Швидко, надійно і вигідно: Prozorro Market полегшує життя публічним замовникам та постачальникам

03 Жовтня 2022 1:09 Поділитися
Правила публічних закупівель товарів за державні кошти з початку війни зазнали суттєвих змін. Кілька разів змінювалося профільне законодавство, і замовникам з постачальниками доводилося заново адаптуватися до нових правил. Проте існує інструмент, який полегшує та автоматизує здійснення публічних закупівель. Мова про електронний каталог Prozorro Market. За його допомогою можна купувати та продавати медичні товари та товари широко вжитку, зокрема, їжу, паливо тощо.

Prozorro Market функціонує за принципом інтернет-магазину, яким ми всі користувалися. Постачальник кваліфікується в каталог, подає свої товари та ціни, а замовник обирає з наявного асортименту. У той же час є певні нюанси та правила під час користування Prozorro Market, адже мова йде про закупівлі за кошти платників податків.

Медичну частину е-каталогу адмініструє національна агенція «Медичні закупівлі України» (МЗУ).

Віталій Овсянніков, керівник проєкту Prozorro Market у національній агенції МЗУ, відповів на кілька головних питань щодо функціоналу та використання Prozorro Market.

— Для чого було створено Prozorro Market?

— Цей інструмент створювався перш за все для того, щоб спростити закупівельний процес. Зробити публічні закупівлі швидкими, прозорими, конкурентними та безпечними. Особливістю закупівель через Prozorro Market є те, що замовнику не потрібно складати тендерну документацію, виписувати технічні вимоги, розглядати пропозиції, кваліфікувати постачальника. Усе це робить система та адміністратор каталогу — МЗУ. Фактично закупівлю можливо провести в декілька кліків.

Prozorro Market складається з профілів товарів, подібних до Rozetka або OLX. Ці профілі, які фактично є технічним завданням для закупівлі, об’єднуються в категорії. Невеликий спойлер: коли постачальник подає документи на кваліфікацію до е-каталогу, він отримує доступ одразу до всієї категорії й може продавати всі наявні там товари. Тобто проходити окремо кваліфікацію, щоб почати продавати кожен товар окремо, не потрібно.

— Якою є законодавча основа функціонування Prozorro Market?

— Електронний каталог Prozorro Market регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» та постановою КМУ від 14 вересня 2020 р. № 822. З початком повномасштабної війни росії проти України профільне закупівельне законодавство змінювалося. Ці зміни торкнулися і Prozorro Market. Остання редакція постанови Кабінету Міністрів України № 169 усунула всі обмеження щодо суми закупівлі в е-каталозі. Таким чином, тепер купувати та продавати товари в Prozorro Market можна навіть за 100 млн грн за потреби. Це робить його ледь не найзручнішим та найкомфортнішим інструментом як для замовників, так і для постачальників.

— У чому полягає роль МЗУ як адміністратора е-каталогу? 

— Електронний каталог формується та супроводжується адміністратором. Якщо ми говоримо про медичну частину Prozorro Market, її адмініструє МЗУ. Насправді це не так легко, як може комусь здатися. Адже адміністратор каталогу створює категорії та профілі товарів, кваліфікує або дискваліфікує постачальника, наповнює каталог товарами.

— Я — замовник: як мені користуватися Prozorro Market та які у нього переваги? 

— Для того щоб почати закуповувати через Prozorro Market, замовнику необхідно зареєструватися на одному з авторизованих майданчиків. Це — e-Tender, SmartTender, Держзакупівлі.онлайн, Zakupki.prom, Tender.online, Zakupki.ua, Playtender, Public bid.

Після авторизації слід перейти у свій кабінет та обрати потрібну категорію і профіль товару. Якщо ви плануєте здійснити закупівлю вартістю до 50 тис. грн, можете обирати те, що вам подобається, додавати до кошика та укладати угоду з постачальником.

Якщо ж ви плануєте здійснити закупівлю на понад 50 тис. грн, вам треба буде скористатися інструментом запиту ціни пропозицій. Не хвилюйтесь, це тільки звучить складно. Для цього ви маєте оголосити про намір купити певний товар з певними характеристиками. Постачальники, чий асортимент підходить під ваші вимоги, автоматично отримають сповіщення і нададуть свої цінові пропозиції. Система Prozorro Market обере для вас найвигіднішу з них. Часто таким чином вдається досягти суттєвої економії під час закупівель.

Потім замовник та постачальник підписують договір поставки і товар доставляється за вказаною адресою. Приємний бонус: шаблони договорів також є в системі. Вам не треба складати їх самостійно — просто вписуєте потрібну інформацію.

Переваги такого методу закупівлі очевидні:

  • готові та якісні технічні завдання;
  • надійні та перевірені постачальники, адже їх кваліфікує адміністратор;
  • безкоштовне користування;
  • швидка закупівля;
  • економія коштів.

— Я — постачальник: як мені користуватися Prozorro Market та які у нього переваги? 

— Постачальнику також треба зареєструватися на майданчику. Список авторизованих майданчиків був трохи вище.

Потім треба пройти кваліфікацію. Зазвичай це займає кілька робочих днів. Щоб кваліфікуватися в е-каталозі, постачальнику треба подати установчі документи та підтвердити досвід постачання аналогічного товару.

Нещодавно ми спростили кваліфікацію в медичну частину Prozorro Market, щоб постачальникам було ще простіше почати продавати свої товари через е-каталог.

Тепер підтвердити досвід постачання аналогічних товарів можна одним з чотирьох способів.

Це може бути:

  • 10 копій податкових накладних;
  • або 10 копій видаткових накладних;
  • або 10 копій фіскальних чеків;
  • або 3 укладені та не розірвані договори на постачання аналогічної продукції в системі Prozorro.

Перелік установчих документів залишився незмінним:

  • копія Статуту/Положення;
  • копія документа, що підтверджує реєстрацію постачальника як платника податків;
  • копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
  • документи, що підтверджують повноваження підпису заявки постачальника.

Переваги для постачальників наступні:

  • простий спосіб реалізації товару порівняно з підготовкою тендерних пропозицій;
  • додатковий канал реалізації продукції;
  • мінімальна бюрократія під час кваліфікації (один раз на 3 роки);
  • можливість виконати замовлення дистанційно;
  • сплата стягується лише з переможця.

— Якими є перспективи розвитку закупівель через Prozorro Market?

— Пріоритетними напрямами розвитку електронного каталогу найближчим часом буде розширення переліку категорій фармацевтичної продукції, а також створення категорій медичного обладнання. Перелік вже створених категорій, а також категорій, які будуть створені найближчим часом, можна переглянути на нашому сайті: cutt.ly/dVLCa52.

МЗУ для «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті