актів на 2012 рік» передбачено розробку змін до Ліцензійних умов щодо анулювання ліцензії за порушення граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок на лікарські засоби.

З приводу можливого застосування даної норми повідомляємо, що додержання надбавок на лікарські засоби й вироби медичного призначення є питанням ціни й ціноутворення, які регулюються Законом України «Про ціни і ціноутворення» і не є предметом правового регулювання Ліцензійних умов.

Крім того, відповідно до Положення про Державну службу України з лікарських засобів, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 р. № 440/2011, конт­роль за встановленням надбавок на лікарські засоби не належить до її компетенції.

Юридична відповідальність за порушення порядку формування та застосування цін чітко встановлена:

  • ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення»;
  • ст. 165-2 і 188-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

За таких обставин вважаємо внесення змін до законодавства про анулювання ліцензії за порушення граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок на лікарські засоби недоцільними, неприйнятними і такими, що створять правову колізію.

На підставі наведеного просимо Вас, шановна Раїсо Василівно, не допустити прийняття змін до законодавства щодо анулювання ліцензії за порушення граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок.

З повагою
О.І. Гуленко,
директор АПАУ

Лист щодо вивіски на фасаді будівлі, де розміщується аптечний заклад

Віце-прем’єр-міністру України —

Міністру охорони здоров’я України

Богатирьовій Р.В.

Шановна Раїсо Василівно!

Всеукраїнська громадська організація «Аптечна професійна асоціація України» висловлює Вам свою повагу та звертається з наступного приводу.

У п. 2.12. наказу МОЗ України від 31.10.2011р. № 723 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами» сказано: «На фасаді будівлі, де розміщується аптечний заклад, згідно із його призначенням повинна бути вивіска із зазначенням виключно виду закладу, а саме: «Аптечний склад (база)», «Аптека», «Аптечний пункт», «Аптечний кіоск».

Необхідно підкреслити, що дане положення наказу не тільки обмежує права суб’єктів господарювання, а й прямо порушує норми чинного законодавства.

Наведена норма Ліцензійних умов позбавляє суб’єктів господарювання права зазначати на вивісці інформацію про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, як це передбачено ст. 9 Закону України «Про рекламу». Крім того, дана норма Ліцензійних умов суперечить принципу верховенства права, зокрема, положенням Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», ст. 16 якого надає суб’єкту господарювання право наносити його знак для товарів і послуг на будь-який товар, для якого знак зареєстровано, а також на вивіску.

До того ж подібне нововведення примусить більшість операторів роздрібного фармацевтичного ринку замінювати вивіски, що призведе до непередбачуваних матеріальних затрат і негативно відобразиться на економічному стані суб’єктів господарювання.

Не варто також нехтувати тим, що протягом багатьох років окремі фармацевтичні фірми багато працювали над тим, щоб завоювати свого покупця, йдучи на великі фінансові витрати, задіюючи значні людські ресурси, створюючи найбільш сприятливі умови: проведення різноманітних акцій, надання знижок, підвищення якості обслуговування тощо. І позбавлення аптечних закладів свого обличчя призведе до того, що в подальшому в сумлінних учасників аптечного бізнесу не тільки буде відсутній стимул продовжувати дії, спрямовані на покращення обслуговування населення та встановлення більш низьких цін, що відразу призведе до підвищення вартості медикаментів, а й дасть змогу іншим аптечним закладам незаконно користуватись плодами їх діяльності — а це вже порушує засади чесної конкуренції на фармацевтичному ринку.

Сьогодні на сайті Міністерства охорони здоров’я України розміщено для обговорення проект наказу «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами», тому просимо додатково розглянути пропозицію АПАУ. Ми пропонуємо викласти п. 2.12  згаданого документа в такій редакції: «На фасаді будівлі, де розміщується аптечний заклад, згідно з його призначенням повинна бути вивіска із зазначенням закладу, а саме: «Аптечний склад (база)», «Аптека», «Аптечний пункт», «Аптечний кіоск».

Ще одне питання, яке потребує термінового врегулювання, — це заборона зберігання в аптечних закладах лікарських засобів та супутніх товарів, що не є їх власністю.

На сьогодні відповідальне зберігання — це норма, передбачена чинним законодавством, що включає передачу згідно з договорами матеріальних цінностей на зберігання іншій фізичній чи юридичній особі без права використання у господарському обороті такої особи з подальшим поверненням таких матеріальних цінностей платникові податків без зміни якісних або кількісних характеристик.

Право здійснювати такий вид господарської діяльності не заперечувала й попередня редакція Ліцензійних умов.

Тому, на думку операторів фармацевтичного ринку, заборона здійснювати відповідальне зберігання є обмеженням підприємницької діяльності, що негативно відобразиться на забезпеченні населення лікарськими засобами і може спричинити підвищення їх вартості.

У зв’язку із зазначеним пропонуємо викласти абзаци 1 та 2 п. 2.7 проекту наказу в наступній редакції: «2.7. Зберігання у приміщеннях аптечних закладів лікарських засобів, що їм не належать, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством. Зберігання в аптечних закладах товарів, крім лікарських засобів та супутніх товарів, визначених МОЗ, заборонено».

З огляду на вищенаведене, просимо Вас, Раїсо Василівно, розглянути пропозиції фармацевтичної спільноти.

З повагою
О.І. Гуленко,
директор АПАУ

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Сергей 23.03.2012 11:16
Анульовувати ліцензіїї за преревищення гранично допустимих цін аж ніяк не можна. Наприклад субєкт госпадарювання має 20 структурних підрозділів в одному допущено порушяння встоновленого граничного рівня націнки, а працівники 19 структурних підрозділів після анулювання всієї ліцензії залишаються на вулиці безробітними. Можна лише підняти штраф для осіб які здійснили ці порушення, внесши зміни до Кодексу про адмінпорушення, але не лише для фармацевтичних працівників, а і для всіх решту також.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*