#414 | Еженедельник АПТЕКА

Уповноважена особа – на варті якісних ліків

28 жовтня 2003 року в Полтаві відбувся семінар “Роль уповноваженої особи в забезпеченні населення Полтавської області якісними та безпечними ліками”, організований Державною інспекцією з контролю якості лікарських засобів (ДІКЯ) у Полтавській області, обласним виробничим об’єднанням “Фармація” для уповноважених осіб, які працюють в аптечних закладах області.

Київській медичній академії післядипломної освіти ім. П.Л.  Шупика – 85!

30-31 жовтня в Київській медичній академії післядипломної освіти (КМАПО) ім. П.Л. Шупика проходили святкові заходи, присвячені 85-й річниці з дня заснування, в межах яких відбулася науково-практична конференція “Актуальні питання в медицині: досягнення і перспективи”. Серед почесних гостей урочистого зібрання були голова Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, материнства та дитинства, член-кореспондент АМН України професор М.Є. Поліщук, міністр охорони здоров’я України А.В. Підаєв, президент АМН України академік НАН і АМН України О.Ф. Возіанов, представники Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти та науки України, ВАК України, інших державних та громадських установ, народні депутати.

Нова редакція закону України “Про рекламу”: Погляд учасників фармринку

11 липня 2003 року Верховна Рада (ВР) України прийняла Закон України про внесення змін до Закону України “Про рекламу”, який визначає засади рекламної діяльності та регулює відносини, пов’язані з виробництвом, розповсюдженням та споживанням реклами на території нашої держави. Стаття 21 розділу III цього Закону регламентує рекламу лікарських засобів (ЛЗ), медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації. Нова редакція цього Закону, яка містить принципово нові положення і суттєво змінює правила рекламної діяльності, зокрема реклами ЛЗ в Україні, викликала жваву дискусію серед усіх учасників фармацевтичного ринку. Зважаючи на необхідність обговорення цього Закону та вироблення щодо нього спільної позиції, нещодавно створена громадська організація “Ліга фармацевтичного маркетингу” виступила з ініціативою проведення засідання круглого столу на тему “Новий Закон “Про рекламу” і його значення для учасників фармацевтичного ринку” за участю представників провідних компаній, які працюють у
галузі виробництва, дистриб’юції, маркетингу та реклами ЛЗ і біологічно активних добавок (БАД), а також представників профільних комітетів ВР України та фахівців у галузі юриспруденції. Результатом круглого столу, який відбувся 3 листопада поточного року у редакції газети “Щотижневик АПТЕКА”, стало розроблення та подання до Комітету ВР України з питань свободи слова та інформації пропозицій щодо внесення змін до цього Закону, а також до Комітету ВР України з охорони здоров’я, материнства та дитинства – необхідних змін до Закону України “Про лікарські засоби”.

В.В. Страшний – заслужений діяч!

6 листопада 2003 р., в день святкування 60-ї річниці визволення Києва від гітлерівських загарбників, у залі урочистих подій Київської міської державної адміністрації мер столиці Олександр Омельченко вручав високі державні нагороди нашим співгромадянам, внесок яких у розвиток столиці та держави виявився найбільш вагомим. Згідно з Указом Президента України від 21.05.2003 р. № 424 голова представництва компанії “Пфайзер” (США) в Україні, доктор фармацевтичних наук Владислав Страшний удостоєний звання заслуженого діяча науки і техніки України.

“ОЛФА”: обгрунтування має бути науковим, а подяка – щирою

29 жовтня 2003 року фармацевтична компанія “Олфа”, яка представляє в Україні інтереси ряду європейських заводів – виробників лікарських засобів, зокрема АТ Олайнський хіміко-фармацевтичний завод “Олайнфарм” (Латвія), організувала проведення одразу двох заходів, що привернули неабияку увагу медиків та фармацевтів. Першою подією стала науково-практична конференція за міжнародної участі “Актуальні питання фармакології та застосування препаратів з нейропротекторними та ноотропними властивостями”, яка відбулася у приміщенні Центру культури та мистецтв Національного авіаційного університету. Конференція проводилася під егідою Українського наукового медичного товариства геронтологів та геріатрів, товариства невропатологів та нейрохірургів м. Києва і викликала значний інтерес як науковців, так і лікарів різних спеціальностей. Крім того, у цей день відбулося також підведення підсумків та урочисте нагородження переможців акції “Вечеря з кінозіркою”, котру компанія “Олфа” нещодавно проводила серед фармацевтів та провізорів України, які найбільш успішно реалізовували препарат НООФЕН.

“Бізнес центр фармація” – кращий “постачальник продукції”

24-25 жовтня в Києві у Центрі ділового співробітництва “Український Дім” під патронатом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України відбулася І Міжнародна науково-практична конференція “Державні закупівлі в Україні. Розвиток і проблеми”, організована інформаційно-аналітичним бюлетенем “Вісник державних закупівель” та компанією “РМС-Україна”. У роботі конференції взяли участь урядовці, зарубіжні фахівці, незалежні експерти, науковці, представники розпорядників державних коштів, суб’єктів господарської діяльності – нинішніх та потенційних учасників процедур закупівель.

Препарат СОЛІЗИМ у практиці гастроентеролога

Перспективним є використання ферментних препаратів, вироблених з нетваринної сировини (мікробного, фунгального, рослинного походження).
На українському фармацевтичному ринку представлений ферментний препарат, що виготовляється з мікробіологічної сировини. Це моноферментний препарат СОЛІЗИМ вітчизняного виробництва (ВАТ “Вітаміни”, м. Умань), який містить високоактивний фермент ліпазу. СОЛІЗИМ випускається у формі таблеток, які розчинюються у кишечнику.

Знайомтесь – компанія USV Limited

Індійська компанія USV Limited – один із провідних постачальників якісної фармацевтичної продукції і послуг у сфері охорони здоров’я в Індії. Компанія має річний оборот розміром 90 млн дол. США і входить до числа 20 найбільших фармацевтичних компаній Індії. У поточному році зареєстрований найвищий рівень фінансового зростання USV Limited серед 30 провідних фармацевтичних компаній країни. 25 бренд-генериків компанії (кардіологічних, антидіабетичних препаратів і полівітамінів без вмісту мінералів) займають провідні місця на ринку лікарських засобів Індії. Це стало можливим завдяки спеціалізації компанії в окремих сегментах фармацевтичного ринку і пропозиції товарів високої якості за оптимальними цінами.
Компанія USV Limited постачає лікарські препарати й активні фармацевтичні інгредієнти в понад 35 країн світу. Її продукція вже добре відома в таких країнах пострадянського простору, як Казахстан і Литва. Нині компанія виходить на фармацевтичний ринок України за потужної маркетингової підтримки з наміром зайняти лідируючі позиції за рахунок надання споживачам якісних лікарських препаратів.

“Шерінг АГ”: нові підходи в онкогематології Новаторський досвід співробітництва авторитетного світового виробника і вітчизняних вчених для лікування українських пацієнтів з лімфопроліферативними захворюваннями

25-26 жовтня у м. Ялті (Автономна Республіка Крим) під егідою представництва фармацевтичної компанії “Шерінг АГ” (Німеччина) в Україні та Наукового центру радіаційної медицини АМН України (НЦРМ АМНУ) відбулася науково-практична конференція “Нові підходи та напрямки лікування хронічних лімфопроліферативних захворювань”. Конференція з актуальних питань онкогематології проводиться втретє і вже стала традиційною (учасниками цьогорічного заходу стали 107 фахівців з усіх гематологічних центрів України). Під час проведення нинішньої конференції, роботою якої керував головний гематолог МОЗ України, професор Василь Новак, велику увагу було приділено актуальним питанням діагностики хронічних лімфопроліферативних захворювань: доповіді цього спрямування були представлені провідними вченими та клініцистами в рамках окремого тематичного “діагностичного” блоку.
Голова представництва компанії “Шерінг АГ” в Україні д-р Манфред Пауль та генеральний директор НЦРМ АМНУ, член-кореспондент АМН України, професор Володимир Бебешко із задоволенням відзначають, що вже третій рік поспіль на конференції підводяться річні підсумки спільної роботи компанії “Шерінг АГ” та НЦРМ АМНУ щодо клінічного вивчення ефективності та безпеки препарату ФЛУДАРА (флударабіну фосфат), який визнаний стандартом лікування хронічного лімфолейкозу (ХЛЛ) у світі, а в останні роки увійшов до арсеналу українських фахівців.

СТОПТУСИН® ФІТО + СТОПТУСИН® “подвійний удар”, або ефективна добова схема протикашльових заходів

Кашель, по-перше, є захисним рефлексом, спрямованим на відновлення прохідності дихальних шляхів, по-друге, одним з найчастіших проявів захворювань органів дихання (здебільшого зумовлених інфекційним запаленням слизової оболонки), по-третє – це різке скорочення певних груп м’язів (інколи болісне і виснажливе). Нерідко не лише у пацієнта, але й у фахівця можуть виникнути труднощі з вибором засобів для ефективної, адекватної та збалансованої протикашльової терапії. Комплексне застосування протягом доби синтетичного препарату СТОПТУСИН і комбінованого лікарського засобу рослинного походження СТОПТУСИН ФІТО, які виробляються в Чеській Республіці та постачаються на український фармацевтичний ринок компанією “Айвекс”, є прикладом ефективного, безпечного, патогенетично обгрунтованого та клінічно виправданого алгоритму протикашльових фармакотерапевтичних заходів.