Відновлення фармринку: фізіологія декомпресії

Відновлення фармринку: фізіологія декомпресії

21 вересня 2017 р. у «Mercure Kyiv Congress Centre» відбулася 11-та Спеціалізована конференція-практикум «Фармбюджет–2018». Напередодні формування компаніями бюджетів на наступний рік провідні експерти фармацевтичного ринку України обговорили тенденції розвитку ринку та найбільш актуальні й важливі проблеми галузі, з якими може стикнутися фармринок у найближчі роки. У заході взяли участь експерти у сфері українського фармацевтичного бізнесу, економіки, аналітики, реклами та юриспруденції. Добрим знаком стала активна участь представників профільного міністерства у конференції та заявлена відкритість до діалогу. Організаторами заходу виступили компанії «МОРІОН», «Proxima Research», «Тімсофт», «Медікал Дата Менеджмент» та «УкрКомЕкспо». Партнерську підтримку надали Асоціація міжнародних фармацевтичних виробників «AIPM Ukraine», та Аптечна професійна асоціація України (АПАУ), юридичний спонсор — юридична компанія «ОМП», генеральний інформаційний партнер — «Щотижневик АПТЕКА».

Модераторами конференції виступили Ігор Крячок, директор компанії «МОРІОН», Володимир Ігнатов, голова представництва компанії «Іпсен» в Україні, Білорусі та Молдові, виконавчий директор Асоціації міжнародних фармацевтичних виробників AIPM Ukraine, та Сергій Орлик, експерт фармацевтичного ринку.

Роботу 1-го розділу «Бюджет і життя» відкрив Леонід Гуляницький, доктор технічних наук, професор, Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України, який виступив з доповіддю «Ринки: ніщо так не постійно, як зміни». Доповідач окреслив світові макроекономічні показники, зазначивши, що в 2017 р. драйверами зростання світової економіки виступили країни Єврозони та Японія, хоча в 2016 р. такими були США та Китай. Більш детально Л. Гуляницький розглянув макроекономічні показники економіки США, країн Єврозони, Китаю, Російської Федерації та України. А також надав прогнози на найближчі роки щодо темпів зростання ВВП та обсягів фармринку.

Сергій Іщенко, директор компанії «Proxima Research», представив детальний аналіз ключових трендів розвитку фармацевтичного ринку та економічних факторів, які впливають на його розвиток. Спікер відзначив, що в Україні останнім часом фіксується збільшення доходів населення, проте кількість населення зменшується, а середня тривалість життя є найнижчою серед європейських країн та країн СНД. С. Іщенко детально розглянув усі ланки товаропровідного ланцюга: виробники, дистриб’ютори та аптечні мережі, а також окреслив хід реалізації програми реімбурсації. Загалом прогнози розвитку фармацевтичного ринку доволі оптимістичні. Враховуючи темпи розвитку, є підстави для повернення українського фармринку в фокус міжнародних фармацевтичних компаній у 2020 р.

Відновлення фармринку: фізіологія декомпресії

Продовжив тему економічної ситуації в Україні Олександр Савченко, ректор Міжнародного інституту бізнесу, який озвучив власні прогнози щодо розвитку економіки на наступний рік, відзначивши рівні зростання ВВП та інфляції. Також доповідач відзначив низку суперечливих рішень влади, зокрема у сфері запозичень коштів, та розповів про можливі подальші сценарії розвитку країни.

Віктор Пушкарьов, директор Регіону СНД компанії «Оріон Корпорейшн», віце-президент Асоціації міжнародних фармацевтичних виробників України AIPM Ukraine, у своїй доповіді окреслив глобальні виклики фармацевтичної галузі, які можуть вплинути і на український ринок. Зокрема, розглянув такі питання, як глобальні зміни у системі ціноутворення фармпродукції, зміни в інноваційному сегменті, запровадження нових норм серіалізації й агрегації продукції та зміни регуляторних правил країн регіону.

2-й розділ «Бюджет і держава» розпочався з виступу європейського гостя Адріана ван ден Ховена (Adrian van den Hoven), генерального директора Асоціації «Ліки для Європи», який розповів про діяльність Асоціації, її структуру та ключові принципи, на яких базується її діяльність. Доповідач детально розглянув розвиток сегментів генеричних препаратів, біосимілярів та препаратів з додатковими компонентами. Також доповідач окреслив напрямки співпраці ЄС та України в рамках Угоди про Асоціацію, та наголосив на необхідності більш тісної взаємодії у сфері регуляторної політики, зокрема імплементації Україною європейських стандартів, що сприятиме розвитку торгівлі між Украї­ною та ЄС. На запитання аудиторії доповідач зазначив, що в ЄС дистанціюється від прямої реклами в бік проведення конференцій та конгресів. Щодо створення в ЄС Orange Book, спікер зазначив, що спроб створити таку книгу в ЄС немає, однак планується запровадження системи, подібної до британської. Він також повідомив про заходи урядів країн — членів ЄС щодо зниження цін на лікарські засоби.

На запрошення організаторів захід відвідав заступник міністра охорони здоров’я Роман Ілик, який у своїй промові розглянув такі питання, як реформа системи охорони здоров’я, запровадження Національного переліку та програми «Доступні ліки». Спікер зазначив, що реформа система охорони здоров’я давно назріла, зараз вона надзвичайно близька до запровадження і кардинально змінить підходи щодо фінансування системи охорони здоров’я. Стосовно запровадження Національного переліку держава намагається забезпечити на 100% мінімальні потреби системи охорони здоров’я за визначеними пріоритетними напрямками. При цьому до кінця року перелік буде розширено. Коментуючи хід реалізації програми «Доступні ліки», він зазначив, що на сьогодні вже освоєно 47% виділених у 2017 р. коштів, перелік препаратів розширено, планується збільшення кількості нозологій та підвищення рівня фінансування.

Володимир Ігнатов, голова представництва компанії «Іпсен» в Україні, Білорусі та Молдові, виконавчий директор Асоціації міжнародних фармацевтичних виробників AIPM Ukraine, виступив з доповіддю «Реформа системи охорони здоров’я і фармацевтичний ринок», у якій окреслив ключові аспекти реформи охорони здоров’я, виділивши практичні питання та надавши свої рекомендації щодо вирішення цих питань. Зокрема, спікер наголосив на необхідності пропонувати професійні рішення та обговорювати їх з МОЗ та законотворцями, а також намагатися будувати нову модель медицини, а не копіювати моделі з минулого.

Володимир Бортницький, начальник відділу фармацевтичного консалтингу компанії «Моріон», розповів про ключові положення Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС, відзначивши, які з них у рамках цієї угоди вже виконані, а які ще необхідно впровадити. Доповідач підкреслив, що основною метою Угоди про Асоціацію є поступова інтеграція України на ринок ЄС та імплементація європейських стандартів, технічних регламентів та законодавства у сфері обігу фармпродукції. Крім того, спікер торкнувся питань регуляторної політики в ЄС та Україні, а також реформування системи охорони здоров’я.

Завершився 2-й розділ фокус-дискусією на тему «Відновлення ринку — як зростаються фрагменти єдиного цілого», під час якої Артем Матвєєв, керівник відділу маркетингу компанії «Астеллас Фарма» в Україні, Олександр Партишев, комерційний директор Корпорації «Артеріум», та Кшиштоф Седлецьки, член наглядової ради компанії «Біофарма», висловили власне бачення європейської інтеграції, розвитку фармринку та його якості.

Заключний, 3-й розділ конференції «Бюджет і прибуток» розпочався з доповіді «У чому ваш прибуток, панове?», яку представив Сергій Орлик, експерт фармацевтичного ринку. Доповідач навів розшифровку елементів, з яких формується прибуток виробників, дистриб’юторів та аптек. Також він торкнувся питань ціноутворення на лікарські засоби та навів приклади деяких стратегій фармкомпаній щодо збільшення прибутковості.

Ключові тренди у сфері реклами лікарських засобів на телебаченні озвучив Андрій Партика, генеральний директор сейлз-хаусів StarLightSales і StarLightBrandContent. Доповідач відзначив збільшення інвестицій фармкомпаній у рекламу на ТБ, акценти креативних ідей рекламних роликів лікарських засобів, спрямовані на сім’ю та проблеми зі здоров’ям. Спікер повідомив про наслідки закриття аналогового мовлення та наголосив на активному розвитку супутникового телебачення, яке стає одним з основних каналів мовлення. Також розглянув деякі нюанси розміщення реклами в інтернеті.

У юридичному сегменті конференції виступили Микола Орлов та Ігор Огороднійчук, партнери юридичної компанії «ОМП». М. Орлов відзначив деякі позитивні зміни в податковій політиці, зокрема автоматичне відшкодування ПДВ фармкомпаніям та податкові перевірки на рівні з іншими галузями. Також він виділив ключові податкові проблеми, з якими стикнувся фармбізнес у 2017 р., та надав рекомендації щодо можливостей вирішення цих проблем. У свою чергу, І. Огороднійчук розповів про конкуренцію лікарських засобів та дієтичних добавок на фармацевтичному ринку, відзначивши, що деякі компанії зловживають недостатньою законодавчою врегульованістю питання віднесення продукту до дієтичних добавок та випускають лікарські засоби під виглядом дієтичних добавок. Доповідач надав рекомендації щодо боротьби з такими недобросовісними конкурентами.

Доповідь Андрія Анучина, директора компанії «Фарма Персонал», була присвячена поточній ситуації на ринку фармацевтичного персоналу в Україні та ключовим тенденціям його розвитку. Доповідач окреслив тенденції в політиці заробітної плати персоналу фармкомпаній, найму та розвитку персоналу, зазначивши, що в 2017 р. більшість компаній підвищили заробітну плату в середньому на 8,8%, а кількість персоналу збільшилася на 8,5%. У сфері професійного розвитку фармацевтичні компанії не економлять на розвитку регіональної служби, на відміну від інших категорій співробітників.

Антон Бабенко, керівник проекту «Аптечні ВІ-рішення і роздрібні мережі» компанії «Proxima Research», виступив з доповіддю на тему «Взає­модія фармвиробників і аптечних мереж. Інструменти і методи», у якій представив рішення ефективної взаємодії виробників та аптечних мереж та окреслив методи покращання такої взаємодії за допомогою активного використання BI-рішень.

Завершилися конференція виступом Марини Костроміної, директора підрозділу медіа- та інтернет-досліджень компанії TNS, яка розповіла про результати досліджень у сфері просування лікарських засобів на ринку, відзначивши ключовий тренд у поєднанні різних каналів промоції.

У наступних номерах «Щотижневика АПТЕКА» ми більш детально розглянемо доповіді учасників, що прозвучали під час конференції.

Прес-служба «Щотижневика «АПТЕКА»

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи