Главная RSS Контакты
Издательство МОРИОН Компендиум OnLine Украинский Медицинский Часопис Фармэнциклопедия Геоаптека

Постанова КМУ від 17.10.2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення»

[ #665 (44) 10.11.2008 ]

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 17 жовтня 2008 р. № 955
Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення

Дію постанови відновлено у зв’язку з винесенням Конституційним Судом України Ухвали від 11 лютого 2009 року № 4-у/2009 про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності)постанов Кабінету Міністрів України «Про ліквідацію Державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення», «Питання здійснення державного контролю якості лікарських засобів», «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення», «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. № 837 і від 17 жовтня 2008 р. № 955»Із змінами і доповненнями, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 25 березня 2009 р. № 333, від 3 червня 2009 р. № 589, від 13 січня 2010 року № 28, від 8 серпня 2011 р. № 932

Додатково див. конституційне подання Президента України від 3 грудня 2008 р., лист-роз’яснення Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 23 березня 2009 р., лист Міністерства юстиції України від 30 березня 2009 р. № 3775-0-26-09-34

(Установити, що з 1 січня 2015 p. граничні постачальницько-збутові та граничні торговельні (роздрібні) надбавки на препарати інсуліну встановлюються згідно з цією Постановою на підставі Постанови КМУ № 73 від 05.03.2014)

Відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Установити:

на лікарські засоби і вироби медичного призначення, включені до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2006 р. № 400, граничні постачальницько-збутові надбавки (націнки) не вище ніж 15 відсотків оптової ціни виробника (митної вартості) з урахуванням знижок та граничні торговельні (роздрібні) надбавки (націнки) не вище ніж 35 відсотків оптової ціни виробника (митної вартості) з урахуванням знижок— сумарний розмір зазначених надбавок (націнок) не повинен перевищувати 50 відсотків —, крім лікарських засобів і виробів медичного призначення за переліком, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я і Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 3 грудня 2001 р. № 480/294, на які встановлюються граничні постачальницько-збутові надбавки (націнки) не вище ніж 10 відсотків оптової ціни виробника (митної вартості) з урахуванням знижок та граничні торговельні (роздрібні) надбавки (націнки) не вище ніж 15 відсотків оптової ціни виробника (митної вартості) — сумарний розмір зазначених надбавок (націнок) не повинен перевищувати 25 відсотків — з урахуванням знижок;

на лікарські засоби і вироби медичного призначення, що придбаваються державними та комунальними закладами охорони здоров’я за бюджетні кошти, граничні торговельні та/або постачальницько-збутові надбавки (націнки) не вище ніж 10 відсотків оптової ціни виробника (митної вартості) з урахуванням знижок.

Взяти до відома, що граничний розмір установлених надбавок не залежить від кількості здійснених операцій з продажу лікарських засобів і виробів медичного призначення.

Лікарські засоби і вироби медичного призначення вітчизняного виробництва, оптово-відпускна ціна яких нижча ніж 12 гривень за одну упаковку, не підлягають державному регулюванню, крім тих, що придбаваються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

=1. Установити:

1) на лікарські засоби і вироби медичного призначення, включені до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів), граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 12 відсотків оптово-відпускної ціни та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 25 відсотків закупівельної ціни;

1) на лікарські засоби і вироби медичного призначення, включені до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів) та обов’язкового мінімального асортименту (соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, визначеного Міністерством охорони здоров’я, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 12 відсотків оптово-відпускної ціни та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 25 відсотків закупівельної ціни;

=1) на лікарські засоби і вироби медичного призначення, включені до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів) та обов’язкового мінімального асортименту (соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, визначеного Міністерством охорони здоров’я, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків оптово-відпускної ціни та граничні торговельні (роздрібні) надбавки виходячи із закупівельної ціни, що не перевищують такі розміри:

2) на лікарські засоби і вироби медичного призначення (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів), що придбаваються повністю або частково за бюджетні кошти, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків оптово-відпускної ціни та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків закупівельної ціни.

2) на лікарські засоби і вироби медичного призначення, оптово-відпускні ціни на які включені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення та які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків оптово-відпускної ціни та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків закупівельної ціни. При цьому розмір оптово-відпускної ціни на кожну лікарську форму, дозування, споживчу упаковку лікарського засобу, усі типи, види, марки виробів медичного призначення не повинен перевищувати розмір зареєстрованої у гривнях оптово-відпускної ціни, внесеної до зазначеного реєстру.

2) на лікарські засоби і вироби медичного призначення, оптово-відпускні ціни на які включені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення та які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків оптово-відпускної ціни та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків закупівельної ціни. При цьому розмір оптово-відпускної ціни на кожну лікарську форму, дозування, споживчу упаковку лікарського засобу, усі типи, види, марки виробів медичного призначення не повинен перевищувати розмір зареєстрованої у гривнях оптово-відпускної ціни, внесеної до зазначеного реєстру.

2) на лікарські засоби і вироби медичного призначення, оптово-відпускні ціни на які включені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення та які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків зареєстрованої оптово-відпускної ціни з урахуванням мита, податку на додану вартість та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків закупівельної ціни з урахуванням податку на додану вартість.

2) на лікарські засоби (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів) і вироби медичного призначення, оптово-відпускні ціни на які внесені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків до задекларованої зміни оптово-відпускної ціни з урахуванням мита, податку на додану вартість та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків до закупівельної ціни з урахуванням податку на додану вартість. При цьому фактичний розмір оптово-відпускної ціни на кожну лікарську форму, дозування, споживчу упаковку лікарського засобу, усі типи, види, марки виробів медичного призначення не повинен перевищувати розміру внесеної до зазначеного реєстру оптово-відпускної ціни у гривнях.

Лікарські засоби і вироби медичного призначення вітчизняного виробництва,  оптово-відпускна ціна яких нижча ніж 12 гривень за одну упаковку, не підлягають державному регулюванню, крім тих, що придбаваються за бюджетні кошти за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

1. Установити:

1) на лікарські засоби і вироби медичного призначення, включені до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів) та обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів для аптечних закладів та фельдшерсько-акушерських пунктів(соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, визначеного Міністерством охорони здоров’я, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, а граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 25 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків;

2) на лікарські засоби (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів) і вироби медичного призначення, оптово-відпускні ціни на які внесені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до задекларованої зміни оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, а граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків. При цьому фактичний розмір оптово-відпускної ціни на кожну лікарську форму, дозування, споживчу упаковку лікарського засобу, усі типи, види, марки виробів медичного призначення не повинен перевищувати розміру внесеної до зазначеного реєстру оптово-відпускної ціни у гривні.

2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

3. Погодитися з пропозицією Міністерства охорони здоров’я та Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів щодо передачі до сфери управління зазначеної Інспекції державних підприємств згідно з додатком.

4. Міністерству охорони здоров’я подати у двотижневий строк пропозиції про внесення до Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2005 р. № 376,  зміни, в яких, зокрема, передбачити, що:

  • експертиза реєстраційних матеріалів лікарських засобів проводиться в порядку, який встановлюється Міністерством;
  • копії матеріалів щодо методів контролю якості лікарського засобу передаються Державній інспекції з контролю якості лікарських засобів.

5. Міністерству економіки разом з Державною інспекцією з контролю якості лікарських засобів розробити механізм контролю за дотриманням суб’єктами господарювання встановлених цією постановою надбавок (націнок), передбачивши, зокрема, запровадження декларування виробником або імпортером оптової ціни (митної вартості) лікарських засобів і виробів медичного призначення, що включені до переліків, зазначених у пункті 1 цієї постанови, та затвердити форму декларації.

5. Мінекономіки разом з МОЗ, іншими заінтересованими органами виконавчої влади подати пропозиції щодо формування та ведення державного реєстру цін лікарських засобів і виробів медичного призначення як єдиної інформаційної бази даних.

6. Державній інспекції з контролю якості лікарських засобів:

забезпечити створення та ведення з 1 січня 2009 р. державного реєстру цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення як єдиної інформаційної бази даних, що формується за повідомним принципом на підставі зазначеної у пункті 5 цієї постанови копії декларації;

затвердити порядок ведення зазначеного реєстру;

разом з Державною митною службою вжити заходів для здійснення контролю за правильністю визначення країн походження та митної вартості лікарських засобів і виробів медичного призначення, що ввозяться на митну територію України.

7. Державній інспекції з контролю за цінами під час здійснення контролю за додержанням державної дисципліни цін вжити передбачених законодавством заходів для приведення суб’єктами господарювання цін у відповідність з цією постановою.

8. Державній митній службі подавати щомісяця до 20 числа наступного періоду Державній інспекції з контролю якості лікарських засобів та Державній інспекції з контролю за цінами інформацію про ввезені лікарські засоби і вироби медичного призначення за формою, погодженою з Державною інспекцією з контролю якості лікарських засобів.

9.  Пункт 2 змін до постанов Кабінету Міністрів України, що затверджені постановою Кабінету  Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955, набирає чинності з 1 лютого 2009 року.

Прем’єр-міністр України Ю. Тимошенко

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 жовтня 2008 р. № 955

ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України

1. У додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)»  абзац шостий пункту 12 виключити.

2. У пункті 25 графи «Орган ліцензування» переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 р. № 1698 слова «Державна служба лікарських засобів і виробів медичного призначення» замінити словами «Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів».

3. У пункті 5 Порядку провадження діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у лікувально-профілактичних закладах та установах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2001 р. № 106 слова «Державною службою лікарських засобів і виробів медичного призначення» замінити словами  «Державною інспекцією з контролю якості лікарських засобів».

4. В абзацах  шостому пункту 6 і п’ятому пункту 33 Порядку здійснення контролю за обігом наркотичних (психотропних) лікарських засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 р. № 58 слова «Державній службі лікарських засобів і виробів медичного призначення» замінити словами «Державній інспекції з контролю якості лікарських засобів».

5. В абзаці третьому пункту 2 розділу 2 Державної програми забезпечення населення лікарськими засобами на 2004 — 2010 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2003 р. № 1162, слова «МОЗ, зокрема Державна служба лікарських засобів і виробів медичного призначення, що належить до сфери його управління» замінити словами «Держлікінспекція».

6. У Положенні про Державну інспекцію з контролю якості лікарських засобів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. № 837 «Питання здійснення державного контролю якості лікарських засобів»:

1) в абзаці третьому пункту 1 слова «у сфері ліцензування» замінити словами «у сфері ліцензування, виробництва»;

2) у пункті 4:

у підпункті 8 слово «реалізацію» замінити словом «торгівлю»;

підпункт 14 викласти в такій редакції:

«14) здійснює державний контроль якості лікарських засобів та виробів медичного призначення, які закуповуються за бюджетні кошти;»;

доповнити пункт підпунктами такого змісту:

«36-1) проводить відповідно до законодавства роботу із сертифікації і атестації оптової та роздрібної торгівлі, виробництва лікарських засобів і медичної продукції;

36-2) установлює загальні вимоги до матеріально-технічної бази підприємств, що виготовляють медичну продукцію, забезпечує виробничий контроль її якості;»;

3) доповнити пункт 8 після слів «лікарських засобів в» словами «Автономній Республіці Крим,».

Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 17 жовтня 2008 р. № 955

ПЕРЕЛІК
державних підприємств, що передаються до сфери управління Держлікінспекції

  • Державний навчальний центр з належної виробничої/дистриб’юторської практики, м. Київ
  • Науково-експертний фармакопейний центр, м. Харків
  • Центральна лабораторія з аналізу якості лікарських засобів, м. Київ
  • Науково-експертний інститут лікарських засобів і та виробів медичного призначення, м. Київ
  • Дніпропетровська контрольно-аналітична лабораторія
  • Обласна Львівська контрольно-аналітична лабораторія лікарських засобів, м. Львів
  • Державний науковий центр лікарських засобів, м. Харків

Комментариев нет » Добавить свой

Другие статьи раздела

[2016-09-27 17:31]
Наказ МОЗ України від 14.09.2016 р. № 968

[2016-09-27 15:49]
Проект урядової постанови щодо запровадження механізму повного/часткового відшкодування вартості лікарських засобів

[2016-09-27 15:24]
Наказ МОЗ України від 15.09.2016 р. № 975

[2016-09-27 15:19]
Пропозиції до номенклатури лікарських засобів, виробів медичного призначення та обладнання для лікування дітей з онкологічними і онкогематологічними захворюваннями для закупівлі у 2016 р.

[2016-09-27 15:15]
Пропозиції до номенклатури лікарських засобів, виробів медичного призначення для лікування хворих дорослого віку на вірусні гепатити для закупівлі у 2016 р.

[2016-09-27 15:14]
Пропозиції до номенклатури лікарських засобів, виробів медичного призначення для програм замісної підтримувальної терапії для закупівлі у 2016 р.

[2016-09-27 14:58]
Постанова КМУ від 22 вересня 2016 р. № 648

[2016-09-27 14:51]
Наказ МОЗ України від 15.09.2016 р. № 974

[2016-09-27 12:03]
Постанова КМУ від 22 вересня 2016 р. № 645

[2016-09-27 10:24]
Законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у частині оптимізації системи центральних органів виконавчої влади у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення»

Последние новости и статьи

[2016-09-27 17:31]
Наказ МОЗ України від 14.09.2016 р. № 968

[2016-09-27 16:52]
Розроблено зміни до законодавства у сфері контролю за забезпеченням санітарного та епідемічного благополуччя

[2016-09-27 16:51]
Розширено склад робочої групи з референтного ціноутворення

[2016-09-27 16:08]
Опубліковано другий Соціальний звіт «Мережі аптек D.S.»

[2016-09-27 15:49]
Проект урядової постанови щодо запровадження механізму повного/часткового відшкодування вартості лікарських засобів

[2016-09-27 15:45]
Змінено склади робочих груп із розробки системи відшкодування вартості препаратів інсуліну та з удосконалення пілотного проекту з гіпертензії

[2016-09-27 15:24]
Наказ МОЗ України від 15.09.2016 р. № 975

[2016-09-27 15:22]
МОЗ запрошує громадськість до опрацювання пропозицій за деякими номенклатурами

[2016-09-27 15:19]
Пропозиції до номенклатури лікарських засобів, виробів медичного призначення та обладнання для лікування дітей з онкологічними і онкогематологічними захворюваннями для закупівлі у 2016 р.

[2016-09-27 15:15]
Пропозиції до номенклатури лікарських засобів, виробів медичного призначення для лікування хворих дорослого віку на вірусні гепатити для закупівлі у 2016 р.

Кабинет Министров Украины, Нормативная информация Все новости

Подписка на новости


№ 44 (665) 10 ноября 2008 г.
PDF-версия номера



Средневзвешенная розничная стоимость лекарственных средств в Украине на август 2016



Мы в социальных сетях:

Еженедельник Аптека в Твиттере Еженедельник Аптека в Вконтакте Еженедельник Аптека на Facebook Еженедельник Аптека в Google+