Глава Уряду повідомив, що на першому етапі заплановано скоротити кількість контролюючих функцій практично вдвічі — з 1032 до 680. Із контролюючих центральних органів влади, яких сьогодні 56, залишиться 27.
Він висловив вдячність робочій групі громадських активістів і представників бізнес-спільноти, які займалися розробкою реформи: «Такі рішення приймаються тільки під тиском, у першу чергу суспільства». До складу робочої групи увійшли представники Адміністрації Президента, Міністерства юстиції України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Національного агентства України з питань державної служби, а також представництва ЄС в Україні, Європейської Бізнес Асоціації, Міжнародної фінансової корпорації, Американської торговельної палати, експертних кіл, у тому числі представників громадського сектору. Нею підготовлено реєстр з 1032 контрольних функцій центральних органів виконавчої влади, здійснено їх аналіз на предмет надлишковості, згруповано за відповідними сферами.
«Навіть якщо всередині Уряду буде дискусія з приводу доцільності чи недоцільності, як Глава Уряду зразу заявляю: це рішення вже прийнято й назад дороги немає. Перший етап — скорочення й реформа контролюючих органів», — додав Прем’єр-міністр України.
А. Яценюк наголосив на необхідності прийняти це рішення невідкладно, «щоб новий Уряд України, який буде сформовано після виборів, діяв уже за новими правилами. І щоб кожен з нас внукам не тільки показував у трудовій книжці запис, що був членом Кабінету Міністрів України, а розказував, що ми для країни таки багато чого зробили».
Володимир Гройсман, віце-прем’єр міністр України, представив презентацію «Реформа державних контролюючих органів. I етап. Скорочення та оптимізація».
«Ми сьогодні маємо неефективну систему державного контролю, і нам потрібно її змінити, забезпечити ефективний контроль, зниження тиску на бізнес. Представники бізнес-кіл говорять про те, що є достатньо серйозний тиск з боку контролюючих структур. Цифри, які сьогодні називають експерти, і які є поза зоною оборотів економіки, просто шалені. Це говорить про функціонування корупційних схем, і наші відповідні дії будуть спрямовані на те, щоб зменшити рівень корупції», — підкреслив В. Гройсман.
Він повідомив, що скорочення штату контролюючих по центральному апарату відомств складе 56% — з 2544 до 1440 працівників.
Окремі центральні органи виконавчої влади будуть ліквідовані (серед них — Державна інспекція України з контролю за цінами), а деякі функції й напрями діяльності — консолідовані в одному органі виконавчої влади.
В. Гройсман зазначив, що протягом 2 міс Уряд відпрацює кожне положення за кожним центральним органом виконавчої влади відповідно до нової моделі функціонування системи.
Пропонована в презентації етапність реалізації реформи системи контрольних повноважень центральних органів виконавчої влади включає:
- підготовку цільової моделі системи центральних органів виконавчої влади;
- проведення оптимізації центральних органів виконавчої влади та численності їх працівників;
- скорочення кількості та усунення дублювань функцій;
- передачу частини повноважень на місцевий рівень/саморегулівні організації.
Надалі необхідне внесення змін до 178 законів та 78 урядових актів.
У разі ухвалення розробленого Міністерством юстиції України проекту постанови КМУ у системі центральних органів виконавчої влади функціонуватимуть 16 міністерств, 38 інших центральних органів виконавчої влади та 4 центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом (Антимонопольний комітет України, Державний комітет телебачення і радіомовлення України, Фонд державного майна України та Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації).
Для підвищення ефективності реалізації політики в сферах контролю якості та безпеки лікарських засобів, обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу (які безпосередньо стосуються охорони здоров’я населення) та посилення відповідальності за її здійснення, з метою забезпечення скорочення численності управлінського апарату і витрат на його утримання пропонується утворити Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками шляхом злиття Державної служби України з лікарських засобів та Державної служби України з контролю за наркотиками. При цьому функції з формування державної політики з питань обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, а також координації діяльності органів виконавчої влади з цих питань буде покладено на МОЗ України, як і повноваження з питань епідемічного благополуччя населення у сфері охорони здоров’я. Одночасно з цим профільне міністерство не здійснюватиме державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності.
Також буде утворено Державну службу України з питань безпеки харчових продуктів та захисту споживачів шляхом злиття 4 центральних органів виконавчої влади, а саме:
- Державної санітарно-епідеміологічної служби України;
- Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України;
- Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів;
- Державної інспекції сільського господарства України.
Планується також, що буде ліквідовано 8 центральних органів виконавчої влади, серед яких Державна служба України з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань, функції якої буде покладено на МОЗ України. Крім того, передбачено ліквідувати Державну службу України з питань захисту персональних даних, Державну інспекцію України з контролю за цінами, поклавши функції моніторингу динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку на Державну службу статистики України.
Пенсійний фонд України буде перейменовано у Фонд соціального страхування України.
Для проведення реорганізації та ліквідації центральних органів виконавчої влади буде утворено відповідні комісії на чолі з першими заступниками (заступниками) керівників таких органів.
У свою чергу, головам утворених комісій слід:
- затвердити персональний склад комісій;
- забезпечити здійснення заходів, пов’язаних з реорганізацією/ліквідацією центральних органів виконавчої влади;
- у 6-місячний строк поінформувати Уряд про результати проведеної роботи.
Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади мають у місячний строк з дня набуття чинності вищевказаною постановою КМУ подати Уряду проекти своїх положень, розроблені відповідно до цієї постанови та пропозиції щодо внесення до актів законодавства змін, що випливають з цієї постанови, та привести власні нормативно-правові акти у відповідність з нею.
Загалом, питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади потребує комплексного та поетапного підходу. У свою чергу, бізнес-спільнота вже довгий час наголошує на необхідності дерегуляції господарської діяльності, оскільки надмірна зарегульованість заважає розвитку підприємництва. Тому очевидно, що ініціатива Уряду буде підтримана операторами ринку. Питання в тому, чи не будуть намагатися гальмувати процес оптимізації ті органи влади, які Уряд планує реорганізувати?
за матеріалами www.kmu.gov.ua
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим