Засідання Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я: обговорено ряд законопроектів

18 вересня відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я (далі — Комітет), на якому було розглянуто ряд законопроектів, зокрема проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» (щодо визначення дефініцій «медична допомога» та «медична послуга»), поданий народними депутатом Олегом Гелевеєм (реєстраційний № 2235а).

У проекті документа пропонується викласти в новій редакції поняття «медична допомога», а також ввести новий термін — «медична послуга» — це послідовно визначені дії або комплекс дій медичних працівників, спрямованих на профілактику, діагностику, лікування захворювання та реабілітацію, які мають самостійне закінчене значення і певну ціну.

Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради України (далі — головне управління) висловило ряд зауважень, зокрема визначення відповідних термінів сформульовано недостатньо чітко, також вони не містять чітких критеріїв, за якими медична допомога відрізнятиметься від медичної послуги, що може призвести до певних ускладнень при застосуванні цих норм на практиці. Тому Комітет прийняв рішення направити даний законопроект на до­опрацювання.

Крім того, під час засідання розглянуто законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення принципу провадження господарської діяльності суб’єктами приватного права без застосування печаток», поданий КМУ (реєстраційний № 2795). Проект документа передбачає відмову від обов’язковості печаток для суб’єктів приватного права та перехід до обов’язковості наявності на документах лише особистого підпису. У зв’язку з цим головне управління зробило висновок, що скасовуючи обов’язковість застосування печаток, документ не запроваджує замість них інших способів підтвердження достовірності документів та/чи повноважень відповідної особи. У разі прийняття вказаного законопроекту учасникам цивільних та інших відносин доведеться покладатися виключно на добросовісність своїх контрагентів. Крім цього, скасування застосування печаток (в тому числі й для оформлення довіреностей юридичних осіб) вимагатиме від представників бізнесу додаткових витрат, оскільки з метою забезпечення достовірності правочину замість його письмової форми сторони намагатимуться використовувати нотаріальне посвідчення. Врахувавши висновок головного управління, Комітет направив даний законопроект на доопрацювання.

Було обговорено й законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врахування прав споживачів (телеглядачів) при розміщенні реклами в Україні», поданий народним депутатом Василем Пазиняком (реєстраційний № 2900).

Проектом документа передбачено заборонити переривання рекламою трансляцій кіно- і телефільмів та виключити із ст. 26 Закону України «Про лікарські засоби» норму, якою дозволяється реклама препаратів, що відпускаються без рецепта лікаря та не внесені до переліку заборонених до рекламування лікарських засобів. Також законопроектом передбачено викласти в новій редакції ст. 21 Закон України «Про рекламу», в якій зокрема буде норма, що заборонятиме рекламу лікарських засобів та виробів медичного призначення, крім реклами, яка розміщується в спеціалізованих виданнях, призначених для медичних закладів та лікарів, а також та, що розповсюджується на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.

У висновках головного управління та Комітету з питань свободи слова та інформації стосовно цього законопроекту звертається увага на те, що в частині заборони реклами лікарських засобів проект документа є неактуальним, оскільки лише в 2012 р. набули чинності положення Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері охорони здоров’я щодо посилення контролю за обігом лікарських засобів, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок», якими кардинально змінено умови рекламування ліків. У процесі обговорення В. Пазиняк зазначив, що в Україні з кожним роком знижується показник народжуваності, а смертність зростає. У звязку з цим можна зробити висновок, що реклама препаратів на телебаченні не сприяє покращенню здоров’я нації. Після завершення обговорення більшістю голосів Комітет прийняв рішення рекомендувати парламенту взяти даний законопроект за основу.

Крім того, під час засідання обговорено проект Рекомендацій парламентських слухань на тему «Сучасний стан, шляхи і перспективи реформи у сфері охорони здоров’я України» (далі — проект Рекомендацій). Було зазначено, що Комітет опрацював близько 250 пропозицій до проекту документа. З них 162 прийнято повністю або частково, відхилено лише 74 у зв’язку з тим, що вони містять положення, які вже врегульовано чинним законодавством, або такі положення не є предметом проекту Рекомендацій.

Після закінчення обговорення Комітет прийняв рішення внести проект Рекомендацій на розгляд Верховної Ради України.

Також під час засідання обговорювався процес реалізації Пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою (далі — Пілотний проект). Було зазначено, що в 2013 р. на його реалізацію з державного бюджету виділено 191 млн грн., із них більше 100 млн вже надійшло до місцевих бюджетів. Із цієї суми освоєно лише 32,7%. Крім того, було зазначено що в 2013 р. порівняно з 2012 р. кількість аптек, які беруть участь у Пілотному проекті, збільшилася в 2,6 раза (понад 9 тис. аптечних закладів). Комітет прийняв рішення більш докладно обговорити це питання в грудні 2013 р. під час окремого засідання.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи