Лист АПАУ Міністру охорони здоров’я стосовно проекту постанови КМУ щодо відшкодування вартості лікарських засобів для лікування осіб з гіпертонічною хворобою

01 Жовтня 2012 3:09 Поділитися

13 вересня поточного року на офіційному сайті МОЗ було оприлюднено проект постанови КМУ «Про затвердження Порядку часткового відшкодування вартості лікарських засобів для лікування осіб з гіпертонічною хворобою» (далі – проект постанови КМУ), розроблений на виконання підпункту 2 п. 4 постанови КМУ від 25.04.2012 р. № 340 «Про реалізацію пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою». Всеукраїнська громадська організація «Аптечна професійна асоціація України» надіслала Міністру охорони здоров’я України зауваження та пропозиції до проекту постанови КМУ. Пропонуємо їх до уваги наших читачів.

Віце-прем’єр-міністру України –

Міністру охорони здоров’я України

Богатирьовій Р.В.

Шановна Раїсо Василівно!

Всеукраїнська громадська організація «Аптечна професійна асоціація України» висловлю свою повагу та звертається з наступного питання.

Уважно розглянувши проект постанови КМУ «Про затвердження Порядку часткового відшкодування вартості лікарських засобів для лікування осіб з гіпертонічною хворобою», вважаємо за необхідне зазначити наступне.

По-перше, відповідно до п. 3 проекту постанови: «Продаж лікарських засобів для лікування осіб з гіпертонічною хворобою здійснюється суб’єктами господарювання, мережа яких визначається Міністерством охорони здоров’я».

Дана норма та взагалі проект постанови, не встановлює чіткого механізму (процедури) відбору суб’єктів господарювання, які будуть приймати участь у даному проекті та в подальшому отримувати право на часткове відшкодування.

Виходячи з положень проекту, можливо зробити висновок про те, що брати участь мають право всі бажаючи суб’єкти господарської діяльності, які мають ліцензію на роздрібну реалізацію лікарських засобів в Україні.

На нашу думку проект постанови має прописувати чіткий порядок визначення учасників етапу відшкодування, який в свою чергу має передбачати наступні питання:

  • форму заявки на реєстрацію учасника,
  • строки подання і розгляду заявки,
  • необхідний пакет додатків,
  • механізм (процедуру) визначення та затвердження списку учасників,
  • доступність інформації про учасників для споживачів,
  • періодичність оновлення інформації,
  • укладення договору із суб’єктом господарської діяльності.

По-друге, слід зазначити, що питання укладення договору потребує окремого розгляду, в якому необхідно визначити наступні пункти:

1. Сума договору.

Відповідно до постанови КМУ від 25.04.2012 р. №340, Міністерству охорони здоров’я разом з Міністерством фінансів до 1 вересня 2012 р. доручено визначити джерела фінансування для реалізації пілотного проекту в розмірі, достатньому для часткового відшкодування вартості лікарських засобів для лікування осіб з гіпертонічною хворобою, подати на розгляд Кабінету Міністрів України законопроект про внесення відповідних змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» та забезпечити його супроводження у Верховній Раді України.

Із цього виходить, що мають бути визначені сума і джерела фінансування, необхідні для фінансування пілотного проекту, та внесені відповідні зміни в Закон України «Про державний бюджет на 2012 рік»

Виходячи із затвердженої суми і періоду дії етапу часткового відшкодування стосовно пілотного проекту, пропонуємо визначити методику розрахунку суми договору по кожному суб’єкту господарської діяльності (далі – СГД) на підставі статистичних даних про частку роздрібного обороту даної компанії на українському ринку та встановити загальну суму договору, на яку має право розраховувати СГД.

До договору має додаватись довідка про те, що для даного суб’єкту господарської діяльності в бюджеті виділена певна сума на конкретний період.

2. Права і відповідальність сторін по договору.

З метою уникнення неоднозначного підходу СГД, встановити чітке визначення щодо форми та змісту рецептурних бланків відповідно до Правил виписування рецептів та вимог-замовлень на лікарські засоби і вироби медичного призначення, Порядку відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів, Інструкції про порядок зберігання, обліку та знищення рецептурних бланків та вимог-замовлень, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19 липня 2005 року №360, та зробити їх у вигляді додатків до Договору з обовязковим зазначенням вичерпного переліку документів для отримання відшкодування та критерії їх оцінки.

Договір має передбачати відповідальність державних установ у випадку затримки платежу у вигляді штрафних санкцій, та як наслідок, передбачати право СГД на відмову від виконання своїх зобов’язань по договору у випадку, якщо уповноважений державний орган не виконує свої зобов’язання по договору в частині оплати.

3. Терміни розрахунків з суб’єктами господарської діяльності.

Згідно проекту постанови період часткового відшкодування вартості відпущених лікарських засобів складе на 45-50 днів довше, ніж при поточних розрахунках з покупцями. Це призведе до виникнення додаткових витрат аптечних закладів по оплаті кредитів банків (з розрахунку 21% річних), що складе 3% від суми відшкодування. З метою зменшення втрат, пропонуємо встановити наступні терміни: звітного періоду – 15 днів, період звітності – 5 днів, період оплати – 10 днів від дати поданої звітності.

Додатково повідомляємо, що АПАУ готова прийняти участь в підготовці і обговорення життєво важливих для фармацевтичної галузі проектів.

З повагою

Директор АПАУ О.І.Гуленко

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті